Hé allemaal,
Ik ben Max, zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben. Momenteel rij ik rond in een z4 (E89) sDrive 35i met m-velgen. De kleur is Jet-black en heeft een beige interieur. Echt een zeer leuk apparaat, "slechts" 306 pk maar is ook sterk in lagere toeren. Een m3 e93 rijder zal er aardig wat moeite mee hebben om bij te blijven op lagere snelheden. Echte puristen zullen zeggen dat het stalen klapdak echt een nadeel is. Kan jullie vertellen dat het fantastisch is. Weinig onderhoud, veel minder geluid in de cockpit wanneer het dak er op zit (gewoon een normale auto). In de winter rij ik er ook soms mee dus voor mij alleen maar voordelen. Een echt nadeel is misschien het extra gewicht. De E89 is 150 kg +/- zwaarder dan de vorige generatie, maar ik geloof dat dit ook komt door nieuwe veiligheidssnufjes. De z4 is volledig standaard, ik overweeg om in het tweede uitlaat de klep standaard open te zetten voor iets meer geluid op lagere toeren.
Al een tijd bezoek ik het forum inactief en bestel al een tijd bij carclean. Zelf doe ik niet aan polijsten, ook omdat ik het nooit eerder gedaan heb. Ik denk er eerlijk gezegd ook niet aan om er mee te beginnen, ondanks dat de z4 het eigenlijk wel gebruiken kan. Naast dat het veel tijd kost haal je naar mijn idee haal je toch steeds een stukje van de lak af. En je krijgt er daarna weer gewoon krasjes/swirls etc in. Ik zie wel meerwaarde in het polijsten alvorens je een totale xpel paint protection film aanbrengt ofzoiets. Iets te prijzig voor mij alleen.
Wat ik wel doe is de auto op de hand wassen. Vooraf gebruik ik de Monello - Non-Ferro. Echt een top product om de velgen (brand)schoon te krijgen. Daarna gebruik de Monello - Artico Magico Snow Foam. Vervolgens was ik de auto met een washandschoen (Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt) in combinatie met een shampoo van Gyeon - Q²M Bathe. Als laatste gebruik ik Gyeon - Q²M Wetcoat. Ondanks dat ik niet aan polijsten etc doe heeft de auto wél een mooie diepzwarte glans. Echt een fantastisch product, zo'n wetcoat. Je bent ook zo klaar. Met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in combinatie met de wetcoat komen er rare (kalk?)vlekken op de lak. Tot deze producten ben ik allemaal gekomen door te lezen op het forum. Bedankt!
Tevens denk ik er toch aan om de auto een keer te laten polijsten of zelf te doen. De auto heb ik tweedehands gekocht en de lak was al niet in de allerbeste staat. Toevallig was ik laatst met een andere auto (lease) bij een "professioneel" poetsbedrijf in Amsterdam. Ik zal geen naam noemen, maar de ervaring viel me echt tegen. Geen lakdiktes meten maar met grofgeschut direct op de lak om een krasje weg te werken. De auto vooraf wassen in een wasstraat en geen klei gebruiken bijv.. Een volledige auto polijsten/waxen was ook nog eens 300 euro.
Groeten!
Ik ben Max, zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben. Momenteel rij ik rond in een z4 (E89) sDrive 35i met m-velgen. De kleur is Jet-black en heeft een beige interieur. Echt een zeer leuk apparaat, "slechts" 306 pk maar is ook sterk in lagere toeren. Een m3 e93 rijder zal er aardig wat moeite mee hebben om bij te blijven op lagere snelheden. Echte puristen zullen zeggen dat het stalen klapdak echt een nadeel is. Kan jullie vertellen dat het fantastisch is. Weinig onderhoud, veel minder geluid in de cockpit wanneer het dak er op zit (gewoon een normale auto). In de winter rij ik er ook soms mee dus voor mij alleen maar voordelen. Een echt nadeel is misschien het extra gewicht. De E89 is 150 kg +/- zwaarder dan de vorige generatie, maar ik geloof dat dit ook komt door nieuwe veiligheidssnufjes. De z4 is volledig standaard, ik overweeg om in het tweede uitlaat de klep standaard open te zetten voor iets meer geluid op lagere toeren.
Al een tijd bezoek ik het forum inactief en bestel al een tijd bij carclean. Zelf doe ik niet aan polijsten, ook omdat ik het nooit eerder gedaan heb. Ik denk er eerlijk gezegd ook niet aan om er mee te beginnen, ondanks dat de z4 het eigenlijk wel gebruiken kan. Naast dat het veel tijd kost haal je naar mijn idee haal je toch steeds een stukje van de lak af. En je krijgt er daarna weer gewoon krasjes/swirls etc in. Ik zie wel meerwaarde in het polijsten alvorens je een totale xpel paint protection film aanbrengt ofzoiets. Iets te prijzig voor mij alleen.
Wat ik wel doe is de auto op de hand wassen. Vooraf gebruik ik de Monello - Non-Ferro. Echt een top product om de velgen (brand)schoon te krijgen. Daarna gebruik de Monello - Artico Magico Snow Foam. Vervolgens was ik de auto met een washandschoen (Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt) in combinatie met een shampoo van Gyeon - Q²M Bathe. Als laatste gebruik ik Gyeon - Q²M Wetcoat. Ondanks dat ik niet aan polijsten etc doe heeft de auto wél een mooie diepzwarte glans. Echt een fantastisch product, zo'n wetcoat. Je bent ook zo klaar. Met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in combinatie met de wetcoat komen er rare (kalk?)vlekken op de lak. Tot deze producten ben ik allemaal gekomen door te lezen op het forum. Bedankt!
Tevens denk ik er toch aan om de auto een keer te laten polijsten of zelf te doen. De auto heb ik tweedehands gekocht en de lak was al niet in de allerbeste staat. Toevallig was ik laatst met een andere auto (lease) bij een "professioneel" poetsbedrijf in Amsterdam. Ik zal geen naam noemen, maar de ervaring viel me echt tegen. Geen lakdiktes meten maar met grofgeschut direct op de lak om een krasje weg te werken. De auto vooraf wassen in een wasstraat en geen klei gebruiken bijv.. Een volledige auto polijsten/waxen was ook nog eens 300 euro.
Groeten!
Bijlagen
Laatst bewerkt: