• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handmatig SSR-1 + LC wit = geen resultaat

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Zondag es aan het detailen geslagen omdat het weer het redelijk toeliet.

Na wassen merkte ik op dat mijn wagen al behoorlijk wat swirls vertoont. Dan maar besloten om de wagen een full detail te geven. Dus na kleien (niet echt mijn ding) begonnen met de SSR-1 en een LC witte pad.
Was de ontgoocheling groot toen ik opmerkte dat dit helemaal niks ging uithalen.

Wat doe ik verkeerd ? Is SSR-1 met wit te licht om handmatig te werken en had ik beter SSR-2 + andere pad genomen ?

Swirls verwijderen met de hand is al onbegonnen werk wat mij betreft.
Zelfs met een DAP500 is het al een aardige klus, denk dat je dus het onmogelijke nastreeft door het met de hand te gaan doen.

Als het niet lukt met die combo, waarom probeer je dan niet ssr 2,5 op oranje en bewerk je het na met ssr 1 op wit, maar het beste is een dap aanschaffen. Krijg je veel betere resultaten mee.

SSR1 + Witte pad + handwerk + VAG lak = :no

Gaat nie lukken nie... Sowieso VAG lak en handwerk is zeer intensief 8o

Heb ik nu dus aan den lijve mogen ondervinden.

zal dus eens een DAP moeten overwegen.
wat heb ik eventueel nog meer nodig ?

heb dus al SSR-1 (of gaat dit machinaal ook niet veel uithalen)
SSR-2 ??

Of kan ik beter overgaan naar een ander produkt zoals de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleaner (die volgens de beschrijving ook in staat is om swirls te verwijderen).

Wat dacht je van een DAP Raffini setje en DoDo Lime Prime light als glaze :ja
Waarschijnlijk red je het al met Mezzo en Finale alleen, de Inizzo is redelijk zwaar geschut.
De DoDo is mooi om te voeden, Finale bevat volgens mij ook wat olieen maar niet zoals een glaze.

Met de DAP kan je heel langzaam en heel egaal de lak beetje bij beetje bewerken.
Dat gaat met de hand nooit lukken omdat je de kracht niet vasthoudt en ook de beweging niet.

Hans

Gezien de harde lak van de Leon zou ik absoluut naar de Raffini kit kijken.

Vanwaar ben je ergens? Je bent gerust welkom om eens langs te komen, om te kunnen kijken wat je eventueel zou nodig hebben om je wagen volledig te doen.

Geen probleem, dat is inderdaad een lange weg. ;-)

Dan zou ik ook gaan voor wat Dibbuz je aanraad, de beste all-rounder voor mij persoonlijk.

ik zou de Inizio eruit willen laten (schrik zit erwat in om met deze aan de slag te gaan) Overigens is de lak in goede staat op de swirls na.

maar ben ik met dit starterssetje al iets ?

https://www.Carclean.com/product/DAP/DAP500_V2_Raffini_Starterspakket__101595

(bevat dus de Raffini + alle benodigde pads)

jazeker...!
misschien nog een paar pads extra, maar je kunt daar goed mee uit de voeten :ja
(en ik spreek uit ervaring ;-) )

Daar kun je inderdaad al aardig mee aan de slag. Eventueel nog wat extra pads zoals Ivo zegt kan geen kwaad.
Bespaart je de moeite om tussendoor de hele boel te moeten gaan uitwassen.

@Tinus : niet dat ik niet gezocht heb op het forum hoor. Maar deze info kwam iets te laat. Had de SSR-1 en de witte pad dus vorig jaar al besteld omdat ik me laten lijden heb door de handleiding voor handmatige beginneling (van Xizer)