• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hele kleine haartjes op de ruit

Fouke

Detailing addict
4 jun 2010
123
62
Ik breng de glasscleaner aan met een even coat pad van Meguiar's. Ik spray op de pad, wrijf het op de ruit
en veeg het na met een MF-doekje (speciaal voor de ruiten). Er blijven echter veel hele kleine haartjes
achter op de ruit. Deze zijn er lastig weer af te halen. Het lijkt er op dat de pad dit veroorzaakt. Herkennen jullie
dit verschijnsel? Hoe is het te voorkómen?

Ken het wel, maar dan komen de haartjes duidelijk van de doek af. De even coat's laten geen haartjes los; heb er meerdere en geen enkele doet dat.

Meestal is de ruitendoek dan versleten. Mijn mint-merkin doet dat ook na 3 jaren van intensief gebruik.
Ik heb de mint-merkin vervangen voor de nieuwe Monello - Vetro Bianco, om deze eens te proberen. Tot nu toe totaal geen last van los latende haren, logisch natuurlijk want het is een nieuwe towel vergeleken mijn oude mint-merkin.

Daarnaast kun je ook je ruit eens kleien, dan haal je de vervuiling waar de vezeltjes aan blijven plakken voor een deel weg. Wellicht dat dat helpt.

SkyBuMp;327252 zei:
Meestal is de ruitendoek dan versleten. Mijn mint-merkin doet dat ook na 3 jaren van intensief gebruik.
Ik heb de mint-merkin vervangen voor de nieuwe Monello - Vetro Bianco, om deze eens te proberen. Tot nu toe totaal geen last van los latende haren, logisch natuurlijk want het is een nieuwe towel vergeleken mijn oude mint-merkin.

+1

Waar het van komt weet ik niet, maar dat is wel al duidelijk gemaakt door bovenstaande. Als je een nieuwe glasdoek besluit te kopen ga dan voor de Vetro Bianco van Monello. Echt een top doek! Stukker dikker en ook groter dan de Mint Merkin (mocht je die hebben).

Bedankt voor de tips en het meedenken allen :cool . Ik heb het eens even getest, gewoon op een raam in de woonkamer.
Het blijkt de pad te zijn die "bosjes" kleine haartjes achterlaat. Ik ga een ander soort pad én doek gebruiken.

De evencoat van Meg's laat geen haartjes achter, thans niet op het glas dat ik tot nu toe schoon gemaakt heb 8d