• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige remstof

Steff

Detailing chief
8 jul 2012
87
75
NL
Tweedehands set velgen gekocht wat helaas pikzwart ziet van remstof. Wellicht dat de velgen nooit schoon gemaakt zijn.
Daarom wilde ik vragen welke velgenreiniger ik het best gebruiken kan?

Ik heb IronX al eens geprobeerd wat redelijk ging. Maar wellicht is er een agressiever en toch veilig goedje te koop?
 
Ik heb een jaartje geleden bij een collega van me dit spul ( https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Hot_Rims_All_Wheel_Tire_Cleaner_710ml_G9524EU_NEW_102194 ) gebruikt en het werkte perfect alle remstof ging helemaal weg!
 
Hoi Steff,
Ik gebruik bij sterk vervuilde magnesium velgen na het goed afspoelen met een hogedrukspuit altijd eerst Iron X. Borstel het goed in en spuit het na vijf minuten goed weg.
Als er veel ingebakken vuil achter blijft is het middel Spray and Rince Wheelcleaner van Poorboy's World een uitkomst. Insmeren met een kwast en na enige minuten simpel met een doek weghalen. Na afloop met ruim water alsnog alles goed afspoelen. Zonodig herhaal je het meerdere keren tot dat het er allemaal af is. Veel succes ermee.
Groet,
Jan
 
Blijf mij toch verbazen dat de Iron-X gelijk gebruikt wordt op mega smerige velgen als velgenreiniger.
Gebruik eerst eens een goede velgenreiniger! Desnoods 2x en dan de Iron-X.

Iron-X is geen velgenreiniger, maar verwijderd achtergebleven ijzerdeeljes.
Meer iets voor een laatste stap dus.
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Zal een aantal foto's van de velgen maken en jullie producten uitproberen.

Rolf;n397674 zei:
Blijf mij toch verbazen dat de Iron-X gelijk gebruikt wordt op mega smerige velgen als velgenreiniger.
Gebruik eerst eens een goede velgenreiniger! Desnoods 2x en dan de Iron-X.

Iron-X is geen velgenreiniger, maar verwijderd achtergebleven ijzerdeeljes.
Meer iets voor een laatste stap dus.

Duidelijk. IronX ooit eens aangeschaft om de velgen te reinigen, daarom dat ik het als velgenreiniger zie/zag.
 
Poorboys Wold Spray&Rinse is een erg sterke velgenreiniger. Mijn advies zou zijn eerst zo goed mogelijk schoonmaken met een velgenreiniger - sprayen, borstelen, spoelen en nog een keer tot de meeste vervuiling is gehaald. Daarna een deironizer, wellicht meerdere keren.
 
Gebruik ook eens een goede teerverwijderaar. Mijn velgen kreeg ik ook niet goed schoon, na TarX was alles weg.
 
Skippie;n397720 zei:
Gebruik ook eens een goede teerverwijderaar. Mijn velgen kreeg ik ook niet goed schoon, na TarX was alles weg.

Heb nog eens naar de velgen gekeken en het lijkt inderdaad een teer laag te zijn die ik er niet af kreeg. Hopen op een goede droge dag zodat ik de velgen eraf kan halen.
 
Ik wilde Poorboys Spray & Rinse aanschaffen maar dit werd afgeraden door de verkoper. Monello Non-Ferro zou beter werken.

Zoals je ziet zit er nog vuil op de velg. Dit is een teer / remstof / vuil combinatie wat vooral erg plakt. Niet met Monello Non-Ferro weg te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is dan ook geen echte velgenreiniger. Dit is een ijzeroplossend middel. Teer ga je er bv niet mee oplossen. De Poorboys die je zelf aanhaalde is wel een dedicated velgenreiniger. Een sterke zelfs. Eerst PB, goed borstelen, een paar keer herhalen, goed spoelen, en dan pas aan de slag met je non-ferro. Die verwerk je op dezelfde manier. Sommigen kleien de velgen ook nog, maar meestal is dit niet nodig. Soms is een velg te ver heen, en dan is afbijten, schuren en herlakken de enige optie.
 
Nee dus, want remstof zal je altijd hebben ...
verschillende soorten vuil pak je aan met verschillende producten
Maar dan moet je wel weten (en vertellen) wat voor vuil op de velgen zit
 
Steff;n400049 zei:
Jammer dat mij dan toch Monello Non-Ferro verkocht werd.
Omdat 90% remstof ook is. Zo lang het reageert en het wordt paars dan is het remstof.
Spray & Rinse had er zeer waarschijnlijk ook niets mee gedaan.

Het kan teer zijn (teerverwijderaar) áls het niet reageert met Non Ferro of misschien zelfs vet uit een ashoes als daar een scheurtje in heeft gezeten of ander vet.
Bij zeer verwaarloosde velgen zal een polijstmiddel gebruikt moeten worden om dieper vuil eruit te krijgen.

Zomaar roepen dat er nog vuil op zit en dus dat het product tekort schiet is erg kort door de bocht.

Kom even een keer langs dan kijken we wat wel gaat werken.
 
Of post een foto met het voor en na resultaat. Beargumenteer wat de reden is dat je niet tevreden bent over een bepaald product.