• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD Poxy aftoppen met Collinite ?

LanWolf

Detailing rookie
11 okt 2010
13
0
Heb ondertussen de eerste spulletjes binnen om de nieuwe (Oranje) Suzuki te kunnen wassen te zetten, heb er een mooi flesje HD Poxy wax bij gekregen, en wil deze dus gebruiken om de auto "winterklaar" te maken.

Nu lees ik her en der over een standtijd van 2,5 - 3 maanden van de HD Poxy, en de Collinites zo'n 4-5 maand.
Is het bv een idee om de HD Poxy als basislaag te doen en ze een paar dagen later (3 dagen tot week) een keer te wassen en dan nog een keer te doen met Collinite 915 ? (tja wax uit zo'n blikje met de hand opbrengen heeft voor mij wel wat, het doet me denken aan de boot van mijn ouders vroeger, werd ook in de was uit zo'n blikje gezet)

Dan kan ik in het voorjaar dan met mooi weer rustig aan lekker bezig om het hele stappenplan te gaan uitvoeren, incl kleien , maar is de wagen in elk geval de winter al goed voorzien van een mooi laagje ter bescherming.