• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hand polijsten

ZheRooH

Detailing trainee
1 mei 2019
9
25
Hey allemaal,

Men auto die al 11 jaar buitenstaat en af en toe eens naar de carwash gaat, is er slecht aan toe (uiteraard).

Binnenkant is nog zoals nieuw maar buitenkant is wat anders, veel kleine krassen en wat diepere helaas, onlangs nog iemand tegen mij gereden bij het uitrijden van een parking en zat wit op mijn zwarte auto, heb dit eraf gekregen maar dit heeft helaas voor veel krassen gezorgd.

Dus ik ben op zoek naar iets wat mijn zwarte auto weer wat nieuw leven kan inblazen, ik heb hier nog klei liggen zowiezo als voorbehandeling want auto voelt aan als schuurpapier.

Wat raden jullie aan om nadien te gebruiken (met de hand dus)?

Het is een zwarte Opel Corsa van 2009

Thx
 
Misschien kun je wat foto’s plaatsen, van dichtbij, ook waar de ergste defecten
zitten, is dan beter door de leden te beoordelen.
 
Bij deze,

Niet de beste foto's, door het vuil kan je wel de krasjes zien, dit zijn de ergste, er zijn hier en daar nog iets diepere maar dat besef ik dat niet mogelijk is om deze weg te krijgen. Op het dak heb ik ook nog wat ingebrande vogelpoep.

Bedoeling is om de auto er weer wat beter te laten uitzien in de mate van het mogelijke gezien ik hier wrs nog wel enkele jaren zal moeten mee rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_20210420_144749.jpg
    IMG_20210420_144749.jpg
    175,5 KB · Weergaven: 138
  • IMG_20210420_144714.jpg
    IMG_20210420_144714.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 135
  • IMG_20210420_144658.jpg
    IMG_20210420_144658.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 135
Damn, haaha, deels gedaan, maar verbouwing niet veel tijd gehad bla bla, auto heeft nu ook dienst gedaan voor het transport van vele zakken zand/cement, moet zeggen dat hij er nog goed uitziet na al dat.

Had em toen wel met klei behandeld en wax, maar dat was het en dat gaf toen reeds een heel ander resultaat.

De rubber/plastiek buiten ziet er ook verschrikkelijk uit, moest ik nog geld hebben zou ik andere auto kopen maar helaas alles zit in de verbouwing die nog steeds niet volledig klaar is ;)
 
+1 voor @The Joy Of Detailing SRP is voor jou ideaal. Goed inwerken en je auto ziet er een stuk beter uit. Daarna kun je het nog aftoppen met een wax en dan ben je 2 à 3 maanden gedekt.

Gezien je overige tijdsbesteding in de verbouwing etc. zal handmatig polijsten geen eenvoudige klus worden. Tijdrovend met marginaal resultaat; zeker op een zwarte auto waarop je alles ziet.

Het kunsstof moet je schrobben met een "wonderspons" (melamine) en een allesreiniger&ontvetter, daarna voeden met een dressing of coating.
 
Had gedacht van niet alles in 1 keer te doen, maar mss ook niet de beste oplossing :p

2 a 3 maanden om nadien opnieuw te polijsten of enkel te waxen?
Ik heb nog een potje dodo juice purple haze, nog goed voor 1 keer wrs.

Orighty, we zullen het eens een poging geven, maakt het uit welke applicator pad ik gebruik?
 
SRP bevat fillers dus die maskeert meer dan die corrigeert. Na 2 à 3 maanden dus opnieuw aanbrengen en aftoppen; wellicht houdt het langer stand maar dat zal de praktijk uitwijzen.

Hoe harder de applicator hoe effectiever de reiniging/polish. Dus een oranje monello is een prima compromis voor de SRP. De wax doe je met een zachte, vanzelfsprekend.