• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heavy stelt zich voor

heavy

Detailing rookie
16 sep 2009
3
0
Ik lees al een tijdje mee gelezen op het forum, ik dacht dat ik één van de weinige was die zijn auto zo verzorgde ,^^

Ik vind dat het erbij hoort, bij elke was beurt ook de velgen even schoon soppen ( even op de knieën naast / onder de auto ), de auto droog zemen ook in de deur openingen en onder de motor kap, en de stofzuiger er door heen.
Dit alles gebeurd het liefst wekelijks, maar minimaal elke 14 dagen.

Nu lees ik al het een en ander over velgen reinigen, ik heb vorige week een nieuwe set Alu winterwielen laten monteren. Maar ondanks het goed schoonhouden van de zomer set viel de viezigheid toch tegen ( ik was de achterkant van de spaken en de binnen velg rand bij elke wasbeurt ) ik heb de velgen al goed gewassen ( het is tenslotte al weer ruim boven nul ) maar niet alle aanslag is weg. Kan ik dit verwijderen met een velgen reiniger ... volgens mij is dit redelijk agresief spul en tast het de bescherming aan, of kan ik beter met de karcher er op los gaan ?


Groeten,

René
 
Welkom Rene.

Misschien even wat andere topics openen voor je specifieke vragen.
Even snel dan: velgenreinigers zijn best agressief, daarom ook niet ieder keer gebruiken. Af en toe kan geen kwaad, gewoon naderhand goed spoelen.
 
Allereerst welkom, ik zou de auto voortaan niet droogzemen, en als je de aanslag van je velgen er niet af krijgt met een velgenreiniger zou ik een agressievere klei gebruiken.

Veel plezier op het forum
 
Zoals Bart al aangaf, schaf je zelf een goede droogdoek aan.
Bijv. een Carrand. Het is en een verademing t.o.v een zeem en je hebt minder risico´s op krasjes met de juiste techniek.