• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hechting wax op een glaze?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Ik hoop zeer binnenkort mijn Bmw een full detail te kunnen gaan geven. De laatste bestelling via Carclean is binnen dus alles is weer op voorraad bij mj.
Na heel wat positieve reactie's op dit mooie forum ben ik overstag gegaan en wil voor het eerst Eraser gaan gebruiken. Het verhaal achter een produkt als Eraser of I.p.a komt bij mij wel geloofwaardig over dus wilde ik het wel eens gaan proberen:-)^
Vooral de betere hechting van een wax op een 'ontvette' gepolijste lak sprak me erg aan. Nu had ik bij mijn laatste bestelling ook Black hole besteld. Ook hier heb ik nog niet eerder mee hoeven werken (op de Bmw) maar ik ben gewoon ontzettend benieuwd of dit ietwat meerwaarde kan gaan geven op mijn 15 jaar oude lak (metallic zwart).

Nu kom ik eigenlijk pas bij mijn vraag. kan de glaze een nadelige invloed hebben op de hechting van mijn wax?

Zo wil ik het gaan doen:

Wassen met Wolfgang shampoo en een scheutje Apc,
kleien,
Polijsten met de Dap500 en de Monello lijn,
Eraser,
Black hole,
Collinite 845 en aftoppen met mijn eveneens nieuwe Collinite 476s.

Kan ik met Eraser ook veilig mijn trims 'ontveten' of kan ik dat beter met een Apc oplossing doen?

Eventuele tips en tricks zijn welkom. Ik heb genoeg ervaring en een breed scala aan producten, alleen het gebruik van een produkt als Eraser is nieuw voor me. Een glaze heb ik vaker gebruikt. alleen niet op mijn eigen auto!

Mvg Robin

Hallo robin

Van de Eraser ga je plezier beleven , een goed product om de lak te ontvetten.

als je eerst een glaze neemt en dan een wax dan zal de standtijd wel wat verkorten dan dat je alleen een wax neemt.Maar of dit voor velen zichtbaar zal zijn ( de meeste waxen een wagen wat vaker dan een ander ).

Maar de Black Hole is een mooi product op een donkere lak , ga je geen spijt van krijgen.

En voor de banden kan je beter APC nemen ( en desnoods wat Super degraser van Megs ).

En mocht je hulp nodig hebben of meer vragen hebben , ik zit om de hoek van je mede Borftenaar;)

Ja dat kan, al viel het bij mij wel mee. De combinatie Black Hole/Irbrido bleef echt maanden zitten en ook met onze huidige test op het CC busje met Ibrido zonder glaze, White Diamond en Lime Prime is nog geen verschil te zien na 2 maanden.

Eraser is prima voor trims te ontvetten. Soms laat APC zelfs een vettig laagje achter dus na APC even met Eraser is zeker geen slecht idee.

Dibbuz zei:
Eraser is prima voor trims te ontvetten. Soms laat APC zelfs een vettig laagje achter dus na APC even met Eraser is zeker geen slecht idee.

Okee , dat is nieuw voor me , zal het onthouden voor een volgende keer;)

Ligt een beetje aan de verdunning maar vooral de APC van Meguiar's heeft die neiging.
Ook ontvetten na het kleien van de rubbers is aan te raden omdat detailspray het plakken niet makkelijker maakt.

Kijk, snelle en duidelijke antwoorden....daarom is dit forum een toppertje! Bedankt iig!

@ Rst-smurf: Ik had al gezien dat je uit Borft kwam maar uit je foto's kan ik niet duidelijk zien waar...Dammekant? Noordzijde?
Dit is mijn eerste Bmw en daarvoor heb ik ongeveer 15 jaar diverse (snelle) Fordjes gereden. Volgens mij ben ik je ook wel eens op Ford-World tegengekomen.
Ff on topic: Met de trims bedoelde ik eigenlijk niet de banden maar meer de plastic stootstrips e.d. Dus....Eraser of Apc (Megs)? Of beide?

@Dibbuz: Ik kan dus begrijpen dat Black hole niet zoveel invloed heeft op de standtijd van de Collinite?
Ik wilde de 845 met de Dap doen en 476s met het handje. Hoe lang moet ik wachten tussen deze 2 stappen of kan dit meteen na elkaar?
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de 476s. De 845 heeft iig al mijn verwachtingen overtroffen!!!

Sowieso minimaal een uur wachten tussen de 845 en 476, liever langer. Je kan de 476 ook aanbrengen na de eerst volgende wasbeurt bijvoorbeeld.