• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handschoenen

Renzo 4000

Detailing chief
23 jul 2013
177
100
42
Ik ben zoekende naar goede handschoenen die ik kan gebruiken bij het wassen en detailen van de auto als bescherming van mijn handen en de auto. Ik gebruik nu latex handschoenen maar vind ik niet altijd even prettig werken. Ze hebben (bij mij althans) de neiging of snel kapot te gaan. Ze moeten dus:
1. herbruikbaar zijn
2. goede kwaliteit
3. niet te dik
4. het liefste waterdicht
5. uiteraard niet al te duur
In de webshop kon ik ze niet gauw vinden, of ik zoek niet goed /Images/Emoticons/xp_he.gif
 
Puntje 1 is meteen het breekpunt lijkt mij... Ik neem in ieder geval aan dat je puntje 3 belangrijker vind! Detailen met te dikke handschoentjes gaan niet werken.

Ik heb zelf Nitrile handschoentjes. Zelfde in gebruik als de latex handschoenen die je nu gebruikt, alleen veeeel steviger (ik had dezelfde ervaring met latex).

Niet al te duur... tja, dat is relatief. Een pak van 100 stuks (bij de betere verfwinkel) zit op ongeveer 15euro. Koop je ze groter in dan zijn ze een stuk goedkoper. Ik vind het in ieder geval een aanrader.
 
ik gebruik zelf monteurshandschoenen ( dit kan je googlen ;) ) vna het merk PU-Flex
1: ja
2: zeker weten
3: ze zijn dun genoeg om schroefjes vast te pakken
4: spatwater dicht in de handpalm en onderkant vingers
5: volgens mij kan je voor ongeveer 3 euro p.s. incl geen buil vallen
 
Goede keuze die PU Flex. Ik heb er ook een flinke stapel van liggen en ze bevallen me prima.
 
Ik zie Tim/Dennis van Carclean ook wel handschoenen dragen bij het aanbrengen van quartz coatings. Ben eigenlijk wel benieuwd wat zij voor handschoentjes zij gebruiken?

Groet, Robert
 
Ik denk dat dat gewoon Nitrilehandschoenen zijn.

Gebruik ze zelf ook graag.

Heb de zwarte in extra zware kwaliteit.
Doen ook uitstekend dienst tijdens het reinigen van velgen.