• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Het gebruiken van detailklei

ja sorry was ik vergeten:schaam heb dus Bilthamber
ok met veel water dus heb een mooie planten spuit die met druk spuit kan dus veel water gebruiken
badankt voor het advies!!

groetjes levi
 
Peter Jansen zei:
Dat er hier dan een Gallon komt te staan, dat maakt me niet uit. Maar als ik even zit te rekenen dan kom ik uit op:

Poorboys Spray and wipe: 34,00 euro voor 3780 ml
Meguiar's Last Touch : 35,00 euro voor 7560 ml
Meguiar's Quik Detailer : 12,00 euro voor 473 ml

Dat was mijn berekening, waardoor ik tot die prijsvergelijking kom.
Dus je kunt het wel niks vinden dat zon gallon in huis hebt, maar prijstechnisch scheelt het natuurlijk een hoop. :idee :idee

En dan nog durven wij te zeggen dat Meguiar's zo duur is :D :D

Groet, Peter

als je het zo bekijkt, is dodo born slippy (wat toch echt mijn favo claylube is) NOG goedkoper

een refill a 500ml kost 17.99, deze kan je 1:10 mengen met h2o, zo krijg je voor net geen 18 euro, 5000 ml claylube
 
Ik heb nog een tip m.b.t. het bewaren van de klei(balletjes). De klei in vetvrij bakpapier wikkelen en vervolgens in een schroefdop potje bewaren (bv crèmepotje of pindakaaspot).
 
Lastig te zeggen.
'Beter' is vaak subjectief.
En verder: Poorboy's World heeft een soort klei en DodoJuice heeft er drie.
De PB Poly Elastic Clay is gelijk aan de Dodo Gentle Grey. De Purposeful Purple is agressiever, de Supernatural wat milder.
 
Bedankt voor deze uitleg !
Ben zelf een rookie als het aankomt op het serieuze detailwerk, en vroeg me al af wat men in vredesnaam bedoeld met "kleien" een term die ik al veelvuldig tegen ben gekomen op dit forum.
Gelukkig is mijn auto pas drie weken oud, dus hoef ik voorlopig niet te kleien, dacht ik zo?
Hoe dan ook bedankt voor de duidelijk en goed geïllustreerde uitleg :)^
 
Hallo ,

wat mij betreft : elke nieuwe auto kan best gekleid worden , hoe lang is de auto "onderweg" geweest

of waar heeft ie weken gestaan(haven,spoorweg...)

niet op besparen dus en gelijk een goed begin maken met die nieuwe auto en dito lak!!:ja

Danny

heb vandaag mijn wagen nogmaals gekleid(na +- 3.5 maand) en moet zeggen dat de lak er terug superglad bijstaat

(heb wel wat swirls ontdekt , maar ga er volgend jaar een dag voor uittrekken na het verlof om de auto volledig te polijsten :party: )


de lak van een audi die ik vandaag ook begonnen ben(dak) lijkt nog altijd "stroef", ondanks meerdere passes met de klei

(de auto voelt als schuurpapier en is waarschijnlijk nooit deftig onderhouden)


Danny
 
Mooie uitleg maar ik heb er toch nog een vraagje over, er staat dat je na het "kleien" een paintcleaner, glaze en wax moet gebruiken.

Houdt dit dus in dat als je klei hebt gebruikt je ook nog met alle 3 de producten de lak moet nabehandelen of volstaat een wax ook?

En er kan toch in principe niet iets heel geks gebeuren als je dat niet doet ik bedoel in de zin van dat de lak gaat loslaten o.i.d want er zijn natuurlijk genoeg auto's die ook nooit gewaxed worden.

Bart
 
Je kan perfect na het kleien (en de lak natuurlijk terug afspoelen en drogen) een wax gebruiken , is zelfs beter in de winter , dan blijft ie langer zitten :ja
 
grandscenicman zei:
Je kan perfect na het kleien (en de lak natuurlijk terug afspoelen en drogen) een wax gebruiken , is zelfs beter in de winter , dan blijft ie langer zitten :ja

Oke, maar het is dus niet perse nodig om ook nog een paintcleaner en glaze te gebruiken, ik ben namelijk helemaal niet bekend met die producten.

Gewoon goed de auto wassen en (laten) drogen en dan kan je gaan kleien toch? (En daarna dus lekker in de wax)
 
na het wassen NIET afdrogen en gelijk kleien (nat genoeg) en na het kleien de auto best goed afspoelen en afdrogen voor je de wax doet .

is dus NIET nodig om een cleaner te gebruiken , maar als de lak echt vuil is , doe je dit jobke beter in de zomer en kan je ook gaan paintcleanen met bvb prof.polish .
 
Peter Jansen zei:
Dat er hier dan een Gallon komt te staan, dat maakt me niet uit. Maar als ik even zit te rekenen dan kom ik uit op:

Poorboys Spray and wipe: 34,00 euro voor 3780 ml
Meguiar's Last Touch : 35,00 euro voor 7560 ml
Meguiar's Quik Detailer : 12,00 euro voor 473 ml

Dat was mijn berekening, waardoor ik tot die prijsvergelijking kom.
Dus je kunt het wel niks vinden dat zon gallon in huis hebt, maar prijstechnisch scheelt het natuurlijk een hoop. :idee :idee

En dan nog durven wij te zeggen dat Meguiar's zo duur is :D :D

Groet, Peter
PB S&W 1:1 verdund maakt ook 7560ml waardoor hij per 100ml komt op € 0,45
Meg LT is per 100ml € 0,46
Meg QD 100ml € 2,54

Of heb ik het hier nu mis ?
 
De Mothers Clay bar kit : zit hier zachte of harde klei in ? :weetniet

Ben beginner en las in deze topic dat je met harde moet polieren

Alvast bedankt St508
 
Hey hardstikke bedankt Mk-us

Want zoud niet willen als ik aan men nieuwe auto beging hij direct mat staat :-&
Mss nog een link van zachte klei of is het voordeliger met setje ?
Edit : heb de claybars gevonden gewoon ff testen en afwachten wat ik kan gedaan krijgen met de set :grinning:

alvast bedankt St508
 
Laatste reactie is alweer van een tijd geleden maar ik reageer gewoon!
Stomme vraag misschien:-":
Kan de klei bij gebruik schoongemaakt worden met water en zeep, of mag dit absoluut niet?
En dus gewoon weer kneden tot een schoon stuk wanneer deze is 'vol geraakt'.