• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor zwarte auto die dagelijks buitenstaat?

Robbe De Grave

Detailing rookie
20 jun 2023
20
2
Zichem (België)
Dag iedereen,
Graag had ik hier eens wat info vernomen over welke wax jullie aanraden voor een zwarte auto die dagelijks buitenstaat en te maken heeft met o.a. boomhars, boomsappen, zure regen, etc ...
Welke is de beste wax tegen deze invloeden, welke heeft de langste standtijd en welke glanst het meeste.
Swissvax Shield of Utopia.
En wat is juist het verschil tussen deze 2 buiten het carnaubapercentage?
Mercikes! :)
Groeten Robbe
 
Dag iedereen,
Graag had ik hier eens wat info vernomen over welke wax jullie aanraden voor een zwarte auto die dagelijks buitenstaat en te maken heeft met o.a. boomhars, boomsappen, zure regen, etc ...
Welke is de beste wax tegen deze invloeden, welke heeft de langste standtijd en welke glanst het meeste.
Swissvax Shield of Utopia.
En wat is juist het verschil tussen deze 2 buiten het carnaubapercentage?
Mercikes! :)
Groeten Robbe
Robbe ,als je een wax zoekt met langere standtijd en goed bestand tegen invloeden van buitenaf zou ik kijken voor een sio2 gedragen wax bv van Waxaddict.
 
Ik zou inderdaad ook voor een “chemische” wax gaan en niet voor een natuurlijke wax zoals die van Swissvax.

Daarbij koop je voor de helft van dat geld een wax die 2x beter presteert.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik heb de Swissvax shield wax, maar zou toch eerder Fusso coat aanraden hoor. Zeker als ik kijk naar jouw wensen van de wax.
 
Ik heb meerdere Swissvax waxen gehad (o.a. Shield, Viking, Rolls Royce, Spyker, Best of Show), en hoewel ze heel prettig in gebruik / verwerking zijn, doen ze qua standtijd onder voor de simpelere waxen die een fractie van de prijs kosten.
Glansgraad van SV is een miniscule factor beter naar mijn mening, maar hangt heel erg van je voorbereiding af ook.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en AndyVR
Hier ook vele swisswax, m&k en Zymöl wat super spul is maar ik smeer het alleen nog over Gyeon Pure Evo voor de mooi af en toe maar alleen Pure Evo is al voldoende eigenlijk. Als ik geen waxen had zou ik er geen aanschaffen.
Ik houd niet van Fusso en Collinite zelf maar zou dan eerder een spray sealant doen.
 
Het mooie van een Collinite vind ik juist de ongecompliceerde verwerking.
Surf city barrier reef is er ook zo 1 qua standtijd niet bijzonder maar het is zo verschrikkelijk makkelijk in gebruik dat ik dat wel geinig vind.
Ik heb zeker in het begin van mijn detail zoektocht/carrière echt heel veel waxen geprobeerd maar ik heb nog slechts enkele waxen over uit een soort van nostalgie waarbij gebruikersgemak op 1 staat.
Altijd makkelijk als ik een auto verkoopklaar moet maken of zo.
 
Simpel...voor mij Fusso Coat. Ik heb de light versie voor mijn parelmoer witte lak en ik vind hem echt fantastisch. De beading is niet normaal en hij beschermt zeer goed tegen het vuil. Ik vind hem trouwens ook makkelijk aan te brengen en af te nemen, juist flinterdun aanbrengen en dan geen problemen. De Colinete 845 heb ik ook, maar om nog maar enigszins in de buurt te komen van Fusso Coat kwa standtijd moet je eerst de Menzerna Powerlock Ultimate Protection sealant aanbrengen en nadien Colinete 845.

Als ik een goedkoop en snel alternatief zou moeten nemen die ook zeer goed beschermd, dan zou ik voor de Turtle Wax Seal N Shine kiezen.