• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hars en Bakboter

C

ciouphih

Guest
Hoi allen!

Ik las in voorgaande forums dat bakboter op hars van de bomen zou werken,
maar werkt olie of iets dergelijks niet dofmakend op de lak?
Ik had een kennis die zijn machines afdeed met olie, ze blinken inderdaad maar op den duur worden ze dof ook door het weer en dergelijk.

Iemand nog tips om de lak bij te houden, gisteren auto gekleid en nu al meteen weer vol. Niet echt een fijne oplossing die klei aangezien het koste plaatje.

Ik las dat spiritus ook ging en veilig was voor de lak, maar blauwe strepen af kan laten. (erna afspuiten lost het probleem ook op lijkt me toch?)

Thanks! groetjes daphne
 
Hey ciouphih, :p

Ik kende dit truukje niet, dus heb het eens gegoogled. Je ziet het inderdaad veel voorbij komen als tip tegen hars. Veelal hars van het wegdek. Ook vind je dan veel tegen-reacties omdat het weer zo'n ''grootmoeders''-truuckje is.

Spiritus maakt dingen erg droog en andere nadelen.

Wij als detailers weten wat teer-en-harsverwijderaars zijn, ontvetters, kleien, cleaner, etc. Ik denk dat dit allemaal net wat veiliger is en beter als een auto onder de boter. :p Ik zie dit soort dingen/truukjes, lees alternatieven, als werken met Commandant terwijl er ook betere middelen zijn. :D


Je hebt gisteren de auto gekleid en hij zit nu alweer vol met... wat?



Greetz
 
Hey ciouphih, :p

Ik kende dit truukje niet, dus heb het eens gegoogled. Je ziet het inderdaad veel voorbij komen als tip tegen hars. Veelal hars van het wegdek. Ook vind je dan veel tegen-reacties omdat het weer zo'n ''grootmoeders''-truuckje is.

Spiritus maakt dingen erg droog en andere nadelen.

Wij als detailers weten wat teer-en-harsverwijderaars zijn, ontvetters, kleien, cleaner, etc. Ik denk dat dit allemaal net wat veiliger is en beter als een auto onder de boter. :p Ik zie dit soort dingen/truukjes, lees alternatieven, als werken met Commandant terwijl er ook betere middelen zijn. :D


Je hebt gisteren de auto gekleid en hij zit nu alweer vol met... wat?



Greetz
Vol met van die hars/honingdauw druppeltjes. Apc kan ook gewoon denk ik hè? Niet slecht voor de lak?
Ik heb die van poorboys sinds kort ook heel fijn spulletje! Mijn hemel helemaal mee schoon gekregen. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daarnaast verwijdert het natuurlijk sowieso de wax laag denk ik zo. Mehh ik haat bomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je de auto gedetailed hebt en daarna in een LSP hebt gezet, zou vervuiling veel minder kans moeten hebben om aan de lak te hechten. Ik woon in een bosrijk gebied en heb ik mijn straat van die enorme bomen staan waar van dat gele stof uit komt en misschien van die zelfde (of andere) boom ook geel/bruine drap.

Hieronder een foto van mijn auto die ik de dag ervoor nog had gewassen.

20160512_120350.jpg


Poorboys APC+D kan je gebruiken op je lak, maar zou het liever niet doen. Zeker ook niet té lang laten zitten. Ook zal het je wax waarschijnlijk flink aantasten, inderdaad.

Wil je nu die vervuiling weghalen, dan zou een wasbeurt voldoende moeten zijn. je LSP zorgt ervoor dat het niet goed kan hechten, namelijk.



Greetz
 
Welke lsp zou jij me aanraden? Waar heb je goede ervaringen mee?

In ieder geval hartelijk dank voor de tips! Ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hars is niet vettig, dus waarom dan een APC

Alcohol op hars werkt prima, in geval van nood een biertje ook
Goed beschermen geeft mindere hechting van de hars en dus makkelijker schoonmaken

Na alcohol moet je opnieuw beschermen, met wat is een eigen keuze
 
Mbt tot vraag welke wax. Dat is er eentje die wekelijks voorbij komt een waarop zeer veel antwoorden mogelijk zijn. Advies is bijna onmogelijk.
Wil je een vloeibare wax?
Wil je een pastawax?
Vind je het waxen leuk en doet standtijd er niet zo toe?
Om te beginnen zijn de waxen van Poorboys World zeer aan te raden. Zeer veel waar voor je geld en mooie producten. Ook plezierige waxen om mee te werken. Hebben ook zeker een acceptabele standtijd.
 
Ik las dat iemand hier hars gewoon met warm water had opgelost? Moet je wel warm kunnen wassen.

Qua producten hangt natuurlijk ook alles af van je budget. Je zou ook een panelpotje kunnen proberen om te kijken welke wax bij jou past. Kost minder dan een tientje.

Maar volgens mij ben je al behoorlijk besmet met het detailvirus;)
 
Van die plakkerige zooi die uit bomen komt wil er bij mij meestal af gaan met gewoon wassen. Laatst nog noodgedwongen onder een paar bomen gestaan, waardoor de hele auto onder die plakkerige druppeltjes zat. Ik heb de auto toen gewassen met extra warm water en heb elk paneel twee keer de normale behandeling gegeven. Hierna was alle plakzooi verdwenen.

Echte hars heb ik wel eens weggekregen met ValetPro Citrus Tar and Glue remover.
 
Mijn schoonouders hadden eens hardnekkige dikke harsklodders op de wagen die er met poetsen niet af te krijgen waren. Toen harsverwijderaar van Valma in huis gehaald. Eventjes erop spuiten, laten inwerken, en het kwam zo los :)
 
Bij een auto die goede beschermlaag heeft (wax, sealant, coating) moet het verwijderen van hars een stuk makkelijker gaan. Als je speciale producten moet gaan gebruiken of heet water (maakt de wax/sealant extra zacht) dan zal je beschermlaag minder lang meegaan. Het enige dat dan echt zou helpen is een kwarts-coating, maar dat is wel een stap verder dan een wax/sealant.