• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik hier een hologram probleempje?

Xizer zei:
Daar kun je maar op 1 manier achter komen... ;)

Hoi,
Afgelopen Donderdag mijn Golf 5 aangepakt het was echt nodig
Heb ook de oranje LC en SSR 2.5 moeten gebruiken zat met de Dap op stand 4.5 soms even op 5
Heb 2 runs gedaan met gedaan met de SSR 1 met de witte LC
Alles goed afnemen zodat alle resten weg zijn is wel belangrijk gebruik regelmatig een schone doek.
voor de Golf 5 heb ik zeker 10 doeken gebruikt, na gebruik gaat alles de wasmachine in.

Gewassen met Meguiar`s NXT Car wash
Kleien met de Clay kit van Meguiar`s
polijsten 1 run Poorboys SSR 2.5 met oranje LC pad
2 runs Poorboys SSR1 met witte LC pad
1 run Poorboys Blackhole met zwarte pad
Waxen met Deepcrystal Carnauba wax handmatig aangebracht met soft foam applicator pad
Ramen schoongemaakt met NXT Glass Cleaner van Meguiar`s
Trims met Gold Class trim detailer van Meguiar`s
Banden met Hot Shine van Meguiar`s
Velgen met All Metal Polysh van meguiar`s

Foto-RHJDCOHK-D.webp

Foto-SGEGVX63-D.webp

bram zei:
Akkoord maar ik heb drie zwarte auto's gedaan en bij alledrie doet dit probleem zich voor... Bij de show off's lees ik dat er heel wat mensen ook finishen met de witte pad en ssr 1 of zelfs 2, dus ik weet niet of dat het probleem is. Bij deze mensen zou dit probleem zich toch ook al is moeten hebben voorgedaan.
Bij de Leon heb ik vorige week nog de licht groene pad icm ssr1 gebruikt en na een volgende wasbeurt was het weer van dat...:bad

Kijk dat een hoop mensen dat doen, dat wil nog niet zeggen dat dit de juiste manier is ;) Op bepaalde lakken kan het werken, maar goed, het was ook mijn persoonlijk mening, Dennis en ik finishen altijd met een zwarte finishing pad.

Sterker nog, er zijn zelfs mensen die denken te kunnen finishen met een witte pad en SSR2.5. :lol Zoals Adrie idd al heeft aangegeven; Zelfs een witte pad met SSR1 is vaak te grof en laat miniscule krasjes achter. Op het eerste oog zie je dit misschien niet, maar als je wat beter kijkt en een goede lichtbron bij de lak houdt zie je het zeker wel!
Neem daarom niet zomaar alles wat je op een forum leest voor waar. Lekker zelf testen en je conclusies trekken! ;)

Daarom dat ik hem vorige week met ssr1 en lichte groene pad heb behandeld....En nog steeds geen beterschap.

Hier nog enkele foto's van wat ik bedoel...

Ik heb de zwarte pad genomen icm met ssr1 zowel in stand 2,3 en 4. Zodra ik er met water over ga en met een doek afneem komt dit terug naar boven. Een beetje spray and wipe er over en alles is weg... Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat dit product is, en niet van "slecht" te polieren.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt alsof je door de blanke lak bent gegaan tijdens het polijsten, iets te lang op de zelfde plek doorgewerkt ?
Het is alsof de lak te warm geworden is !

Ik hoop dat dit niet zo is ,op een foto is zoiets altijd wat moeilijk te beoordelen !

Wat een freaky reply is dat jo, door de blanke lak ]-0

ziet er gewoon uit als hele lichte hazing.
Heb je pro polish? en zwarte pad?
Zou ik nog eens met die combo over proberen gaan.

Maar mag ik je 1 tip mee geven? staar je nu niet te blind op zulke kleine dingen, je auto glimt als een tiet en echt hoor na een was beurt of 2 beginnen de lichte swirls gewoon weer terug te komen.

Als het weg is na spray & wipe kan het resproduct zijn dat de veeg van de doek laat zien. Anders een keer Super Finish pakken van Menzerna of Pro Polish! :ja

geert dr zei:
Het lijkt alsof je door de blanke lak bent gegaan tijdens het polijsten, iets te lang op de zelfde plek doorgewerkt ?
Het is alsof de lak te warm geworden is !

Ik hoop dat dit niet zo is ,op een foto is zoiets altijd wat moeilijk te beoordelen !

Vat het niet persoonlijk op Geert maar ik vind je replies af en toe een beetje vreemd. Dit lijkt in de verste verte niet op verbrande lak. Hoe wil je je lak trouwens verbranden met een DAP? Bij het lezen van je replies doe je me vaker aan Ludo denken, ken je hem toevallig?

