• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handschoenen nodig?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Moet je eigenlijk handschoenen dragen bij het wassen van de auto of het waxen ervan? Kan het anders schadelijk voor je huid/ gezondheid zijn? Tot nu toe deed ik altijd zonder.

Ik draag persoonlijk alleen handschoenen als ik met een coating werk... Naja... en tijden het wassen een washandschoen ;)

Afhankelijk van hoe gevoelig jouw huid is voor bijvoorbeeld ontvetten ....
Sommige cleaners doen ook wel wat met een gevoelige huid
Bij een coating is het inderdaad een must, staat ook op de meeste verpakkingen

Zeker bij APC ook opletten voor het inademen van nevel

Ik ben wel van plan om vaker handschoenen te gaan dragen. Sinds ik begonnen ben met het goed onderhouden van me wagen, heb ik allemaal kleine wratjes op mijn handen. Kan ook puur toeval zijn hoor, maar ga het gewoon eens proberen.

Tot op heden nog geen rare fratsen ontdekt met mijn producten. Het enige wat ik me kan bedenken is de PB APC~D die op zich wel lekker ruikt, maar een teugje inademen zorgt toch wel voor behoorlijk rare fratsen in je keel. Instant-Hoesten.

Moet ik er ook bij zeggen dat ik veel met de DAP doe en andere dingen met applicators of doeken. Dus ja, kom je eigenlijk noot in contact met je producten.

Joshua,
Op de producten zelf staat altijd vermeld indien er extra voorzorgen moeten ( kunnen) worden genomen. Als je je daaraan houd dan krijg je geen problemen.
Alleen in het geval dat je een ( zeer) tere huid hebt, is het mogelijk aan te raden om vaker handschoenen te dragen. Je merkt dat zeker zelf zeer goed.
Veelsucces ermee.
Groet,
Jan

Om dan maar direct even in te haken op de vraag van handschoenen.

Welke handschoenen gebruiken jullie?

Tijdens het wassen of waxen draag ik geen handschoenen. Als ik met wat meer bijtende/gevaarlijke producten werk zoals velgenreinigers of polish, gebruik ik de hierboven vermeldde nitril handschoenen.

Denk er ook aan om in een goed geventileerde ruimte te werken.

RedCat;n429420 zei:
Afhankelijk van hoe gevoelig jouw huid is voor bijvoorbeeld ontvetten ....
Sommige cleaners doen ook wel wat met een gevoelige huid
Bij een coating is het inderdaad een must, staat ook op de meeste verpakkingen

Zeker bij APC ook opletten voor het inademen van nevel

Zo ja idd, een tijdje terug ook gehad, hoeste me kapot!

Ik heb gelukkig nooit slechte ervaring gehad met wassen zonder handschoenen. De laatste jaren was ik overigens mijn auto met handschoenen aan. Ik denk dat in zulke situaties voorkomen beter is dan genezen.

Ik doe tegenwoordig alles met van die nitril handschoenen aan. Van vrijwel alle producten droogt je huid uit voor mijn gevoel. Ik vind het eigenlijk geen nadelen hebben om ze te dragen, dus waarom niet...

• Leuk
Reacties: 350Z en Ferdy
@Ferdy, klopt, of je moet wel heel voorzichtig wassen. Als ik ze draag bij het wassen is het meer tegen bescherming van de wind en de kou dan tegen de chemicaliën.

• Leuk
Reacties: Ferdy
sw9sm1.webp