• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HAN-syndroom

Grommit

Detailing trainee
27 okt 2019
10
25
Goeienavond allemaal, mijn naam is Dirk en ik ben een Vlaming en al heel oud. Ik lijd aan het HAN-syndroom (Hou Alles Nieuw). Nu zal u denken, dat is niet zo erg maar het kan soms absurde neigingen te weeg brengen. Een voorbeeld: ik koop een nagelnieuwe boormachine. Zo’n nieuwe machine ziet er prachtig uit maar dat nieuwe is er binnen de kortste keren af. Stof en vuil, verfspatten, krassen... Dan zou ik er twee kopen: één om te gebruiken en één om nieuw te houden... Maar dat kan even goed met een fototoestel, een telefoon, boeken, schoenen... Enfin, u begrijpt dat dit met een auto wat duur zou uitvallen (en ook plaatsgebrek...) dus daarom ben ik er echt wel zuinig op, zoals men in Nederland wel eens zegt. Nu ziet mijn Subaru Legacy van 12 jaar oud er van ver niet slecht uit, maar neem “a closer look” en dan zeg je:”Die heeft wat TLC nodig”. Ik wil een poetsmachine (neen, geen twee dezelfde want ik ben ondertussen in behandeling daarvoor) Is zo’n DAP EVO kit, zoals die in de aanbiedingen, staan iets voor een volslagen leek? Van “uitslag en backingplaten” heb ik geen verstand, helaas. Wat zeggen de forumleden?
6A2D8F85-56AF-400D-8461-BEFA1E03845E.jpeg
 
Welkom hier! Super coole auto zo’n legacy, zijn wij ook naar aan het kijken om te kopen.
Om kort te zijn, JA, dat is prima voor een leek mits deze even de moeite neemt om bijvoorbeeld op dit forum een stappenplan te lezen met de basiscs.
Veel plezier!
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
Hey Dirk :D

Welkom op het forum!

Een DAP met 8mm uitslag is inderdaad een goede machine om mee te starten. Dit is een mooie all-rounder omdat de uitslag niet al te groot is en je er een kleinere plate + pad op kan zetten en dus ook fijner werk kan doen.

(Machines met grotere uitslag leveren wat meer correctie en een mooier polijstbeeld op (finish). Maar hierdoor zal de backingplate dus verder ''uitzwaaien'' en kan je langs randen en op kleinere oppervlaktes niet altijd lekker werken)

Verdiep je even in de stappenplannen zodat je weet hoe-en-waarom. ;) Een DAP in een mooie set met pads/doeken/polijstmiddelen/etc. is een prima start, gecombineerd met ontvetter en klei + glijmiddel; Je kan van start!

Maaaar.... Het begin is het aanschaffen van een goed was-arsenaal. Je kan iets nog zooi mooi maken, maar als je het incorrect wast is het zonde van je werk.
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
Welkom op het forum, Dirk.
Leuk voorstelrondje! En wat fijn dat het al wat beter gaat met je HAN-syndroom.
Mooie Legacy! :cool:
+1 voor de eerdere reacties - een DAP is de juiste machine om mee te beginnen. Mooie allrounder en redelijk foolproof. Wel even wat verdiepen in de materie, maar dat komt hier helemaal goed. Bij vragen zijn we er voor je ;)
 
  • Leuk
Reactions: Grommit
Ik heb me woensdag al voorgesteld maar voor de geïnteresseerden: Het is een Subaru Legacy Touring Wagon (2007), tweedehands gekocht met slechts 55.000km op de teller. 2l. Boxer (benzine), 165pk, 5 versnellingen met High en Low gear (!)
en natuurlijk standaard All Wheel Drive. Voila.
44797298-46BE-46C5-BCCE-1D3F8D404D2E.jpeg