• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Halloween-Benz

Wat een resultaat weer zeg! Echt gaaf. Door al deze show offs wordt ik meer en meer ongeduldig om het detailen goed onder de knie te krijgen.

Was trouwens van de week nog bij een dealer in exclusieve italiaanse paarden in Hilversum maar daar kunnen ze je diensten goed gebruiken hoor Havanna!

Wat een swirls in die lakken daar zeg:auw 8-()) , niet normaal. Leek wel alsof ze de auto's gewassen hadden met de borstels waar je normaal gesproken de echte paarden mee behandeld.
 
Sommige mensen weten er een erg goed verhaal van te maken zeg... Blijft natuurlijk een ontzettend leuke bezigheid op de zaterdag....
 
sjonge jonge toch, wat een goeroes zijn jullie en dat velgen karwei.........respect.
Supermooi resultaat!petje af
 
Jaloers weet ik niet, maar geprikkeld om te gaan detailen in ieder geval wel!

Lekker leesvoer weer Patrick!:)^
2 kleine vraagjes:

1: Niet opgeschaald naar M105 op oranje ivm te heftige "cut" en evt. marring en daarom 2 hits met wit gedaan?
2: Is het een beetje goed werken met een grotere backing op de Dap, en wat voor pads gebruik je daarvoor, 6,5 inch?

Redcat ==> Goed hoor, die eye-opener.:)^
 
Super om jullie verslag te lezen en wat mooi die auto's8-())

Het staat er in ieder geval weer netjes bij:)^ ....dat is wel een understatement:-b
 
Pff, gewoon een Duitse- en een Engelse auto met heel veel van die lastige ronde vormen en dan ook nog in een kleur waarop je alles ziet.:-"

Shit. Merk zojuist dat ik in mijn broek heb zitten plassen... Helemaal vergeten naar het toilet te gaan, omdat ik zo heerlijk zat te lezen en te genieten. Werd eerst warm van het verhaal, maar bleek later ook nog wat anders te zijn.

Schitterende opdracht en wat zullen jullie handen jeuken om ze eigenlijk allemaal een full-detail te mogen geven! Maar dat zal in verband met de kosten en tijd wel niet mogelijk zijn. Dat is denk ik het enige wat jullie hartzeer zal bezorgen. Maar dan ook het enige, want die auto's zien er weer schitterend uit. Wat een marathon zeg!!! Jullie mogen wel uitkijken voor het Nicknameless syndroom (geen zin meer om te detailen in verband met overkill aan opdrachten).

Ziet schitterend uit en heerlijk om te lezen.

Nu effe verschonen.:eyes:
 
@Iedereen: waanzinnig bedankt voor de leuke reacties elke keer. Het zorgt elke keer voor een zekere motivatie om de camera te pakken en wat plaatjes te schieten. En natuurlijk geven we toe dat het zo af en toe best kwijlen is om met zulke auto's te werken. Zonder te generaliseren durf ik toe te geven dat het ook puur mazzel is geweest om geleidelijk aan in dergelijk "milieu" te geraken, en ik merk ook dat "het wereldje" eigenlijk klein is en iedereen elkaar wel kent.
Dat heeft zo nu en dan dus best z'n voordelen ;), maar ben mezelf er van bewust dat de verwachting soms extreem hoog is, en het niet altijd mogelijk is om een 100% correctie uit te voeren. Op zulke momenten moet je in overleg met jezelf en de eigenaar een compromis maken, en genoegen nemen met 'minder', in de goede zin van het woord.

@Hans: leuk idd om mensen zo af en toe de ogen is goed te laten openen :) Zien is geloven, en zoals we nu soms ook ervaren kan je daar 'Voelen is geloven' ook aan toe voegen.

@Frozone: Correct, bekende dealer, die naar mijn idee toch iets zou moeten doen met dergelijke auto's. Het bizarre is dat er meer van dit soort dealers zijn die soortgelijk materiaal hebben staan. Uit ervaring weet ik dat acquisitie bij deze bedrijven in 99% van de gevallen wordt afgewimpeld zonder ook maar enigzins naar je portfolio en referenties te kijken. Dat is natuurlijk ieders goed recht, maar soms is het zo frustrerend dat je mensen niet kan overtuigen van het werk wat we hier dagelijks bespreken :eek: Beetje dus hetzelfde als wat Hans bedoeld met dat stukje waardering.

@jvacker: Goeroes is een groot woord, maar thnx 4 de comment :cool: Vanuit een fotoverslag lijkt het soms allemaal een piece of cake, alsof het allemaal makkelijk en logisch is wat er beschreven wordt. Dat is vaak niet de werkelijkheid. Mooi voorbeeld is het chroomwerk, daar gaat soms ongelooflijk veel tijd inzitten. Vinz heeft enorm veel werk gehad met het chroom van de Jaguar, de bumpers en velgen waren na behandeling met de Meguiar's All Metal Polysh niet naar tevredenheid van de eigenaar, en op zulke momenten is het dus even zuur dat alles opnieuw kan, maar dan met de Commandant 4. Achteraf gezien een logische en vooral betere keuze, maar ik wil hiermee aangeven dat we nog steeds leren, ook al is het met een middeltje uit "grootmoeders tijd".