@Bram: Als je de 'vlekken' met een detailerspray krijgt verwijderd en ze vervolgens niet meer terugkomen zijn het gewoon productresten. Heb je toevallig staan staan polijsten in de zon? Dit zou een logische reden kunnen zijn.
Ik vind dit overigens geen 'kleine dingen', dit zijn serieuze vlekken die niet op een gedetailde wagen thuishoren! Verder ziet je lak er erg goed uit voor zover ik kan beoordelen op de foto. Keep it up! ;)

Ok, dat stelt me al een beetje gerust. Het is zéker niet door de blanke lak heen :no
De pro polish of de super finish heb ik nog niet maar neem ik de volgende keer zeker mee.
Ik maak enkel de bedenking, er moeten dan toch nog mensen zijn die zoiets hebben voorgehad? Misschien gebruik ik ook iets teveel product tijdens het polijsten of werk ik het net niet lang genoeg uit. Zaken waar ik de volgende keer toch ietsje meer aandacht ga aan geven.
Ik heb tot nu toe drie zwarte wagens gepolijst en alledrie vertonen ze dit "probleem". Ik kan moeilijk tegen deze mensen gaan zeggen dat ze spray and wipe moeten kopen en gebruiken na het wassen van de wagen :lol
De volgende keer ik bij carclean moet zijn ga ik dit toch zeker is een keertje laten bekijken door de kenners want ik zou dit uiteraard graag opgelost zien.

Neem bijvoorbeeld je kap eens goed af met Spray and Wipe of Last Touch, het liefst op een plek waar het niet te warm is maar je toch goed licht hebt van de zon zodat je zeker weet dat alle vlekken weg zijn. Was um daarna een keer en kijk eens of de vlekken terug komen.

Xizer zei:
Vat het niet persoonlijk op Geert maar ik vind je replies af en toe een beetje vreemd. Dit lijkt in de verste verte niet op verbrande lak. Hoe wil je je lak trouwens verbranden met een DAP? Bij het lezen van je replies doe je me vaker aan Ludo denken, ken je hem toevallig?
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik baseer mijn replie gewoon op het feit dat die vlekken na dat Bram er met water over gaat en afdroogt deze terug zichtbaar worden .
Op de foto van de motorkap lijken deze vlekken net zoals ik er onlangs gezien heb op een andere auto waar de lak dus wel te warm geworden was en de verf was beginnen vloeien !!!
Heb je trouwens al eens getest hoe warm de lak word als je met een DAP stand 5 & een cuttingpad & veel kracht werkt ?
Nou ,ik wel en ik was heel erg verbaasd hoe HEET de lak werd !
Deze test heb ik gedaan nadat ik de schade (veroorzaakt met een DAP !) gezien heb zoals hierboven vermeld (vloeien van de lak).

Mijn replies vreemd :roll dat is mischien een kwestie van taal en hoe je iets interpreteert !

Of ik Ludo ken ?
Enkel van het Meg's forum toen hij daar nog actief was !
Wat heeft Ludo daar nou mee te maken ?

Van vreemde replies gesproken,jij kan er ook wel wat van :-" :-"
Vat het nou ook niet persoonlijk op he Xizer !

Wat Ludo daar mee te maken heeft is me een raadsel... maar goed, we proberen allemaal maar te helpen he :ja

geert, ik heb ook al gemerkt hoe warm de lak kan worden met de excenter, maar ik kan me natuurlijk niet inbeelden of dit nog maar in de buurt komt van de warmte die een rotary produceert. Nu, mij lijkt het ook niet dat de clearcoat verbrand is, maar ik sluit niets uit (bij gebrek aan ervaring).

Wat ik wel zou willen zeggen, aan bram gericht dan maar eigenlijk ook aan alle beginnende detailers... Ik vind het niet zo verstandig dat je wagens van anderen doet als je de techniek nog niet echt onder de knie hebt. Nu, je probeert er iets aan te doen, da's heel goed en je leert bij, maar volgende keer toch eventjes nadenken of je niet beter eerst wat ervaring opdoet voor je aan andermans wagen begint.
Maar laten we eerst die lastige vegen maar eens proberen op te lossen. Mij lijkt het, afgaande op de foto's, dat je polish hebt uitgewreven die nog niet volledig verwerkt was, maar dat heb je eerder voor bij zware polijstmiddelen...

Succes ermee in ieder geval, maar best toch eens langs carclean rijden, dan ben je zeker dat je goed geholpen wordt en vertrek je met een berg kennis huiswaarts.

Nou weet ik nog steeds niet welke "vreemde" "Ludogetinte" replies ik zoal gegeven heb !
Misschien kan je enkele voorbeelden geven ?

Ik probeer ook maar te helpen en tips-raad te geven zo goed als ik kan ,dit gebaseerd op wat ik ervaar en constateer !
Dat is toch het doel van een forum dacht ik .