• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heet kraanwater en wax

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
61
Waalre
Cleanende Cleaners;

Vanmiddag stond ik mijn auto te wasse. Geheel zoals het hoort natuurlijk. Na het wassen spoelde ik de auto af met de tuinslang, ook zoals het hoort, zonder sproeikop.

Ik gebruikte HEET kraanwater. Dus uitsluitend de warme kraan open en de koude kraan helemaal dicht. Het water is dan zo heet dat je je hand er niet lang onder kunt houden, zonder dat dit pijn doet.

Toen rees bij mij de vraag:

Tast heet kraanwater de waxlaag ( Carnauba ) aan ???
Misschien beter geformuleerd:

Wanneer begint carnaubawax te smelten ???? Leonneke

Ik zou gewoon niet zo heet water gebruiken.
Weet niet of het schadelijk is voor je wax, maar lijkt me gewoon onnodig en gevaarlijk.
Ook de tuinslang is waarschijnlijk niet bedoelt voor heet water wat gevaarlijk kan zijn (zou maar knappen of scheuren)
Lauw tot handwarm is meer dan voldoende denk ik.

Wel eens een zwarte lak gevoeld in de zomer? Dat gaat ook prima dus warm water mag echt geen probleem zijn. Carnauba stoot water af of het nou koud of warm water is.
Neem aan dat je geen 85graden water gaat nemen...

Je wax bestaat uit meerdere bestanddelen, alleen carnauba is keihard,

Zoals jeepje al zei, gewoon handwarm water nemen wel zo veilig

tsunami69 zei:
Je wax bestaat uit meerdere bestanddelen, alleen carnauba is keihard, Zoals jeepje al zei, gewoon handwarm water nemen wel zo veilig

Okay, allemaal bedankt tot zover. Verschillende antwoorden.
Carnauba smelt dus rond de 85 graden. Kraanwater is volgens mij ergens tussen de 50 en 60, tenminste, als het eerst door 25 meter tuinslang is gekropen. Andere bestanddelen in de wax had ik zelf nog niet aan gedacht.

Ik zal in elk geval niet meer al te heet gaan. Was eigenlijk meer per ongeluk, maar daardoor ontstond de vraag .........
Ik zal zorgen dat ik mijn hand in elk geval direct onder de straal kan houden, zonder dat mijn handjes dan verbranden ..............

Leonneke