• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik het goed of mis ik wat

MDC

Detailing rookie
9 sep 2009
87
0
Hallo iedereen ;)

Ik ga zondag de C4 Coupe weer eens aanpakken , paar maanden geleden is deze voor het laatst gepolijst en in de wax gezet ,
Ik ben hetvolgende van plan :

- alle hoeken en kieren met een kwast en Poorboys APC 1/5

- Wassen met Poorboys Slick en Suds met een beetje dreft om alles van de lak af te halen ,

- Innevelen met IronX

- Afspoelen

- Polijsten met Finale op zwart ( Dap 500 )

- Nog een keer wassen met alleen poorboys slick en suds

- Drogen met de Delerium

- Dodod Juice Lite Prime ( met de hand )

- Black hole met de witte pad ( Dap 500 )

- Natty's Blue Paste Wax of Collinite's NO 845

Zie ik nog iets over het hoofd of doe ik ergens een stap teveel ?
 
inderdaad even kleien na Iron-x en afspoelen, en de Black Hole zou ik niet met een witte pad doen... Eerder zwarte of rood...!
 
hoe heb ik dat kunnen vergeten , idd moet kleien er nog tussen .

en blackhole idd niet op wit ( die heeft een cuttingfactor ) , ik heb zwart en geel zonder cutting factor , kan geel dan ook ?
 
dat zou dan goud moeten zijn, maar persoonlijk zou ik zwart pakken (black hole is ook zwart, plus je gaat het nooit meer helemaal uit de gouden pad krijgen ben ik bang....)
 
En welke wax zou de voorkeur genieten op de volgende kleur de Natty's Blue Paste Wax of de Collinite's NO 845 ?

DSC_1471.jpg
 
Ik heb de beide waxen en toevallig heeft mijn ford streetka ongeveer dezelfde kleur.
Ik heb eens een test gedaan op de motorkap en toen heb ik op die kleur de 845 volledig gebruikt die had een warmer uitzicht.
Maar de Natty's bleu liet wel een gladdere ondergrondt na maar ik zou voor de 845 gaan !
 
Ik zou voor het gemak van de natty's blue liquid gaan! de 845 wil nog weleens lastig doen! Ik heb zelf een zwart metallic auto en ben zeeeeer tevreden met de liquid natty's blue!
 
Helaas heb ik niet de liquid natty's maar de paste wax , denk dat iik toch maar is de 845 ga proberen dan :)
 
Ze zijn beiden zeer goed de 845 neemt iets moeilijker af dat klopt maar ik zeg het nog eens op deze kleur heb ik gekozen voor de 845 had de test op de motorkap gedaan en er was duidelijk een verschil van glans en warme volle kleur.
Op de zwarte wagen koos ik dan terug voor de Natty's blue liquid .
Tip zet de 845 even in de zon dat hij nog een beetje meer vloeibaarder wordt
 
nou vandaag was het zover , gelukkig niet teveel regen , natuurlijk wat er valt tijdens het wassen ,

De IronX had niet heel veel te doen , maar t is een leuke extra stap ,

De collinite was geweldig , en super makkelijk afnemen , niets geen probleem , alleen moet je het denk ik niet langer laten zitten dan nodig is ,

een 4 tal fotos ,

Wetlook :
P1030773.jpg


Collinite Look :
P1030775.jpg


En de druppels die net zijn gevallen hier inc een kleine reflectie :

P1030778.jpg


P1030780.jpg