• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heel het proces in meerdere dagen?

Mel

Detailing rookie
30 jan 2025
1
2
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al heel wat gelezen en bekeken.
Ik wil mijn autolak gaan kleien , daarna met een compound, een Polish en een Wax gaat behandelen.
Maar wat doe je als je dit hele proces vanzelfsprekend niet in 1 dag klaarkrijgt ?
Ga je dan ,als je enkele dagen later terug start , eerst je wagen terug volledig wassen alvorens verder te gaan ?

Dank

Als je er geen ervaring mee hebt, zou ik adviseren om per paneel te gaan werken. Dus eerst de gehele auto wassen.
En geheel kleien, en dan per paneel gaan polijsten en waxen.
Als je het niet af krijgt, en een andere keer verder gaat, moet je uiteraard wel zorgen dat de boel schoon is voordat je de polijstmachine erop zet.

+1 voor Roy.

Neem de tijd om elke stap goed te leren, beheersen en uit te voeren. Als je het dan in delen doet, zou ik beginnen met een paneel waar je makkelijker bij kan, zoals een motorkap, kofferdeksel van een sedan of de gehele auto als je een Smart rijdt. :P

Vandaag één paneel volledig behandelen en over enkele dagen pas een ander paneel? Dan uiteraard op het volgende paneel alle stappen doorlopen.
Vandaag de hele auto wassen, reinigen, kleien en pas volgende week polijsten? Dan zeker even opnieuw wassen.

Nog een aanvulling op eerdere posts: ook als je twee dagen na elkaar aan de auto werkt, en de auto 's nachts niet binnen in een beschermde omgeving kan staan, minimaal de auto even afspoelen voor je verder gaat: als er zand op waait (en zeker als de auto een nachtje buiten staat gebeurt dat makkelijk) en je gaat zo verder, ben je vervolgens de lak aan het mishandelen door het opgewaaide zand over de lak te schuren.

Als je meerdere dagen achter elkaar gaat detailen, zou ik niet al te lange dagen maken, zodat je het lichamelijk makkelijker vol houdt en niet in de verleiding komt om onder tijdsdruk het laatste deel even snel af te raffelen (met normaal gesproken ook minder resultaat van dat haastige deel).