• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft iemand ervaring met Opticoat ?

Dutch Vertigo

Detailing guru
3 mrt 2020
144
108
32
Limburg, Roermond
Leverancier heeft me benaderd over optiecoat, cijfers klinken leuk, maar ik was tot nu toe van plan Gyeon certified te worden. Wat zijn jullie ervaringen met opticoat ?

Heb ondertussen me eigen detail bedrijf, Ja echt :D :p. Sins April meer als 60 details gedaan, alleen nog maar tevreden klanten. Steek er veel EXTRA tijd in wat andere hier in de regio niet doen op enkele na. Probeer de juiste pad te vinden richting de Coatings, iets wat in de donkere dagen ook erg interessant is.

Hoop dat ik hier over mag posten, zo niet bestel ik binnenkort wel weer wat producten bij carclean;):heart:.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Heijneker
Als je zoekt op Opticoat en forum kom je wel de nodige ervaringen tegen(bv het Tesla forum), het is al wat langer op de markt.
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
Wellicht is het verstandig om het zelf eerst te proberen. Dat lijkt me sowieso een heel belangrijke stap omdat je als detailer gewoon moet weten wat je aanbrengt en je de klant kunt vertellen wat deze kan verwachten (en juist niet!). Je zal er als bedrijf toch 100% achter moeten staan.

Verbaast me altijd hoeveel aanvragen we krijgen we voor GYEON certificeringen terwijl het product vaak nog nooit is geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die vraag is zo gek nog niet, zeker als je wil laten zien dat je goed en gecontroleerd werk aflevert.
Ik wil dat namelijk ook als ik de boel iets verder op de rit heb.
 
Wellicht is het verstandig om het zelf eerst te proberen. Dat lijkt me sowieso een heel belangrijke stap omdat je als detailer gewoon moet weten wat je aanbrengt en je de klant kunt vertellen wat deze kan verwachten (en juist niet!). Je zal er als bedrijf toch 100% achter moeten staan.

Verbaast me altijd hoeveel aanvragen we krijgen we voor GYEON certificeringen terwijl het product vaak nog nooit is geprobeerd.

Half jaar proeftijd zonder de pro producten te kunnen gebruiken of proberen en reclame moeten maken op facebook voor de producten. Heb er even geen aandacht voor gehad maar wil Gyeon nog altijd beter testen. Soms is het een kwestie van te weinig tijd voor bepaalde zaken althans voor mij gezien er veel veranderd is dit jaar in mijn leven/werk. Bedrijf begonnen nu met mooie locatie, nieuwe tijdelijke woonplek en hopelijk over 8 maanden papa. druk druk druk:D.
 
Bij Gyeon is het inderdaad een half jaar proeftijd of een initiële aanzienlijke aankoop (dat gaat altijd in overleg met Gyeon en distributeur). Dit is puur om de kwaliteit te waarborgen en met name om zogenaamde 'certificaten verzamelers' tegen te gaan. Dit zijn detailers die van zoveel mogelijk merken gecertificeerd willen zijn om certificaten aan de muur te hangen en op websites te staan.

Wij verwachten van een Gyeon Certified Detailer dat hij/zij daar waarde aan hecht, aandacht aan wil geven en achter het merk staan. Wat is anders het hele doel van een certificering als je daar niets mee doet? Door schade en schande zijn wij daarmee wijs geworden en voorzichtiger geworden.

Te vaak worden de gecertificeerde producten genoemd als reden voor een certificering aanvraag maar het zou meer moeten zijn dan dat. Past het merk, de uitstraling, bij je bedrijf. Kun je daar commercieel voordeel uithalen. Met bijvoorbeeld marketing, folders, prints op de muur (kijk eens naar Staffordshire Detailing of de mooie print op de ruiten bij Maxime Car Cleaning in Wassenaar hoe mooi het kan worden). Je hebt afercare producten die je mee kunt verkopen bij een behandeling. Daarnaast is de communicatie met je distributeur ook niet onbelangrijk. Staan ze voor je klaar om je te ondersteunen als je vragen hebt bijvoorbeeld. Dat klinkt als iets vanzelfsprekend maar ik kan je zeggen dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn.

En ja dat is een nadeel als je snel gecertificeerd wilt zijn want dat gaat dus niet zomaar. Je zal echt een mooie studio moeten hebben, je website op orde, je sociale media goed beheren etc. etc. Kwaliteit gaat voor kwantiteit voor ons netwerk.

Op het moment dat iemand echt klaar is voor certificering kan een certified coating geprobeerd worden op de eigen auto om deze te proberen. Zo kan je pas echt goed bepalen of je met dit werk wilt werken of niet.