• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het feest kan bijna beginnen!

Erik1985

Detailing addict
5 apr 2021
154
60
Hardenberg
Zoals de titel zegt kan het poets feest bijna gaan beginnen...
De volgende producten komen mijn kant op:

Dodo juice shampoo 500ml
Poorboys clay
Dodo juice claylube 1 liter
Collinite 476 wax
2 wax pads
Nanolex droogdoek
Dodo juice wollen Washmitt
Monello edgeless doeken 5 stuks
Nanolex medium polish
Polijstpad Monello zwart
Krystal prep ontvetter
Black WoW voor de plastic trims
Mother's velgenreiniger

lijkt mij een goede set om mee te starten.
nu alleen nog een stel emmers!!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en schaef
@Erik1985 Lijkt me geen verkeerde startset, alleen is een zwarte Monello pad altijd een finishing pad (bedoeld voor wax en vergelijkbare producten, niet om te polijsten). Met een hele zachte lak (zoals veel auto's met Aziatische oorsprong) kan zo'n finishing pad nog wel wat doen bij polijsten, maar dat zal vooral glans toevoegen, maar weinig krassen corrigeren.

In ben benieuwd naar je eerste ervaringen met deze materialen, je zult in elk geval zien dat je auto er veel jonger uit gaat zien.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Ik zelf bij een Nissan X-trail wel eens wat hele diepe krassen uit een spatbord gehaald. (bestuurder was te kort langs een net gesnoeide haag gereden, waarbij dus scherpe takpunten over de lak waren getrokken) Door buiging van het kunststof spatbord, was dat met een machine niet te doen, dus uiteindelijk handmatig met een Monello witte polijstpad (zachtste polijstpad) en ik dacht Poorboys World Professional Polish opgelost. Poorboys Professional Polish is eigenlijk ondanks de naam geen polijstmiddel, maar een paint cleaner, maar voor hele zachte lakken polijst het heel lichtjes.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985