• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het gaat beginnen!

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Zoals het er nu naar uitziet, gaat het feest morgen eindelijk beginnen. Dan is m'n bestelling binnen (was al bij familie afgeleverd) en kan ik me gan uitleven op de Corsa. ,^^ De auto is een week oud, was bij aflevering best aardig gepoetst, maar voor een perfectionist kan het veel beter en inmiddels had het vliegenvolk ook al kennisgemaakt met de voorkant van de auto. Hebben jullie nog speciale tips?

Hieronder nog even de bestelde ammunitie (met dank aan Tim)

Poorboys
Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
Mega Plush Mitt Large

Poly - Elastic Clay - 100g
Spray and Wipe -
Mega Plush - Groen - 39x39cm

Light Abrasive Swirl Remover
Black Hole
Work Towel - 39x39cm (matgroen)

White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
EXP Pure Sealant
Mega Plush - Blauw - 39x39cm

Meguair's
Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
NXT Generation Glass Cleaner

Ik heb de Meg pads besteld, omdat de Red en Orange pads tijdens mijn bestelling niet leverbaar waren.

Ben echt heel benieuwd naar het resultaat en zodra de mogelijkheid er is, zal ik foto's plaatsen.

Btw: Tim, nog bedankt voor de extra's! :cool:
 
Aan de spullen gaat het in ieder geval niet liggen, je hebt een mooie keuze gemaakt.
Vergeet je niet lekker veel foto's te knallen? Ook van de ongepoetste Corsa natuurlijk.
Doe je best en succes, we willen hem niet meer terugherkennen. Geniet van je schone taak! ;)
 
Leuke Spullen :)^

Mss nog even een tip ,ik weet niet of je het zo bedoelde maar die witte hand applicator zou ik wel gebruiken voor de swirl remover.
De gold class pads voor de black hole en de EX-P.
Ook is de work towel wat ruw voor de lak vind ik dus ideaal voor je glass cleaner.

Kan goed zijn dat je dit allemaal wist:party:
 
Ff een lunch break. bedankt voor de tips allemaal! hoe meer hoe liever. de groepering is zoals tim hem aan me had doorgegeven. De witte pad ziet er ook redelijk grof uit. de auto is inmiddels gewassen, ik ga zometeen over tot het kleien. ben heel benieuwd, want dat heb ik nog nooit gedaan. ik zal het iig met voldoende spray doen.

wordt vervolgd!
 
Het zit er op, de auto is helemaal gedaan. vanwege de tijd geen 50/50 foto's gedaan. Daarnaast leek het tijdens het detailen niet veel uit te maken. In het echie lijkt de auto wel veel dieper zwart dan op de foto's. Iig lijkt de auto nu ook een veel diepere glans te hebben dan toen ik 'm ophaalde. Een goedvergelijk is lastig, want de auto is pas net een week oud. Iets wat niet op de foto zichtbaar is, maar bij bepaalde blik op de lak en helaas ook op de voorruit: waterkringen. Die zijn er niet afgegaan tijdens alle behandelingen. Ik had verwacht (mss onterecht) dat deze wel zouden verdwijnen. Is in het verleden wel altijd gelukt. Ze zijn het best zichtbaar op de horizontale delen (motorkap, dak en voorruit). Iemand tips?

Hierbij wat foto's van het resultaat

DSCN2200.jpg

DSCN2201.jpg

DSCN2203.jpg

DSCN2206.jpg

DSCN2205copy.jpg

DSCN2202copy.jpg

IMG]http://i300.photobucket.com/albums/nn8/dkbmfoto/DSCN2207.jpg[/URL]
DSCN2208.jpg

DSCN2209.jpg