• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft het nut om enkel de Monello Finale gebruiken?

Black Hole is een donkere substantie -> absorbeert licht ->maakt de lak wat donkerder en dus meer diepte (wetlook). White Diamond is een lichte substantie -> weerkaatst meer licht en dus meer reflectie.
Het is maar net wat je zoekt maar het voegt zeker wat toe. Uiteraard is het verschil bij een goed gepolijste lak erg klein maar vergeet niet dat olien uit een finishing polish een stuk sneller uit zullen dampen dan glaze olien.
Zelfs met Eraser en 100% IPA krijg je sommige olien er echt niet uit. Black Hole verwijder je ook niet geheel hiermee, stuk meer aanwezig dan dat men denkt.

Sowieso brengt een wax veel lekkerder aan en is makkelijker egaal aan te brengen na een glaze.

Die AIO's ben ik niet zo'n fan van om eerlijk te zijn. Het liefst werk ik nog stap per stap, dan ben je wel wat langer bezig natuurlijk... De standtijd moet toch nog redelijk blijven he ;). PB BH en de WD in mn bezit, evenals QD+. Denk dat ik eens de finale en erna de PB BH ga proberen, zal wel wat verschil op zitten ivm enkel een glaze (uiteraard in beide gevallen kleien en waxen) wat looks betreft. Dat de BH een topper is ben ik allang van overtuigd. Wat een product gewoon... Ook al is het een fopper (al ben ik het hierover niet helemaal eens), iedereen zou hem in zn bezit moeten hebbben ;)

Kan de link even niet zo 1,2,3, vinden maar heb hier gelukkig nog de foto's op de pc staan:

BlackHole01.webp

BlackHole02.webp

BlackHole03.webp

Dit is alleen de BH, zonder te polijsten oid .... vult lekker op zou ik zeggen :love

Zo blijkt wel weer (uit meerdere voorbeelden) dan Black Hole fijne eigenschappen heeft, je kunt gewoonweg niet 8 keer per jaar je lak polijsten, dan blijft er niets van over.

mk-us;312331 zei:
Kan de link even niet zo 1,2,3, vinden maar heb hier gelukkig nog de foto's op de pc staan:

Appeltje eitje.

Link van de foto kopieëren, naar Google afbeeldingen gaan, op het cameraatje klikken en de link plakken. ;)

https://www.google.nl/search?tbs=sbi:AMhZZiuop23uxxqdqFZSS7tYQkeBVl-jbjqcbQ-0AC0mSf6_1sPNXOTgt7Bs3XkjxTiBPPuSlTVjYxcJG5yXTI9ADCQkslPBJPxzUyctuoJXEWwu4Ok89Qj3pzisi_1Iay7SyNr6doJoY1eWGrV1QTM0ku7hh4ET_10E_1Oay4st_1vndBbriF6zb5aOqlmsPIHQqjsJUgBMoow-EH3XKNvxtQbaPeqMDB2JxRPsXaV012nxalOu7Hi21bjm-dPNkXfVHbci7PlSRmBcOiRwTvyB7vFimaJmcGUtca1ZD9wENtOrWuDiy3xecHDpqckI_1fCUabN2NdevoOGmxHPJqW16OMdbXQokqDIickQ-WKT-kecZdP22A_1_10xbNaeirszqidq8yRy8tw4qVoU5KtkqFOyPu9l-oqtVlhdVMFju_1-QgNNrQvF2r4rxgy7qycM1mYwyQEP-YZtHbvDGUWjzd761bPIlmXOJXlFbVh-z66wiOoMmXlFPcDfYxdBjS0LA8liz9fN1W73nBzuqBQGHiGMNBbEn50iBMxvPr84k9NkrD6X33Y5wkEcXQdQWJzQKTvYi4DRnbqKd4MzP_1c_1XW4GifkmSEwWteJuy3vmMqCJaGK5roN7rqqgKuvdzyPud4IWc1jMSRavwpI-M3uMbVezMdne-xQcUYR3e0hPKJRNP3Llwoe9mkWkH-Ise7RheWM7_1rePeEGUJ2PTJRSCUKqNWq-jsXAB6ds63ka6RuZkBuO12ENymNEUUsKLkVPMrU-LsE2O2gwHtTVWm63QcPX-yEkDkrx8twSvBJkVnmW3vnKoP6-W-X9ZjO28vqnrHU1oxKHMjUOcMETEb70PEQyd5YOSss-3moueNw1uOkfNo2DjxXX7Y4Qo5nlKI7FYgXqmoe3SjvcX_13PJfMZysvH611CeWO1YdfRZNdg&num=10&hl=nl&safe=off&bih=947&biw=1920

Dat de BH heel wat knappe resultaten kan behalen kan ik enkel maar bevestigen. Denk dat ik door er een sealant op te leggen ga proberen de standtijd (wat bescherming betreft) wat zal proberen te verlengen. Zal het polijsten enkel houden voor als er echt moet gecorrigeerd worden en er de tijd voor is (want er kruipt met een DAP toch snel wat tijd in).

Hier nog eentje, alleen Black Hole erop:
IMG_2561.webp

Sealer & Glaze is ook zo'n knaller (ondergewaardeerd product):
IMG_2571.webp