• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Goed nieuws! We kunnen allemaal onze waspassie vieren met 10% korting bij CC :party: Dankzij code Zonnetje10 :sun:

Voorwaarden:
  • Niet geldig op aanbiedingen
  • Niet geldig op voordeelbundels
  • Niet geldig op hogedrukreinigers
  • Niet geldig op Car Care Cards
  • Andere acties zijn uitgesloten
  • Geldig tot eind 2026
IMG_3353.webp

Veel poetsplezier!

Laatst bewerkt:
Vandaag naar de wasbox geweest om te wassen. Vooraf wat foto’s gemaakt en achteraf ook, vooral van een ontdekking.
IMG_3361.webp

IMG_3362.webp

IMG_3363.webp

Lekker gefoamed en gewassen en het was niet eens heel erg koud. Daarna Het Zonnetje gesprayd met Wetcoat.

Toen wilde ik gaan drogen alleen helaas kwam er precies een lomperik met een bus in de box naast mij staan. Hij zwiepte met de HD met shampoo werkelijk alle kanten op. Ik heb veel meegemaakt in de wasbox maar dit was een primeur. En de tussenschotten hebben grote openingen.. irritatieniveau: zeer hoog.

Ik besloot Het Zonnetje onmiddellijk de box uit te rijden. Dan maar op het terrein drogen. Het terrein stond echter helemaal vol met auto’s van het autobedrijf, en alle andere boxen waren ook vol.

Dan maar langs de kant neergezet. Ik liep terug naar de box om mijn emmers te pakken. Tussen alle shampoosproei door, zei ik tegen hem:
“Ik zit helemaal onder jouw shampoo, spuit jij altijd zo enthousiast?”
- hij: “oh sorry.”
- ik: “dat is de reden dat ik mijn auto de box uit heb gereden.”

Ik heb slechts één na-foto en dat is van een kleine schade die ik helaas aantrof. Achteraf zie ik op de vooraf-foto dat er daar ook veel viezigheid zat. Er is iets langs gegaan denk ik? De lak zit er nog een soort van op, alleen het is wel geschaafd.

En terwijl ik dit verslag lees, zie ik dat het er ook al zat op de vorige foto die ik heb gepost over de kortingscode. Die foto is anderhalve week terug gemaakt.
IMG_3364.webp

@Altos nou dit was dus precies mijn eerste gedachte. Ik heb het bestudeerd en het leek op het eerste oog dat te zijn.

Alleen het is mij niet eerder opgevallen de afgelopen 3 jaar dat ik Het Zonnetje heb. En tijdens De Klus hebben we wat bijgewerkt maar deze plek zeker niet.

Het lijkt wel of er iets langs is gegaan en de lak heeft geschaafd? Zoals ik weleens heb als mijn nagellak nog net niet droog is en ik ergens langs ga met mijn nagel. Alleen dit komt wellicht niemand op dit forum bekend voor :p

Dan zou het iets warms geweest moeten zijn, anders kan het niet lijkt me?

• Leuk
Reacties: Altos
Oké, ik ben even gaan speuren in de historie.
Op 17 september zat het er ook al, zie feestelijke foto:
IMG_3365.webp

IMG_3366.webp

Ik weet niet of het voor jullie te zien is, want het zijn screenshots.

Ik vraag me nu toch af of het er wel al zat. De meeste dingetjes ken ik wel. Alleen nu zag het er anders uit, meer vies/donker. Daardoor viel het mij ineens op en leek het nieuw.

• Leuk
Reacties: RoyR
Net als Altos zie ik in de eerste plaats een bijgewerkte oude schade, mogelijk dat deze schade in meerdere laagjes is hersteld en dat de bovenste laklaag is losgelaten op die schade. Wat ik óók zie: bij het bovenste plekje zie ik rondom de verdwenen lak dat daar de originele lak iets omhoog lijkt te staan, alsof er iets van roest onder het randje van die plek zit. Mijn advies zou zijn om deze plek steeds goed in de bescherming (bijvoorbeeld wax) te houden, in het voorjaar (met temperatuur boven 15 graden) dit plekje met een miniatuursteentje open te slijpen en dan goed te behandelen zoals je steenslag aanpakt. Als je niets doet kan dit over een aantal jaren een echte roestplek worden.

Edit: ik zie nu dat het op de bumper zit, dus kunststof en gaat dus niet roesten. Als het je stoort kun je het in het voorjaar alsnog bijwerken, maar de lak rond het randje van de bovenste plek lijkt wat los te laten van de onderlaag, dus wel wax smeren om water zoveel mogelijk uit het plekje te houden.

Laatst bewerkt:
@Cordoba dankjewel. Ik ben foto’s terug gaan kijken en het zit er al heel lang (in ieder geval in januari 2025 al).
Alleen inderdaad valt het mij nu op omdat de plek eerder niet donker was. Ik dacht dat het kunstof is, hoe kan het dan toch roesten?

• Geweldig
  • Leuk
Reacties: RoyR en Cordoba
Je was me net voor, toen ik de eerste tekst van bericht #1.131 schreef, had ik jouw post erboven nog niet gezien, en nadat de edit aan mijn bericht had toegevoegd had je al gereageerd.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
@Cordoba dankjewel! Ja het viel mij nu ook op dat de lak inderdaad wat omhoog staat, en ik weet eigenlijk niet of dat voorheen ook was. Er is wel iets anders, want het viel mij nu op.
Er zit nu net Wetcoat op. Zal ik er dan nu wax overheen smeren?

Als de coating er over zit, en ter plekke niet is beschadigd, hoef je er niets aan te doen. Als er iets van een naadje/barstje zit wat niet is afgedicht kruipt er water onder de lak, en als dat water in een opening bevriest wordt de lak omhoog gedrukt en wordt het plekje groter.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
@Cordoba aha, wellicht dat dat is gebeurd. Er zit nu Wetcoat op en in augustus 2024 hebben De Helden de Gyeon Pure aangebracht. Alleen ik vrees (?) dat die nu toch wel minder aanwezig is.