• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helemaal nieuw hier! - Eerste bestelling al geplaatst - Mazda MX-5

Welkom.

Advies voor die Jumbo spons; Deze zou je goed kunnen gebruiken voor de motorruimte;-)
Niet op de auto gebruiken als je die helemaal onder handen hebt gehad.
In ieder geval veel plezier op het forum.

welkom! met de goede voornemens.

Spons aan de vrouw geven voor de ramen van het huis.........:ja

Welkom hierzo en zodra jullie een auto hebben zien we de foto's van zelf.
En idd die spons ergens ver weg stoppen.
Als je dacht dat je nu al veel heb uitgegeven Pas op na de eerste detailbeurt ben je verslaafd

Zo! Dank voor alle positieve reacties...
Nou, mijn pa heeft flink lopen dubben maar de koop is rond!
Hij komt over een week of 2 voor de deur... Dus heb nog de tijd alle spullen te halen. :)

Over een maandje laten we hem professioneel cleanen, polijsten, etc.

Wat ik zeker wil:
- Spul voor het leer. (Zit te denken aan 2x Autoglym... Care cream en leather cleaner)
- Mothers Spul voor aluminium/RVS/chroom.
- Mothers Washmitt.
- Mothers Wax.

Autoglym is toch even 5 euro goedkoper en zit meer in... Mocht het niet goed genoeg blijken te zijn vraag ik voor mijn verjaardag gewoon producten van Gliptone. :-"

ht1.webp

ht3.webp

ht2.webp

Het verbaasde mij ook enorm toen mijn pa zoiets had van; "Zo, die velgen passen er goed bij!"
Hij is normaal helemaal niet zo'n fan daarvan... Ik daarentegen, vind ze helemaal het einde!

Dit is een hele mooie BRG :cool
Mooie rechts/links uitlaat dat is echt een must bij een mx :-d
Hele mooie uitvoering :-)^
Als ik jouw was gewoon lekker zelf gaan poetsen;-)

Thanks allemaal!

Tsja, er zitten erg veel swirls in de lak... Dus als we die weg willen hebben, moeten we aan de DAP... en dan lopen de kosten op!
Het bedrijf vraagt 120 euro voor compleet reinigen, polijsten, waxen, motorruimte, velgen, interieur. Lijkt me geen gekke prijs om een keertje te doen. Daarna zal bijhouden en zorgen dat er niet zo veel swirls op komen. :)

120 euro is verdacht weinig eigenlijk... :|
Ik ben het eens met de rest: zelf aan het dappen gaan!
Gaat zoveel beter zijn en kan je daarna nog gemakkelijk gebruiken om de auto "bij te houden"
En je pa legt wel bij voor de aankoop ervan hé, als je net enkele duizenden euro's hebt uitgegeven kan een paar 100 extra geen kwaad ;)

Wat danny zegt: die dap kun nog vaak genoeg gebruiken.

Ik heb mijn DAP nog niet gebruikt om echt te polijsten, maar hij is ook fijn om gewoon de producten dun en gelijkmatig mee aan te brengen.

Mooie auto trouwens en de velgen passen er (zoals velen voor mij al vaststelden) echt goed bij.

Erg mooie MX-5! Mooie kleur leer ook inderdaad! Even over je voorgenomen bestelling: Bedenk even of je een washmitt wilt die je heel makkelijk in de wasmachine kunt gooien of niet. De Lambswool Mitt van Mothers is een toppertje, maar mag niet gecentrifugeerd worden, want dan krijg je vilt in plaats van wol ]d~^ Dus als je van gemak houdt, is de Meguiar's mitt misschien een betere keus, of de Bone (spons met microvezellaag eromheen, waardoor hij ook in de machine mag en waardoor hij vuil insluit in plaats van heen en weer schuurt over je lak zoals bij de Jumbospons).

Ook ik raad je aan om de auto niet voor € 120,- van binnen en van buiten te laten doen, omdat als de auto echt goed gedaan wordt, het bijna onmogelijk is om het voor die prijs te doen (ook al is het een cabrio). Als je zelf weet, hoe lang je aan een auto bezig bent als je alleen de buitenkant echt goed doet (met wassen, kleien, polijsten meermaals, glaze en wax), dan kun je uitrekenen dat er dan voor een paar euro per uur aan gewerkt zou worden (je bent namelijk zó alleen al met de buitenkant een dag bezig, vaak met z'n tweeën). Dus van dit soort bedragen voor een hele auto van binnen en van buiten worden wij meestal zenuwachtig hier op het forum. Waarbij we natuurlijk niet willen zeggen dat € 120,- absoluut gezien een laag bedrag is. Het is alleen niet een logisch bedrag voor het werk dat er tegenover staat als je het echt goed doet.

Veel poetsers/detailers die zo goedkoop werken, gooien gewoon aan het einde een goedje met veel fillers eroverheen, waardoor de klant bij afhalen denkt: "Mooi, ziet er goed uit zeg! (in de schaduw...)", maar als er dan een paar regenbuien of wasbeurten overheen gaan, dan schrikken ze zich dood en dan hebben ze toch nog € 120,- uitgegeven. En dan is het ineens duur...

proxii zei:
Het bedrijf vraagt 120 euro voor compleet reinigen, polijsten, waxen, motorruimte, velgen, interieur. Lijkt me geen gekke prijs om een keertje te doen. Daarna zal bijhouden en zorgen dat er niet zo veel swirls op komen. :)

Ik sluit mij aan bij SpeeDJ (wat ben jij wakker trouwens!)

Voor 120,- kun je er niet al teveel van verwachten, ze doen er spul overheen wat de boel maskeert, je ziet de swirls tijdelijk niet meer, maar ze komen "terug", beter om het gewoon zelf te doen en steek die 120,- euro in de juiste spullen ;)

..en ik kan het weten!! heb mijn auto ook naar een cleanbedrijf gebracht voor zo'n belachelijk laag bedrag..en ja hoor de swirls waten weg...3 dagen]-0 .nl

(ben nu wat wijzer en heb Carclean.com ontdekt:-)^ )