• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig: Monello Mezzo?

Celis

Detailing chief
20 sep 2012
83
78
31
Hallo,

Ik wil binnenkort de eerste stappen gaan zetten in het detailwereldje.
Volgens het stappenplan is alleen Monello Mezzo met een oranje, gevolgd door een witte pad genoeg.
Maar moet je dan niet eindigen met Monello Finale?

En ik heb een zwarte auto, en wil PB Black Hole gevolgd door Collinite 845 gebruiken.
Is dit een goede combinatie?

Iemand tips voor doeken, die niet te duur zijn, om de producten te verwerken?

Gr, Niels.

Toen ik begon met detailen had ik vergelijkbare vragen. Zelf begon ik ook met het handje en kwam er achter dat Mezzo alleen niet mooi genoeg finished,althans in mijn ogen. Maar goed, na enkel een paar testpanelen al snel overgestapt op de dap.Met het handje is toch wel erg hard werken. het kan wel met mezzo,maar gevoelsmatig zeg ik toch dat finale als laatste stap wat toevoegd in eindresultaat.

In de 845 zitten oplosmiddelen en kan de black hole aantasten.

Hmmm, misschien dat er mensen zijn die ervaring hebben met de combi Black Hole/845?

Ik ben op zoek naar een wax met een redelijk lange standtijd, aangezien de winter er aan komt.

Dit zijn de stappen die ik wil doorlopen:

-Wassen
Met het 2 emmer systeem, ik heb al shampoo van Valma. Dus die wil ik eerst op maken. (student he:-" )
Ik gebruik hierbij een Monello Wash Mitt.

-Kleien
Ik heb al klei van 3M, maar geen lube. Ik heb al verschillende verhalen gehoord over het wel of niet gebruiken van water met shampoo als lube.
Hierover hoor ik graag jullie mening. Eerst drogen voor het kleien?

-Polijsten
Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad i.c.m . Monello Mezzo.

-Voeden
PB's Black Hole aangebracht met Monello Edgeless Foam Hand Applicator.
Afnemen met een Monello Peluche Verde.

-Waxen
Niet met de Collinite dan? Maar met PB's Natty's Liquid Blue?
Ook weer met de Foam Hand Applicator.
En afnemen met een Monello Peluche Verde.

Ik hoor graag wat er beter of anders kan!

Frogs zei:
Toen ik begon met detailen had ik vergelijkbare vragen. Zelf begon ik ook met het handje en kwam er achter dat Mezzo alleen niet mooi genoeg finished,althans in mijn ogen.
Voor de meesten onder ons zal Mezzo een geweldige finish achterlaten, dat merken wij bij demo'en op auto's van klanten.
Mocht je het niet goed genoeg vinden dan kan je altijd nog Finale gebruiken maar Mezzo finished al belachelijk goed met de hand.

Of de Collinite 845 de Black Hole aantast is nauwelijks te controleren, het absoluut geen kwaad voor je lak.
Een wax met veel oplosmiddelen zal de Black Hole in ieder geval geen goed doen.
Collinite heeft alleen een pre-wax en geen glaze, deze zijn dus ook niet ontwikkeld dat een klant eerst een glaze gaat gebruiken.
Misschien de Collinite 476 nemen, pasta waxen bevatten minder oplosmiddelen en een grotere kans dat Black Hole niet (gedeeltelijk) weg genomen wordt.

Zoals je zelf bedacht hebt kan ik alleen maar ondersteunen:
Mezza Oranje+Wit is afdoende ( handmatig zou ik Finale overslaan i.v.m. zonde van tijd vs resultaat )
Black Hole en 845 gaat perfect, zeker als je 2 laagjes 845 doet dan kom je de winter er mee door !
Of de Colli de glaze heeft aangetast .... durf ik niet te stellen, na opbrengen en uitbuffen zag ik nog steeds een gemarkeerd minikrasje niet welk door de BH was gemaskeerd
( dus zal er toen nog wel opgezeten hebben )
Sinds kort de 476s en grote kans dat ik die ga proberen voor de aankomende winter ( de meur van uit het potje is de grootste drempel haha )

Wat een snelle antwoorden!
Ik wacht nog even op andere mensen die ervaring hebben met 845 na BH.

Zijn er voor de rest nog tips voor de eerste keer poetsen? :)
En met betrekking tot de lube voor het kleien? (heb namelijk niet zo'n groot budget..)

Ik verwacht geen wonderen, aangezien ik handmatig ga polijsten, maar hoop er toch wel wat swirls uit te kunnen krijgen.
Aangezien de lak niet super meer is, zal het toch wel een verbetering zijn :)
De voorbumper zit helaas ook vol met steenslag en op de motorkap hebben ze een kras "mooi" weggewerkt met een lakstift..

Je hoeft niet te wachten hoor ;)
Even uit mijn hoofd: de 3M klei kan met water als lube ( altijd wel ruim voldoende gebruiken ! )
Niet drogen voor je gaat kleien, zo onnodig daar je het toch weer nat gaat maken.
Zou na het wassen de auto gewoon afspoelen en dan aan de slag gaan.
Na het kleien zou je er voor kunnen kiezen om nogmaals even de auto een snelle wasbeurt te geven en dan te drogen om de 'troep' weg te halen .... hierna lekker aan de polijst