@Iedereen: waanzinnig bedankt voor de leuke reacties elke keer. Het zorgt elke keer voor een zekere motivatie om de camera te pakken en wat plaatjes te schieten. En natuurlijk geven we toe dat het zo af en toe best kwijlen is om met zulke auto's te werken. Zonder te generaliseren durf ik toe te geven dat het ook puur mazzel is geweest om geleidelijk aan in dergelijk "milieu" te geraken, en ik merk ook dat "het wereldje" eigenlijk klein is en iedereen elkaar wel kent.
Dat heeft zo nu en dan dus best z'n voordelen
, maar ben mezelf er van bewust dat de verwachting soms extreem hoog is, en het niet altijd mogelijk is om een 100% correctie uit te voeren. Op zulke momenten moet je in overleg met jezelf en de eigenaar een compromis maken, en genoegen nemen met 'minder', in de goede zin van het woord.
@Hans: leuk idd om mensen zo af en toe de ogen is goed te laten openen
Zien is geloven, en zoals we nu soms ook ervaren kan je daar 'Voelen is geloven' ook aan toe voegen.
@Frozone: Correct, bekende dealer, die naar mijn idee toch iets zou moeten doen met dergelijke auto's. Het bizarre is dat er meer van dit soort dealers zijn die soortgelijk materiaal hebben staan. Uit ervaring weet ik dat acquisitie bij deze bedrijven in 99% van de gevallen wordt afgewimpeld zonder ook maar enigzins naar je portfolio en referenties te kijken. Dat is natuurlijk ieders goed recht, maar soms is het zo frustrerend dat je mensen niet kan overtuigen van het werk wat we hier dagelijks bespreken
Beetje dus hetzelfde als wat Hans bedoeld met dat stukje waardering.
@jvacker: Goeroes is een groot woord, maar thnx 4 de comment
Vanuit een fotoverslag lijkt het soms allemaal een piece of cake, alsof het allemaal makkelijk en logisch is wat er beschreven wordt. Dat is vaak niet de werkelijkheid. Mooi voorbeeld is het chroomwerk, daar gaat soms ongelooflijk veel tijd inzitten. Vinz heeft enorm veel werk gehad met het chroom van de Jaguar, de bumpers en velgen waren na behandeling met de Meguiar's All Metal Polysh niet naar tevredenheid van de eigenaar, en op zulke momenten is het dus even zuur dat alles opnieuw kan, maar dan met de Commandant 4. Achteraf gezien een logische en vooral betere keuze, maar ik wil hiermee aangeven dat we nog steeds leren, ook al is het met een middeltje uit "grootmoeders tijd".
@Eelco: 1. Om eerlijk te zijn was de oranje pad niet meegegaan in de tas, dus 2x wit was in dit geval erg welkom. Andere optie was wol met Powergloss, maar die begon vreselijk te gummen, en het schaap met de M105 is fijn, maar altijd die stoffige bende van de afbrekende 105 is soms een pain in the ass. Excentrisch werken met 2x wit en 1x zwart is dan misschien wel meer werk, maar zo nu en dan is het best is lekker om de Flex te laten liggen voor wat ie is en de klus met de DAP te kunnen doen ,^^
2. Een grotere backingplate op de DAP werkt prima, icm met een 6,5" pad moet ik daar wel bij zeggen dat je iets inlevert qua "comfort". De DAP gaat wat heftiger tekeer, trilt wat meer, maar doet verder prima z'n werk. Je ontkomt er niet aan om op bepaalde plekken over te schakelen naar een 4" pad. Ook de moeilijk bereikbare stukken zoals tussenstukjes op bumpers en deurgrepen zijn niet altijd even makkelijk machinaal te benaderen. Maaaaaar.... daar heb ik misschien een oplossing voor bedacht, dat vergt weer even wat knutselwerk en een mogelijkheid om e.e.a. te proberen, maar misschien is het wat. Zodra het zover is zal dat zeer zeker gedeeld worden in een ander draadje hier op het forum.
@HenriantMisschien zelfs iets eerder, ligt eraan hoe ik me morgen voel. Vanochtend voelde ik me nl. vreselijk slecht in de botten en heb daarom een klus af moeten bellen
@AficiorJe slaat de spijker recht op z'n kop. Het is idd soms heeeeeeel jammer dat niet alle auto's een Full krijgen, en dan kijk ik niet naar het finaciele gedeelte. De eigenaar wilde in eerste instantie alles netjes in de showroom hebben. In overleg met hem volgde uit dat gesprek een zeer uitgebreide Quickdetail, met interieurreiniging, waar dat noodzakelijk was. Dan ziet het er voor de doorsnee autoliefhebber meer dan goed uit, maar kijk je met een detailersoog naar een aantal auto's dan zie je er idd nog genoeg werk inzitten. Oppervlakkige krassen en swirls zijn in zo'n gebouw met dergelijke lampen nou eenmaal goed te zien helaas.