• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het zoveelste advies vraagje!

dekilo

Detailing rookie
1 jun 2008
45
0
Hi,

Mijn auto heeft een unilak en deze is zacht!
Ik ben dus al in hety bezit van het 5 stappen plan van Meguiars.
Het poets resultaat vind ik tegenvallen waarschijnlijk een combinatie van te weinig cut producten en handmatig poetsen
Ik ga dus een excenter aanschaffen.
Tevens wou ik de volgende producten erbij halen:

5.5 orange light cut voor het polish begin.
5.5 black finish voor de polish afwerking.
5.5 red sealant voor de sealant aan te brengen.
SSR 2.5

De stappen die ik wou volgen:

Wassen
Kleien
Cleaneren
de 2.5 polish ICM de orange light cut
De deep crystal polish step 2 meguiars ICM de black finish
Mothers sealant ICM de 5.5 red sealant.
Met de hand in de wax zetten.

Is dit een goede combi?
 
Ik zou zeker een witte polishing pad erbij nemen. Je hebt kans dat je na de SSR2.5 en een oranje light cutting pad nog moet nabewerken.
Ook een milder polijstmiddel zoals de SSR2 is aan te raden voor die witte pad. Begin altijd met de lichtste combi, je kan altijd zwaarder gaan natuurlijk.

Voor de rest ziet het er goed uit!
 
dekilo zei:
Mijn auto heeft een unilak.zacht dus!

Euh... waar baseer je het feit op dat een uni-lak per definitie zacht is? :weetniet
Ben ook uni-lakken tegengekomen die kneiterhard zijn namelijk.
 
Neehee, hij zegt mijn uni lak, zacht dus.....

Hiermee impliceert hij dat hij er vanuit gaat dat alle uni lakken zacht zijn.
Als dit niet zo is, dan had hij zijn woorden anders moeten kiezen.....toch !

No offence trouwens hoor..... :D
 
dekilo zei:
Wassen
Kleien
Cleaneren
de 2.5 polish ICM de orange light cut
De deep crystal polish step 2 meguiars ICM de black finish
Mothers sealant ICM de 5.5 red sealant.
Met de hand in de wax zetten.

Wat bedoel je met "Cleaneren"..?

Voor de rest zijn je stappen zijn goed maar zoals gezegd neem wat witte pads en eventueel wat groene..Als je niet grof hoeft te gaan moet je dit ook niet doen.
En de enige manier om dat te weten is testen ,daarvoor kan je dus beter meerdere opties hebben.

Mijn advies zou zijn om witte en groene pads aan je lijste toe te voegen..
Eventueel ook nog de SRR 1 om je pakket compleet te maken.
Die ssr1 hoeft niet persé maar draagt wel bij een betere finish..:)^
 
Thanks voor de info.

Met cleaneren bedoel ik step 1 van meguiars "paint cleaner". of heeft dat dan geen doel om te doen?
IPV de srr 1 wou ik eigenlijk de deep crystal polish step 2 gebruiken of kan dat niet of heeft dat dan geen effect.
 
Okay, er is weer een spraakverwarring ben ik bang ;)

De paint cleaner van Meguiar's is een reinigende stap, het heet een cleaner, maar andere merken noemen dit een polish
De Step 2 Polish van Meguiar's is de voedende stap, andere merken noemen dit een glaze

SSR1 is een polish SSR1 is krachtiger dan de paintcleaner, dus de cleaner van Meguiar's hoef je niet te gebruiken, de step 2 polish van Meguiar's is zeer aan te raden, deze voed de lak weer na het cleanen en dat is in mijn ogen een onmidbare stap.
 
Zoals hierboven vermeld als je de SSR reeks gaat gebruiken hoef je de Paint-Cleaner niet te gebruiken.

Als je na SSR 2,5 nog gaat nabewerken met SSR 1 hoef je eigenlijk de Step 2 ook niet te gebruiken want de finish die SSR 1 nalaat is perfect..Maar het kan en mag natuurlijk altijd beter dus kan je hierna er nog eens overgaan met Step2.

SRR1 is niet hetzelfde als step 2 ,maar je kan natuurlijk wel een combo op je pad maken..
Wat bedoel ik dan ,bewerk na met een paar druppels SSR 1 + een paar druppels Step 2 op je pad..

Step 2 kan natuurlijk ook vervangen worden door een glaze uit het poorboys gamma maar hier kan je wel wat info over vinden in andere topics.