• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herbruikbare werkhandschoenen om te detailen

Erasmo

Detailing rookie
15 jun 2011
74
0
50
Gisteren mij eens laten gaan op de wieldeksels van de Astra. 2.5 uur aan gewerkt om het ergste vuil er af te krijgen (zaten 5 jaar op de wielen). Vooral APC gebruikt maar nadien ook shampoo, lube en detailspray. Nadien grondig mijn handen gewassen maar vandaag zijn mijn handen zeer ruw.

Maw ik zoek dus handschoenen die ik tijdens het detailen kan gebruiken.

mdat ik een beetje milieubewust wil zijn zou ik geen wegwerp handschoenen willen gebruiken maar een paar dat meerdere keren mee gaat.

Eisen zijn natuurlijk dat ze zeer goed moeten passen, niet te dik mogen zijn en lang mee gaan.

Iemand een idee?

Wij leveren zelf op het werk hele fijne handschoenen, we hebben 4 versies, 2 dikkere voor in de winter, en 2 dunnere voor in de zomer. Zitten perfect, en je hebt nagenoeg nog erg veel feeling met je vingers. Dus voor preciezere klussen erg fijn! De vingers en een deel van de hand is van een dun soort rubber, en de rest is van een soort elastische stof. Ik heb er echt met plezier mee gewerkt (tot de vriendin ze ook heel makkelijk vond voor het tuinieren :klap ) Maar ik moet zeggen dat ik er vooral in de koudere periodes mee aan mijn auto sleutelde, en ze nooit echt voor detaillen heb gebruikt..

Mocht je interresse hebben, dan laat me maar wat weten via een pm, dan stuur ik je info. Ze zullen wss wel te krijgen zijn bij de meeste betere automaterialen zaken die met de toolspecial werken (daar staan ze ook in)

Groeten Dennis

Hallo,
Misschien een ideetje:de dag voor zo'n klus je handen goed insmeren met handcreme en desnoods handschoenen aandoen als je gaat slapen,zo kan dit heel de nacht 'trekken". (je handen zullen niet zo snel ruw worden en je kan gewoon zonder handschoenen werken!)

je kan dit trucje natuurlijk ook na de klus toepassen en zo zijn je handen sneller terug in orde.:-b

MVG Danny

grandscenicman zei:
Hallo,
........desnoods handschoenen aandoen als je gaat slapen,.................

Met handschoenen aan gaan slapen? Deze gaat in het rijtje van slapen met je sokken aan. Heb me eens laten vertellen dat slapen met je sokken hoog op de lijst van afknappers staat.

Bij een tuincentrum kun je vaak ook wel goede handschoenen vinden.

Ben eens op de website van toolspecial gaan kijken. Er is wel wat keuze. Maar welke is de juiste?

Danny, dat is ook een mogelijkheid, maar op voorhand insmeren ga ik vergeten en nadien is't ook maar een hulpmiddeltje.

Al die producten, ook al zijn ze ecologisch, heb ik toch liever niet te veel op mijn handen.

Je hebt overigens ook "smeerbare" handschoenen. Dit is een creme die een laag rondom je handen zet, die houd het vuil tegen, en beschermt je handen. Het voelt in het begin wel raar aan, maar je went er snel aan.

Maar weet niet of je handen er dan ook echt zacht van blijven.. heb t ooit een keer op mijn handen gesmeerd voordat ik wintervelgen moest monteren bij een klant.

Groeten Dennis