@Eelco: 1. Om eerlijk te zijn was de oranje pad niet meegegaan in de tas, dus 2x wit was in dit geval erg welkom. Andere optie was wol met Powergloss, maar die begon vreselijk te gummen, en het schaap met de M105 is fijn, maar altijd die stoffige bende van de afbrekende 105 is soms een pain in the ass. Excentrisch werken met 2x wit en 1x zwart is dan misschien wel meer werk, maar zo nu en dan is het best is lekker om de Flex te laten liggen voor wat ie is en de klus met de DAP te kunnen doen ,^^

2. Een grotere backingplate op de DAP werkt prima, icm met een 6,5" pad moet ik daar wel bij zeggen dat je iets inlevert qua "comfort". De DAP gaat wat heftiger tekeer, trilt wat meer, maar doet verder prima z'n werk. Je ontkomt er niet aan om op bepaalde plekken over te schakelen naar een 4" pad. Ook de moeilijk bereikbare stukken zoals tussenstukjes op bumpers en deurgrepen zijn niet altijd even makkelijk machinaal te benaderen. Maaaaaar.... daar heb ik misschien een oplossing voor bedacht, dat vergt weer even wat knutselwerk en een mogelijkheid om e.e.a. te proberen, maar misschien is het wat. Zodra het zover is zal dat zeer zeker gedeeld worden in een ander draadje hier op het forum.

@HenriantMisschien zelfs iets eerder, ligt eraan hoe ik me morgen voel. Vanochtend voelde ik me nl. vreselijk slecht in de botten en heb daarom een klus af moeten bellen :sob:

@AficiorJe slaat de spijker recht op z'n kop. Het is idd soms heeeeeeel jammer dat niet alle auto's een Full krijgen, en dan kijk ik niet naar het finaciele gedeelte. De eigenaar wilde in eerste instantie alles netjes in de showroom hebben. In overleg met hem volgde uit dat gesprek een zeer uitgebreide Quickdetail, met interieurreiniging, waar dat noodzakelijk was. Dan ziet het er voor de doorsnee autoliefhebber meer dan goed uit, maar kijk je met een detailersoog naar een aantal auto's dan zie je er idd nog genoeg werk inzitten. Oppervlakkige krassen en swirls zijn in zo'n gebouw met dergelijke lampen nou eenmaal goed te zien helaas.
 
Goeiendag mensen,
Niet zo netjes om zo binnen te komen vallen :schaam . De meeste hebben mijn naam gehoord of gezien in enkele showoffs. Ik zal me eventjes netjes voorstellen op het juiste plekje en dan nog wat van me laten horen. groetjes van Twindaddy Vinz.
 
heel jammer dat men zich niet wil onderscheiden qua staat van de auto's in hun showroom, en dus in feite niet anders is als die bekende hilversumse toko ;)


verder mijn complimenten voor je repo en zie uit naar de volgende
 
@HaroldV
Nu weet ik niet precies wilde andere firma je bedoelt, maar het lijkt mij toch dat deze jongens gezien de opdracht maximaal corrigerend te werk gaan, in plaats van alleen maar snel maskeren, zoals zo gebruikelijk is. Ik zie toch heel duidelijke foto's van correctiewerk, waarbij swirls en krassen verwijderd worden in plaats van gemaskeerd.

En natuurlijk weet je als detailer dat er soms een nog mooier resultaat te behalen is, maar dat kost dan natuurlijk wel tijd en geld. En nu nemen deze mannen niet 4 of 5 auto's per dag voor hun beider rekening, maar ieder 1-stuks. Dus dat is al flink serieus denk ik. Zeker wanneer het cabrio's zijn. (Lange motorkap van die E-type is dan natuurlijk weer een bitch).
 
Ik denk dat Harold bedoelt dat de meeste auto's geen Full-detail krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Daar heeft ie 100% gelijk in. Voor 99% van de mensen/klanten is de staat waarin de auto's nu staan meer dan voldoende.
Kijk je echter met een detailersoog dan zie je nog genoeg op de auto's die een Quick hebben gekregen.
De keuze van de eigenaar wordt in dit geval geaccepteerd, maar als het aan ons ligt krijgt alles een Full :heart_eyes:
 
Bestaan er boeken met superlatieven om show off's te beschrijven? Ik kan er eentje gebruiken....:)^
 
Tsjonge, zit net het kwijl van mijn broek af te vegen.
Wat een mooie bakken, met name de Jag. :heart_eyes: ..die zijn echt die TLC waard !!

Knap werk weer en met name de produktbeschrijving erbij, leuk en leerzaam.
Tkx !
 
Na het zien van de artikelen van Havanna, kreeg ik weer zin deze te lezen,

dus ik dacht ik geef dit topic een verdiende Schop, om zo de aandacht opnieuw te krijgen!

dus bij de deze, de eerste schop!
Ook deze verdient een schop!