• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polish/Cleanser + Wax voor zwarte lak

Hand in een boterhammen zakje en dan over de lak gaan, je voelt dan de vervuiling gewoon zitten, als je niets voelt en hij gaat er glad overheen is de lak redelijk schoon.

Pro polish is gewoon onschuldig en haalt je lak niet weg
 
Dat klinkt niet helemaal zoals ik het gezegd zou hebben. :p (Correct me if I'm wrong) Een paint cleaner reinigt je lak. Of dit nodig is, dat zal je simpelweg moeten testen door een stuk/paneel ermee te behandelen.
Dit doe je overigens niet zoals Expje87 zojuist heeft aangegeven. Deze methode is om te checken of kleien nodig is.

Dus... Testen wat resultaat geeft. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Dat klinkt niet helemaal zoals ik het gezegd zou hebben. :p (Correct me if I'm wrong) Een paint cleaner reinigt je lak. Of dit nodig is, dat zal je simpelweg moeten testen door een stuk/paneel ermee te behandelen.
Dit doe je overigens niet zoals Expje87 zojuist heeft aangegeven. Deze methode is om te checken of kleien nodig is.

Dus... Testen wat resultaat geeft. ;)
Ok...ik heb nog witte mf-pads van Meg’s liggen. Als ik hiermee een teststukje doe, uiteraard na een grondige wasbeurt, en de pad is vervuild dan mag ik een volledig rondje met de Pro polish doen. Idem voor de velgen veronderstel ik...en mag daar ook een glaze op om te voeden (Black Hole? Enige die ik in mijn arsenaal heb) of werkt dat niet op lichtmetaal?

Bedankt voor alle geduldige antwoorden, heren! :)
 
Paint Cleaner aanbrengen met een MF-pad zou niet mijn eerste idee zijn. :p MF-pads gebruik je om mee te slijpen en je wilt de paint cleaner alleen inwerken. Verder lijkt het mij niet dat je op een witte pad meteen een lading vuil ziet omdat je de lak chemisch reinigt, maar wél als je simpelweg niet goed gereinigd hebt. (wassen, reinigers, etc)

Je kijkt niet naar hoe vuil je pad misschien wordt, maar of je verschil ziet in resultaat. Knapt de lak er van op?

Je kan je velgen ook reinigen met Pro Polish. Je kan hier ook een glaze op doen. Bekijk simpelweg of het iets oplevert. ;)
 
Paint Cleaner aanbrengen met een MF-pad zou niet mijn eerste idee zijn. :p MF-pads gebruik je om mee te slijpen en je wilt de paint cleaner alleen inwerken. Verder lijkt het mij niet dat je op een witte pad meteen een lading vuil ziet omdat je de lak chemisch reinigt, maar wél als je simpelweg niet goed gereinigd hebt. (wassen, reinigers, etc)

Je kijkt niet naar hoe vuil je pad misschien wordt, maar of je verschil ziet in resultaat. Knapt de lak er van op?

Je kan je velgen ook reinigen met Pro Polish. Je kan hier ook een glaze op doen. Bekijk simpelweg of het iets oplevert. ;)
Ok, foampad voor de polish. Nog één allerlaatste vraag (toch wat dit topic betreft :) ), Poorboys vermeldt dat de Polish in rechte lijnen dient ingewerkt te worden, dit terwijl ik het idee heb dat de Black Hole en de Collinite 915 het best ingemasseerd worden in kleine, overlappende cirkelvormige bewegingen. Braaf de richtlijnen volgen of maakt het niet uit volgens jou/jullie? (Mocht je het met een DAP gebruiken dan gebeurt het ook in cirkels..)

Merci!
 
Waar lees jij dat dit in rechte banen ingewerkt dient te worden? Ik kan dat in de webshop en bij Poorboys zelf niet terugvinden.

Anyways, ik zou het zelf inderdaad lekker inmasseren met cirkelende bewegingen. Inderdaad zoals een DAP dat ook zou doen.
 
Waar lees jij dat dit in rechte banen ingewerkt dient te worden? Ik kan dat in de webshop en bij Poorboys zelf niet terugvinden.

Anyways, ik zou het zelf inderdaad lekker inmasseren met cirkelende bewegingen. Inderdaad zoals een DAP dat ook zou doen.
Bij de instructies op mijn sample’tje staat: ‘Use in a back and forth motion by hand until a smooth and non-binding surface is achieved’. Misschien té letterlijk genomen (aangezien het toch geen korrel bevat, lijkt het mij niet uit te maken..), maar ‘lees de instructies van de fabrikant’ is een van de terugkerende adviezen op dit forum.