• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig 5 stappen plan clinic?

v70_owner

Detailing rookie
9 aug 2010
23
0
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar aangezien er wel redelijk wat nieuwe mensen aangemeld zijn. en de laatste 5 stappen handmatig clinic een jaar geleden is geweest, is het misschien een idee dat carclean een beginners clinic houdt?

Misschien een topic starten met om te zien of er interesse in is?

Ik in ieder geval wel :)
 
-Dries- zei:
In een dapp startersclinic worden alle handmatige stappen ook gedaan, alleen dan machinaal.

8-()) Dat lijkt me logisch. Vandaar ook de vraag naar een handmatige clinic voor de mensen die niet machinaal willen/kunnen.
 
Haha, weet niet hoe het bij de rest is, maar ben bang dat -Dries- in mijn geval wel gelijk heeft :-"
 
Ik denk dat je met handmatig zo verduveld weinig verkeerd kunt doen?

Omdat je natuurlijk redelijk langzaam werkt, kun je telkens na het afnemen controleren wat het behaalde resutlaat is. In de regel moet je handmatig veel vaker polijststappen (lak correctie) herhalen dan bij machinaal werken.

Wanneer je dan verder de How-To volgt, kan het bijna niet mis gaan zou ik zo denken. Natuurlijk wel alle respect voor de Topic-Starter en zijn goede vraag.

Ik die How-To's zit echt bijzonder veel ervaring verwerkt van ervarener detailers. Naar beste eer en geweten zijn die How-To's opgesteld om de beginnende detailer zoveel mogelijk aan de hand te nemen naar een mooi en goed resultaat. Maar juist omdat het met de hand wat langzamer (en nooooog veiliger gaat), is kans op vouten (hi hi hi, express voutje), fouten extreem klein tot onmogelijk denk ik.
 
Wat zou je eventueel specifiek nog willen weten.
Zoals Aficor aangaf; het handmatige stappenplan is ideaal om de basis te leren kennen.
Mocht je aan de hand daarvan nog wat vragen hebben dan weet ik zeker dat je op het juiste forum bent beland .... de hulp is enorm qua kwantiteit als kwaliteit.
Nogmaals, wil je iets specifieks weten .... schroom niet, we staan allemaal voor je klaar !
 
Het leek me voornamelijk handig om de verschillende producten te kunnen bekijken / testen en wat het geschiktst is voor mijn lak voor mijn auto. Om nu alle producten te kopen om ze allemaal te proberen is me net iets te duur... :)

Ik heb al wel een verlanglijstje samen gesteld adhv deze topic Handmatig stappenplan . Zit alleen nog te twijvelen of dit de juiste producten voor mij zijn. Is wel een grote investering van een paar honderd euro.

Maar ik heb al een aanbieding van een mede Amersfoorter die me gaat helpen eventueel met een DAP.
 
Juist. Hele goeie. Je wilt weten wat voor jouw auto het juiste product is.
Ik zou dan vermoedelijk gaan voor Nonello producten. Volvo's staan er op bekend een harde lak te hebben. Verder finishen ze mooi, ook in de grovere varianten.

Hoop dat de mede-detailer je goed kan helpen, want kan me inderdaad voorstellen dat je niet zo maar van alles en nog wat wilt aanschaffen.

We zijn benieuwd wat je uiteindelijke keuze zal worden? Succes met de try-out!

Greetz,
Aficior