• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpads polish/glaze/wax

VodkaKola

Detailing rookie
14 mrt 2013
19
0
Beste lui,

Welke handpads zal ik eens bestellen om een polish/glaze en wax aan te brengen? Kan me voorstellen dat er nog verschil kan zitten tussen die 3 onderdelen?

Ik dacht zelf aan wat zwarte handpads van monello, voor de wax.

Tips?
 
Geen tips, een prima keuze. Maar voor een polish zou ik wel de witte of oranje handpad nemen; dan heb je toch iets van cutting power.

Het is net wat je zelf fijner vind. De ene zweert bij een MF pad, de ander bij een schuimen pad en weer een ander gebruikt de monello handpads weer het liefste.
 
Ik pak zelf voor stevig polijstwerk de oranje handpad, licht werk de witte, voor een glaze de zwarte en voor een wax de zwarte of de rode, hoewel ik een harde wax (Dodo Juice, Collinite 915) ook wel prettig verwerken vind met een schuimpad.
 
voor te polijsten gebruik ik de witte/oranje pad van monello
voor de glaze een zwarte pad van monello
en waxes gebruik ik zo'n dodo juice finger mitts
 
Wit: Polish

Voor waxen en glaze gaat mijn persoonlijk voorkeur uit naar een pad van badstof of microvezel. Rode pad zoals Soepergrover zegt is uiteraard ook meer dan prima.
 
Heb 2x zwarte besteld, 1x orange en 1x witte.

Morgen of overmorgen eens kijken wat 't is. Thanks guyse!