• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helemaal nieuw hier! - Eerste bestelling al geplaatst - Mazda MX-5

proxii

Detailing rookie
3 mrt 2010
37
0
Hallo allemaal!

Even voorstellen, Jasper Mous, nu nog 19jaar. Verdere hobby's buiten auto's zelf zijn fotografie en film (Canon 7D) en audio. (eigen luidsprekerbedrijfje)
Mijn pa wil over niet al te lange tijd een mooie MX-5 kopen, dus heb ik besloten dat ik hem maar eens goed ga poetsen. ;)

Omdat ik een enorme auto-freak ben, heb ik de eerste basis bestelling al geplaatst en ontvangen:

- Mothers California Gold Car Wash
- Mothers California Gold spray wax
- Mothers Fender Well Brush
- Jumbo spons
- 2x Yellow All Purpose Microfiber Towel
- Waffle Weave Drying Towel
- Poor Boys Natural Look Dressing
- Poor Boys Mega Plush (gratis, bedankt!!)

Grappig dat ik de spullen al in huis heb, maar we nog geen auto hebben, haha.

Wel meteen vraagje, ik ben nog op zoek naar spullen voor:
- RVS uitlaat schoonmaken... de auto die pa op het oog heeft, heeft een mooi dubbel RVS uitlaatsysteem, maar is wat viezig geworden....
- Motor ruimte schoonmaken... hier hoor ik zeer verschillende meningen over. Wel of niet stromen water er overheen, welk spul, etc...

Morgen weer naar een auto kijken, zodra we zeker weten welke het gaat worden, plaats ik een foto.

Groetjes en bedankt,
Jasper

Ik wil nog een mooie Mitt aanschaffen, maar deze spons is voor de 'tussendoor' beurten, even snel. Tenminste, zo kreeg ik het door van wat vrienden die ook de spons gebruiken, haha. :)
Ander idee? alleen maar de Mitt pakken?

Zou ik wel doen. Een goede mitt kan een hoop swirls voorkomen, die je met een gewone spons snel maakt.

Iets als The Bone is overigens wel een stuk safer als je graag met een spons wast.

Dan komt er gewoon een mooie mitt van Mothers.
Voor de uitlaat wil ik "Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr" pakken, lijkt me een goede oplossing ookal is de uitlaat glimmend RVS?
Dan nog twee vraagjes.... er komt waarschijnlijk een stoffen softtop op, mag ik daar de Natural Look Dressing gewoon voor gebruiken? (volgens mij wel als ik de gebruiksaanwijzing lees...)
Die kan ik ook gebruiken voor het leren interieur, maar bij de meeste MX5-en zitten er toch veel kreukels in het leer, wat zou ik daar mee kunnen doen?

Ik kom nu hier op:

100136 Autoglym - Leather Care Cream - 325ml
100135 Autoglym - Leather Cleaner - 500ml
100206 Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste- Ultimate Wax System Step 3 - 340gr
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
100201 Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr

Pfffft, dat is ook weer 70 euro, damn, mijn eerste bestelling 76,- Dat schoonmaken is serieuze business. :-b

Welkom!
Ah joh, ik heb de eerste twee weken dat ik lid was van dit forum ook heeeel wat uitgegeven. ;-)
Veel plezier!

Welkom :ja

Als je dit al veel geld vindt, kan ik maar 1 ding aanraden. Ga NIET langs bij ze!
Dan kom je namelijk gegarandeerd met meer terug dan dat je had willen bestellen ;)

Leuke auto zo'n MX-5! Welke generatie gaat het om?
Ik heb in de eerste serie (de NA) gereden, maar paste er vrijwel niet in, dus helaas die ging niet door. De NB ging al een stuk beter, maar toen kocht ik mijn huidige autootje ;)

Veel plezier met je aanwinsten in ieder geval, al zal dat wel lukken. Bespaar zoals hierboven gezegd niet op je spons/mitt en shampoo, goed wassen is de eerste stap om je lak mooi te houden :-)^

Thanks allemaal!

Zoals het er nu naar uitziet willen ze een NA.. Hij vindt die klapkoplampen zo lief! (Ik vind ze niet zo mooi, haha. :-" )
Mijn pa is zeker niet lang, geen probleem.

Zelf ben ik 1.84.... kan nèt... Maar goed, misschien mag ik hem af en toe eens lenen als ik hem weer mooi gepoetst heb voor hem. :party

Welkom hier !
YES weer een mx5 owner :)
Voor een stoffen kap gewoon schoonmaken met een sopje groene zeep.
En geen agressieve middelen gebruiken om je kap schoon te maken ,^^
*Nooit bleekmiddelen, agressieve middelen, schurende middelen, cleaners etc. gebruiken voor het schoonmaken van de kap*
Veel plezier en vergeet niet als je de mx in huis heb ff wat foto`s posten:-)^

Veel leden met leer zijn razend enthousiast over de producten van Gliptone. En laat nu toevallig je favourite iternet shop exclusief dealer van die produtreeks zijn... Effe klikken hiero...

Ik zou alleen wachten tot de auto binnen is om het maar zo te zeggen, opdat je kunt bepalen wat je nodig hebt. Tenzij je natuurlijk het hele assortiment meteen in huis wilt hebben voor de veiligheid... :lol

Welkom en succes met jullie aankoop.

Jaja, ieder zijn advies en mening...
Ook namens mij welkom!

Voor motorruimte zou ik de Motorcleaner van Autoglym nemen.
En Kwa rvs etc het ik eens valma chrome cleaner gekocht, werkte ook goed met een lage prijs..

Groetjes Martijn.