• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hele zachte lak, tips voor werkwijze?

soow... lekkere uitdaging heb je daar...
zou bijna bang zijn om er een wax op te zetten, omdat je die nog uit mag poetsen als je nét alle krassen eruit hebt.....
 
Eens met de spreker...

Denk idd aan 1 of 2 laagjes Collinite 845, lekker vloeibaar, en makkelijk af te nemen. En gaat ook lekker lang mee.
Een heel ander uiterste is Fuzion, die is ook super makkelijk af te nemen, alleen kan ik niet zeggen hoe lang de standtijd daarvan is.

Ik doe nu gewoon polijst residu afnemen met een heel klein pufje Meg's Last Touch, dat gaat wel redelijk moet ik zeggen, maar echt, je hebt hele zachte doeken nodig.

Ik zal morgen nog wel eens proberen een betere 50-50 foto te maken, deze was niet erg goed zichtbaar.
 
Leuk project Eelco.

Je zou nog eens kunnen proberen om final op rood te doen, na de licht green.
 
Weer wat gedaan vandaag.

Auto lijkt toch al een en ander "beleefd" te hebben, motorkap en 1 deur zo zacht als boter, rest van de wagen zit blanke lak overheen en is weer erg hard.
Begon gister met de achterklep en je kon meteen merken dat er iets anders was aan de lak (blanke lak dus), product verdeelde veel mooier en de pad ging veel rustiger over de lak.

Dit was een 50-50 van de achterklep na 2 hits Mezzo op wit met de rotary. De lak was redelijk hard en de krassen vrij diep, vandaar dat er nog enkele krassen zichtbaar zijn.



IMG_3194.jpg
 
Heb de auto donderdag gezien ,ppff het ziet er niet best uit.
Heb zelf nog niet gezien vaak dat een lak zo zacht kan zijn.

Jammer dat de Professional Polish geen uitkomst bied.

Mocht ik het woensdag aan tijd hebben komen we (Fleur en ik ) wel even kijken.
 
Danny ==> Verschil laat zich gelukkig zien, maar makkelijk was het niet.

Ronald ==> Ja jammer dat de PP het niet net ff wat meer ophelderde, maargoed, ik heb er het best mogelijke van gemaakt.
Het hardere deel van de auto laat zich gelukkig wel netjes finishen.
Ik weet niet of de Alfa er woensdag nog is, maar als je in de buurt bent kom je maar ff langs, heb een stuk of 6 Blu-Ray's voor je liggen, en nog een game.

@ Jeroen, ik hoor het wel als je zover bent. Heb je Bella veel swirl-a-rella? (afgezien van de koplamp krassen)