• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke "betere" wax voor zwarte auto

Zou graag wat gebruikerservaringen willen lezen over welke (betere) wax te gebruiken voor een zwarte

  • Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dodo Juice - Rainforest Rub Golden Dodo Edition

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dodo Juice - Supernatural 2.0 wax - Walnut edition refillable

    Stemmen: 0 0,0%
  • Autoglym - High Definition Wax

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Joris allemaal leuk en aardig maar 125 euro voor een potje wax?
Trouwens nog een koopje die mirage zie ik De wax divine personal made is 2650 euro 8-())
Kan mij niet voorstellen dat de collinite 915 in de praktijk veel onder zal doen.
 
He bofkont als ik het zo lees denk ik dat jij daar niet achter gaat komen of wel? €125 voor een potje wax. Ja het is relatief bofkont. Standtijd 6 maanden. En ik wil graag goede wax voor mijn auto. Maar smaken verschillen vandaar het topic. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Oh het zal ongetwijfeld nog beter zijn kwa glans, maar als ik al zie hoe de glans is van de collinite 915 en voor dat geld dan is die voor mij onverslaanbaar.
 
Beste Bertus,

Ik heb ook voor een vermogen aan poetsspullen staan in totaal, het is niet dat ik er te zuinig voor ben voor een potje wax van 125 euro of meer.
Maar voor dat geld wil ook echt forse verschillen zien, en daar ontbreekt het bij mij een beetje aan.

Maar uiteraard ieder zijn eigen, het was dan ook geen aanval of kritiek.
 
Excuus voor de indruk bofkont, Was niet als aanval bedoeld maar dacht uit je opmerking op te kunnen maken dat je €125 teveel geld vond voor wax zodoende. Geloof me het is het geld dubbel en dwars waard. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Bij waxen betaal je vaak relatief veel voor net dat beetje extra. De ene vindt het de wax waard en de andere niet! Ik persoonlijk wel haha
 
Ikben begonnen met de 476s wax. En vindt dit ook een super wax. Maar heb nu de fuzion en de monello ibrido wax. En dat is echt een genot om mee te werken. De wow factor miste ik bij de 476s wax. Het is net dat extratje. Geur/ beleving bij het gebruik. Gebruik de 476s voor de winterperiode.
Tuurlijk heb je wel wat prijsverschil. Maarja, je leeft maar 1 keer:-D. Gewoon genieten
 
Ik heb de ibrido van monello en ook de purple haze van dodo. Persoonlijk vind ik de purple iets makkelijker uitwerken dan de ibrido maar zijn alle 2 topwaxen op donkere kleuren!
 
bertus;n423248 zei:
Excuus voor de indruk bofkont, Was niet als aanval bedoeld maar dacht uit je opmerking op te kunnen maken dat je €125 teveel geld vond voor wax zodoende. Geloof me het is het geld dubbel en dwars waard. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk


:)^

No hard feelings, die indruk had ik absoluut niet hoor, was meer op mijn eigen reactie gericht die wellicht zo over zou komen.
Wellicht moet ik het toch maar een keertje proberen zo'n duur potje.
Ben nu ook wel benieuwd eerlijk gezegd.
 
Bofkont...... Wat is duur? Als ik jouw van te voren zou zeggen dat ik 2 a 3 keer per jaar je auto in de swissvax zou zetten en dat 5 jaar lang voor ongeveer €7,50 per wax beurt dan zou je daar toch gelijk voor tekenen ????? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Nee krasstraat kom ik sowieso niet.
altijd met de hand 2 emmer methode , gritt quard en washandschoen.
Daarna een laagje 476s of 915 elke 3 maanden, en na elke wasbeurt een laagje spray wax.
 
Qua prijs kwaliteit zijn de Collinite waxen echt heel, heel goed. Ben er zelf ook echt een fan van. Het resultaat is erg goed.

Maar dat gezegd te hebben: Het uiteindelijke resultaat is niet altijd het enige wat telt. Vaak wijk ik uit naar een wax die qua verwerking makkelijker is en een aangenamere ervaring geeft (bijv. lekkerdere geur / makkelijker te verspreiden). Natty's bijvoorbeeld vult m'n carport met een heerlijke geur. Natty's is ook vrij gemakkelijk vol in de zon te verwerken, iets wat met een Collinite veel lastiger wordt.

Of wat dacht je van Shield van Swissvax, net zo duurzaam (of duurzamer) dan 915, maar een lekkere geur tijdens het opbrengen en veel makkelijker af te nemen.
Of een Zymol Glasur, niet zo duurzaam, maar wel een veel snellere sheeting dan een Collinite wax. "Leuk om naar te kijken als het regent".

Waxen kunnen van elkaar verschillen op een aantal punten. Los van de prijs en de 'exclusieve verpakking' zijn er meer factoren, zoals gebruiksgemak, sheeting- en beadinggedrag, enz. Zo begrijp ik goed waarom de één wax A neemt en de ander liever wax B.
 
Klopt exact wat je zegt mister Toyota. Vergeet de voorbewerking niet van de auto waar het eigenlijk mee valt of staat. En uiteraard zijn er dan nog de concourse waxen met zeer korte standtijd maar prachtige glans. Zo heeft ieder z'n voorkeur! Ik ga liever voor een wax die prachtig mijn glans naar voren haalt en een goede standtijd heeft dan een wax waarbij dat minder aanwezig is maar het compenseert met een fruitig geurtje om je heen. En dan heb je nog de extreme "prijs"waxen. Bijv chemical guys project-j pastewax van €1000 of niet te vergeten de swissvax divine personal made €2650! En ja de collinite waxen zijn voor het bedrag wat je ervoor moet betalen zeer goed maar kan je uiteraard niet vergelijken. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk