• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige troep op Opel wielen

Dynamite

Detailing chief
8 mei 2012
236
88
Dordrecht
Ik heb ook even een vraag ik heb pas een Opel Astra overgenomen van iemand ,
maar nu wilde ik de auto netjes gaan maken is volledig gelukt op de velgen na !

Heb al geprobeerd met APC, Iron-X en Dasty maar hielp allemaal niet.

Wie kan mij vertellen wat dit is en hoe ik het er af zou kunnen krijgen :

astrawielklaar.gif

Alvast bedankt

Groet John

Allereerst, gaarne foto verkleinen, max formaat is 1024 x 786, deze is te groot

Zoek even op Iron-X dat is de oplossing voor je probleem ;)

Tekst viel weg door de te grote foto.... :-"

APC -> is een normale reiniger, niet voor velgen
Dasty -> Ontvetter, ga ik geen woorden meer aan vuil maken... meuk eerste klasse.
Iron-X -> Raar dat dit niet werkt....

Ik zou een goede velgenreinger nemen, Poorboy's spray and rinse bijv en deze puur proberen.

Als bovenstaande oplossingen niet werken, dan is het misschien teer? In dat geval een een teer verwijderaar proberen, zoals Carpro Tar-x of dat product van Valet Pro.

Stimpy68 ,

Bedankt voor je reaktie maar de foto is bij mij gewoon normaal aangegeven :(
Het lijkt inderdaad op een soort teer of iets dergelijks als die plekken er af zijn ,
krijg ik de rest ook wel weer redelijk na ettelijke polijstbeurten denk ik :ja

Iedereen alvast bedankt voor zijn bijdrage ga maar eens Tar-X bestellen !

stimpy68 zei:
Dasty -> Ontvetter, ga ik geen woorden meer aan vuil maken... meuk eerste klasse.

Werkt bij mij in ieder geval al 6 jaar zonder problemen, je moet alleen uitkijken met bepaalde lakken.

Al geprobeerd om de dasty met een borstel erin te wrijven?
Eerst even erin laten trekken en dan even met een borstel er overheen.
Vervolgens alles afspoelen met water.

Heeft bij mij altijd nog gewerkt, ook bij velgen die in geen maanden schoon zijn gemaakt :schaam

Poorboys World Spray&Rinse is een erg sterke velgenreiniger. Wellicht dat die de klus geklaard krijgt, eventueel meerdere applicaties.

Niels04 en IbizaSigno bedankt voor jullie reakties.

@Niels04 : De sterkere ontvetter van Dasty heb ik er puur opgespoten en in laten trekken ,
daarna flink met een borstel op geschrobt maar nog niet een puntje liet los op de velg.
Daarna geprobeerd met A.P.C van Meguiars en Iron-X deden ook helemaal niets ja de rest
werd wel schoner maar de vastzittende plekken bleven gewoon zitten helaas :o

@IbizaSigno : Als deze middelen al helemaal niets doen denk je dat een normale velgenreiniger
het wel zou kunnen lukken om het er af te krijgen? Heb het wel geprobeerd met Lavare maar
ook dit had geen enkel effect het enigste wat ik nu nog kan proberen is de Tar-X of Trix.
Helpt dit dan nog niet dan zal ik drastiche maatregelen moeten gaan nemen denk ik.
Enigste wat ik dan nog kan is de velgen laten stralen en coaten ben ik bang voor :-/

Ik denk dat het lak oxidatie is, of misschien zelfs wel aluminium rot...
Als je met Iron-x en alle andere "zooi" die je al gebruikt hebt geen resultaten boekt, lijkt het me ook niet het soort vervuiling wat nog te verwijderen is!

Dat is inderdaad een mogelijkheid een lak oxidatie net wat ik zei ,
ik probeer de Tar-X of Trix nog even doet dit niets houd het op !
Maar met stralen en coaten zou je de velgen wel goed krijgen toch ?
Tenminste als het aluminium niet helemaal rot is dan uiteraard ]-0

Als het opliggend vuil is , kan je misschien eens proberen om een kwastje te nemen met wat kortere haren (intapen kan ook) en niet te hard liefst en deze op een accuboormachine te zetten ........gaat 10-tallen keer meer effect geven als manueel inborstelen.

Iron-x pasta ?

Heb al een velgensetje zien voorbijkomen op het forum waar een ..electrische tandenborstel gebruikt werd (en dat gaf een heel goed resultaat)

(het zijn immers velgen en op deze kan het volgens mij niet veel kwaad :weetniet )

Indien je krasjes zou maken kan je nog altijd met een cone polijsten ?

grandscenicman jij ook bedankt voor je reaktie ik heb nog zowel Iron-X als de Iron-X pasta liggen ,
deze heb ik beiden gebruikt als laatste keer de pasta gebruikt maar komt echt niet los helaas :(
Zou nog wel even met de accu boormachine kunnen proberen met een cone en inizio misschien.
Bestel toch de Tar-X er bij en als dat niet lukt laat ik ze stralen en coaten dan is het niet anders !

Ik zou zeggen: kom even bij me langs en we kijken ofdat de Meg's Wheel Brightner nog iets wil doen.
Ander heb ik nog een Sonax velgenreiniger staan welke een soort van bestanddelen bevat welke ook in Iron-X zitten.

Ik ben dagelijks bij m'n werkplaasts in R`dam Charlois (langs de A15).

PM me anders maar even.

Die cone zou ik houden om te polijsten en niet om vuil te (proberen) verwijderen ...

Soms moet je tot 4 (zelfs tot 10 keer) de iron-x laten inwerken en overnieuw beginnen met je kwast (manueel) omdat het nu ook niet gelijk heel diep inwerkt , maar telkens komt er wel degelijk iets meer af :ja

Geduld...is een schone zaak .