• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het begin.... Mazda CX5, wit leer

Toxiq

Detailing rookie
5 jul 2025
17
15
Vanochtend is de eerste bestelling de deur uit gegaan.... en toen de auto gaan halen, hij staat eindelijk voor de deur
Samen met mijn fiat Ducato een parkeerplaats van 22x10, ruimte genoeg om te soppen :cool:

Liquid Leather Conditioner - 250ml
Hybrid Solutions Ceramic + Graphene Inside Job 500ml
Leer en interieur reinigingskit (Monello matte opaco)
Supernatural Leather Sealant - 500ml
Q²M Glass - 1000ml
Glass Sealant - 100ml
Dolce Verde klei - 250 gram
Creature Edgeless Edgeless Dual-Pile MicrofiberTowel 41x41
Essential Velgenreiniger - 500ml

Het meeste is dus voor de binnenkant, hopelijk maak ik zo een goeie start
Ik moet nog even puzzelen wat nu leer is en wat niet

Als ik leer wil reinigen gebruik ik vrijwel altijd milde reinigers en het kan ook zo zijn dat ik het leer alleen afneem alvorens ik een conditioner in dunne laagjes aanbreng. Bij mij wordt het leer nooit zo heel erg vuil dus echt reinigen doe ik 1/2 keer per jaar.

Dat moet ik nog allemaal gaan uitvinden, het leer ziet er opzich netjes uit, glimt wel wat, maar de auto is toch 4,5 jaar oud, dus geen idee wat hier voor wel/niet gedaan is
Ik heb me geprobeerd in te lezen en filmpjes gekeken, voor het reinigen leek de Monello Matte een geschikt artikel
Ik had gedacht alles wat leer is te reinigen, dan de stoelen te behandelen met Liquid Leather Conditioner en de andere leren delen met Supernatural Leather Sealant
Voor de kunststof delen dacht ik goed te doen aan Hybrid Solutions Ceramic