• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda MX-5, een aantal probleempunten op/in de lak waar ik zelf niet uit kom!

proxii

Detailing rookie
3 mrt 2010
37
0
Nou, even een topicje aanmaken want ik weet het niet meer, haha.

Een poosje terug hebben we dus een MX-5 gekocht als auto voor in het weekend. Ik regel alle poets spullen, dat vind ik leuk. (MX is british racing green, 19jaar oud... gewoon uni lak, geen metallic o.i.d.)

Eerst even wat ik tot nu toe aan relevante spullen heb aangeschaft:

Cleaning:
Mothers Wax - California Gold Car Wash.
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt.

Wax e.d.:
Mothers Wax - California Gold Spray Wax
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Autoglym - Super Resin Polish

Doeken:
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel.
Poorboys World - Mega Plush.
Cobra all purpose microfibre doeken.

Pads:
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.
Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator.
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator.

Goooeeeeed, en nu mijn probleempunten.

- De achterklep is in een slechte staat. Bijgevoegd een foto. Dit is ook ná het poetsen zo. Lak voelt ook helemaal glad. Het gaat me dus om de rare vlekken:
- Overal swirls:
- Kleine krasjes (in het echt duidelijk verschillend van de swirls):
- vage resten van vogelpoep: (lijkt in de lak te zitten want voelt glad?)

Goooeeeeed, nu denk ik sowieso dat hij eens lekker een keer helemaal machinaal gedaan moet worden, maar ik vroeg me toch af wat ik nog zou kunnen aanschaffen. De vele krasjes en swirls zijn echt heel vervelend zo met dit mooie weer. Misschien een goede filler? Samen met een mooie sealant en glaze? Of misschien andere pad(s) of poetsdoek?

De achterklep is denk ik met de hand niet meer te redden, maar misschien is er machinaal ergens nog een klein beetje hoop?

Van een afstandje ziet hij er wel goed uit. :grinning: (ok, let niet op de velgen, hahaha, dat is een volgend project!)

th_lak5.jpg
 
Hmmm niemand?
Sorry voor de ongeduldigheid, maar wil eigenlijk morgen een bestelling plaatsen... :-"

Wat nu op de lijst staat:

- Autoglym engine clean dingest van een liter.
- EXP sealant.
- black hole.

Verder.... nog iets tegen de krasjes en swirls? (al heb ik wél SRP....) Of eerder denken aan andere pad(s) of poetsdoek? (nu de waffle weave poetsdoek)
 
Met de beperking van een foto, .......
Ik denk dat je dit met de hand niet gaat redden.
Lijkt een combinatie van krassen verwering en vervuiling.

Of je zoekt iemand in de buurt die even kan kijken en ervaring heeft met het oplossen.
Of je maakt een afspraak bij CC en gaat daar langs.

Spullen kopen kan iedereen, het gaat erom te bepalen wat je echt nodig hebt.

Hans
 
[MOD]Gaarne niet onnodig quoten! Dank u![/MOD]


+1 Van de foto's kan je inderdaad bovenstaande afleiden....maar je kan beter ineens het juiste advies krijgen en geen onnodige produkten aankopen. Die kofferklep lijkt me machinaal nog wel goed te krijgen.
 
Ik ben het eens met Redcat. Gewoon met de MX5 naar de mannen van CarClean en zij zullen je haarfijn uitleggen wat je nodig hebt.

BTW ze hebben daar heerlijke koffie:)^
 
OK, prima! :)^

Wel 'vervelend' want ik heb eigenlijk wat motor cleaner nodig van autoglym, maar dan kom ik niet aan gratis verzending. :grinning:
 
Doe je de AG Vinyl & Rubber Care er ook bij ( is dé gulden combinatie ) en zit je weer een stukje dichterbij de €50 ;)
 
Ik heb net toch even het volgende besteld. Uiteraard eerst de auto machinaal bewerken, maar dit hoort nog gewoon bij mijn stappen die ik wil hebben. Volgende keer klei aanschaffen, dat paste net niet meer in het budget.

Autoglym - Engine Cleaner
Autoglym - Vinyl & Rubber Care
Poorboys World - Black Hole
Poorboys World - EXP Pure Sealant
 
Als je met machinaal bewerken polijsten etc. bedoelt, dan had je beter de klei wel mee kunnen bestellen en wat anders achterwege kunnen laten.
Kleien vind ik eigenlijk essentieel om je lak goed schoon mee te krijgen.
 
Wat ik eigenlijk hoop, is dat ik met de tijd bij iemand terecht kan (evt. bij CC zelf) om machinaal mijn auto te (laten) doen. Uiteraard tegen betaling en kosten van spullen.
Op die manier hoef ik (nog) niet meteen een DAP met starterspakket aan te schaffen.

Misschien is het een optie om de Vinyl en rubber care te verwijderen ('k gebruik dan wel WD40 om in de motorruimte alles te laten glimmen) en daarvoor in de plaats de Mothers clay kit te doen?

#Edit:
Carclean gemaild dat de vinyl en rubber care er uit mag en de mothers clay kit er in... De klei is denk ik even wel wat belangrijker als die vinyl en rubber care! (die ik toch alleen maar voor de motor zou gebruiken)

#Edit2:
Poeh, net op tijd. :grinning: Tim heeft het aangepast! Super service zoals altijd!
 
Ik vind het dapper als je dit met de hand wilt gaan doen! (of heb ik dat verkeerd begrepen)
Ik zou iemand in de buurt zoeken met een machine en ervaring om eens te kijken wat haalbaar is.
Verder kan ik je aan raden om langs Carclean te rijden en de mannen daar even naar de lak laten kijken.
Ze kunnen je dan meteen een goed advies en de juiste middelen geven om je lak weer in topcontitie te krijgen.
Zo bestel je geen onnodige spullen.
 
Ik ga het zeker niet met de hand doen hoor.

Wat ik nu heb besteld heb ik gewoon altijd al willen hebben om mijn eigen stappenplan compleet te maken.

De huidige gebreken (extreme swirls, kleine krasjes en de achterklep) gaan we niet fixen met dit spul, dat is een losstaand project.
En inderdaad, daarvoor gaan we of naar iemand van dit forum, of direct naar carclean.
 
Mocht je een keer naar CC Headquarters rijden (wat ik je met deze auto zeker moet aanraden) op een mooie dag met het dakje open, vergeet dan vooral niet een lijstje bij je te hebben met de producten die je al in je bezit hebt!
Hierdoor voorkom je dat je mogelijk iets dubbel koopt.
Ik denk dat ze wel even testen op jouw voertuig om te bezien wat goed werkt. En omdat zij daar ALLES hebben, weet je zeker dat je in één keer het juiste koopt voor jouw mooie weekendauto.