• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help krassen handmatig polijsten

Chrisje

Detailing chief
27 jun 2016
35
78
36
Hallo, heb de nodige swirls op mn lak en sinds de vakantie ook wat krassen erbij.
Wat is een goed product(en) om dit handmatig weg te krijgen. Met name de krassen stoor ik me zeer aan.

Soort schaafplek van een keukentrap
IMG_20160830_124337_229.jpg
vergelijkbaar, denk iemand op parkeerplaats met een tas langs gelopen?
IMG_20160830_124449_165.jpg


Lieve junior van 2 jaar kreeg per ongeluk een tentharing in handen
IMG_20160830_124408_641.jpg


Wil donderdag even langsrijden vanuit Diergaarde Blijdorp.

Dus welk poijstmiddel/cleaner??(wat is het verschil) en bijbehorende pads.

Alvast bedankt,
 
poeh poeh

handmatig werken met deze schade is knap hard werken. Om te beginnen kun je de volgende aanschaffen

Monello Hand Detailing Oranje en Wit
Monello Veloce en Finale
Wat doekjes
 
Wat istnogferarie voorsteld zijn de juiste middelen voor handmatig polijsten.
Maar ik ben bang dat je handmatig weinig resultaat zult behalen.
Misschien even je woonplaats vermelden .
Zou kunnen dat er een detailler in de buurt woont die er even een machine op wil zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad ook dat die schaafplekken wel moeten lukken, die tentharing krassen daarentegen..

Moeilijk inschatten hoe diep die zijn, kan je ze voelen? Die zal je hoogstwaarschijnlijk niet helemaal weg krijgen, maar allicht minder zichtbaar.

Verder wat Istnogferarie zegt, als het daar niet mee lukt is de volgende stap met een machine aan de gang.

Voor wat betreft polijstmiddel/cleaner. Een polijstmiddel heeft een schuurkorrel en haalt dus (blanke) lak weg. Een cleaner daarentegen is een chemisch schoonmaakmiddel.

Polijstmiddelen bevatten cleaners, cleaners meestal geen korrel of een hele lichte korrel die meer is voor efficiënter inwerken van de cleaner, niet zozeer voor krassen weghalen.
 
poeh poeh
handmatig werken met deze schade is knap hard werken. Om te beginnen kun je de volgende aanschaffen
Monello Hand Detailing Oranje en Wit
Monello Veloce en Finale
Wat doekjes
Ford (dit model van de avatar) heeft vaak redelijk zachte lak wat best aardig te corrigeren valt ,ik zou ipv Veloce Scholl S20 of Monello Mezzo eerst proberen op de schades.
"In het verleden behaalde resultaten (zachte lak) zijn echter geen garantie voor de toekomst"
 
  • Leuk
Reactions: Chrisje
Woonplaats is Nunspeet.

Die tentharing krassen minder zichtbaar zou al mooi zijn. Zou ik handmatig die schaafplekken, swirls en krasjes bij de deurgrepen weg kunnen krijgen zou ik al redelijk opgelucht zijn.

Moet je een cleaner voor het polijsten gebruiken? Heb wel klei.
En hoe verwijder je residu?
 
Stappenplan zou als volgt kunnen zijn :

Goed wassen
Klei-en
Polijsten (eerst grof dan fijn)
Afnemen met doek en ipa (om de vullende olie-en te verwijderen)
Beoordelen
Genieten van je werk
Waxen of Sealen
 
  • Leuk
Reactions: Chrisje
Goed dat je in ieder geval klei hebt!

Verder afnemen van residu met een schone microvezel doek na elke stap.

Dus:
- grof polijsten met bijvoorbeeld die oranje handpad en monello veloce (grof) of mezzo (medium).
-afnemen polijst residu
-bekijken of er genoeg gecorrigeerd is en eventueel stap hiervoor herhalen.
-witte pad en finale om af te werken.
-afnemen met microvezel doek.
-Eventueel inderdaad ontvetten met ipa (soort schoonmaak alcohol, zit in producten als gyeon prep). Hoe schoner de ondergrond hoe beter de wax blijft zitten namelijk.
-waxen.

Edit, ik lees nu dus eigenlijk wat @Istnogferarie ook al zei.. ;)