• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handdetailing bij kleine krassen jonge auto

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
180
65
Sinds augustus in bezit van Megane e-tech in Rouge Flamme. Heel soms oak ik nog wel eens een stukje klei, spray erbij. Idem voor bijvoorbeeld zeer kleine krassen. Mijn Prof Polish van PB is na pakweg 10 jaar (ja, je leest het goed) echt aan vervanging toe. Ik was altijd erg tevreden over de PB prof Polish. Dus enerzijds denk ik dan, waarom daarvan afwijken…

Ennieweej, ook mn pads waren aan vervanging toe. Ik polijst alleen maar handmatig. Heb er de tijd en rug niet meer voor om de oude hobby nieuw leven in te blazen. Maar soms wat bijhouden kan geen kwaad. Dus ik overweeg een witte en oranje monello pad. Maar dan het polijstmiddel. Welke stellen jullie voor?

Pro Polish is een paint cleaner. Pro Polish 2 is een eveneens een paint cleaner, maar heeft een afbrekende korrel erin. (Afbrekend = kleiner worden naarmate je doorwerkt)

Begrijp ik goed dat je krassen hebt kunnen polijsten met alleen de normale Pro Polish? (Dan moeten dit heeeeeele lichte krassen zijn geweest in een zachtere lak)

Ennieweejs, persoonlijk zou ik kiezen voor de genoemde witte en/of oranje pad i.c.m. met bijv. Monello - Finale en/of Monello - Mezzo.
(Wit + Finale = Finishing gradatie / Oranje + Mezzo = Medium gradatie. Pak je Wit + Mezzo, heb in een soort hele kleine tussenstap, omdat je een grovere korrel gebruikt en een zachtere pad die voor wat minder druk op de korrel zorgt)