• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hier was ik weer

Maarten80

Detailing addict
28 jul 2015
13
60
Hoi hoi,

Na 2 jaar afwezig te zijn geweest op dit forum maar toch weer proberen om het draadje op te pakken om te gaan poetsen. Ondertussen is de vorige auto, een Opel Astra tourer weer ingeruild en daar voor is nu een Volkswagen passat b7 voor in de plaats gekomen.
En deze zou ik graag een goede poetsbeurt willen geven.

Maar wat werkt een beetje mooi op deze passat? Ik heb al een Meguiars
Smooth Surface Clay Kit thuis liggen
Om mee te beginnen.

Ik dacht zelf aan:
Auto wassen
Kleien
Black hole (poolboys)
Natty's Paste Wax,
Welke is de betere keus de blue of de Black wax voor mij?

Hier nog een paar foto’s van de auto
61aaf74325321c82a855c61213324e45.jpg
cbfc89d876171464aeceb25f45e7fbde.jpg
ee42359caaa043563b1899dae28c3720.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Welcome back, Maarten! :D

Maar wat werkt een beetje mooi op deze passat?

Tja, er is niks automerk of type gebonden. ;)

Ik dacht zelf aan:
Auto wassen
Kleien
Black hole (poolboys)
Natty's Paste Wax,
Welke is de betere keus de blue of de Black wax voor mij?

De auto een goede wasbeurt geven is een goed begin. (2-emmer-methode met grote emmers + Grit Guards, MF-washandschoen(en), pH-neutrale shampoo en/of een shampoo met wax o.i.d. erin, droogdoek)
Kleien met de klei-set. (Met beleid kleien en voldoende glijmiddel om krasjes/marring te voorkomen)
Glazen met Poorboys - Black Hole. (PoolBoys, ook leuk! :p Een glaze met wat cleaner erin, gericht op donkere lakken zoals die van jouw. Zal de lak doen opleven als hij de nodige aandacht kan gebruiken. Defecten zullen ook wat verdoezeld worden)
Waxen. (In mijn opinie is de ''voedende werking'' van een wax zoals de Natty's Black overbodig wanneer je al een glaze smeert. Is dit niet het hoofddoel, dan zou je vrijwel elke wax kunnen gebruiken. Mocht je al een voorkeur hebben voor een andere wax, of de Natty's ook fijn vinden, dan kun je dus kiezen wat je wilt)
 
  • Leuk
Reactions: Maarten80
Welkom terug Maarten.
Zeker wel waxen. Wat @Quantoxx bedoelde is dat de Poorboy's World Natty's Black tevens als glaze functioneert (d.w.z. lichte krasjes opvult). Dat aspect van die wax heeft geen toegevoegde waarde als je vooraf al de Black Hole glaze smeert. Natty's Black is een soort combi Black Hole + wax. Maar je gebruikt al Black Hole, dus de Natty's Black is wat dubbelop. Maar elke andere wax is prima.
 
  • Leuk
Reactions: Maarten80
Ah, inderdaad bedoelde ik wat @The Joy Of Detailing aangeeft. :)

Waxen is je bescherming! ;) Een glaze spoelt bij wijze van spreken zó van je lak als je hem niet afsluit met een wax én je beschermt de lak ermee.

Als je al een wax in huis hebt of al een voorkeur hebt voor een bepaalde wax, dan kan je deze gewoon gebruiken. Mijn punt was dus dat je niet perse de Natty's hoeft te kiezen omdat deze op bepaalde kleuren misschien wat meer kan doen, want je gebruikt toch al een glaze. ;)
.
 
  • Leuk
Reactions: Maarten80
Ik wil het met de hand aan gaan brengen! Welke pad’s heb ik allemaal nodig om de black hole en de wax aan te brengen op de auto?
 
Ik gebruik zelf graag de Monello - Disco Rosso of Disco Nero. (Alleen de kleur verschilt) Je hebt de handpads ook in een grotere versie en ook in puck-vorm. (Doppio) (Volgens mij heb je de andere types lleen in het rood?)
 
Vandaag even de producten uitgeprobeerd die ik gisteren had ontvangen.
bd79eb9504ff7f268eff9708247dc634.jpg

Ben dik te vrede met het eind resultaat. Alleen de volgende keer toch een mindere dag uitkiezen om het te gaan doen, door de zon en een zwarte auto ontstonden wel heel snel kalkplekken. Iemand een idee om de na het waxen nog te kunnen verwijder??
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Denk dat ik de volgende keer het polijsten ga toevoegen, heb toch wel veel swirls of toch een andere poets gebruiken??
 
Je hebt toch niet alle stppen in de zon gedaan?? :p

Kalkvlekken na het waxen? Heb je na het waxen de auto weer nagespoten? :) Je kan met een detailingspray + doek de auto nawrijven.
 
Ja! ik heb alle stappen in de zon gedaan, het ging ook best goed alleen het water verdampte gewoon heel snel. Dus ik moet nog even een rondje om de auto met de detailingspray +?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jup, met een detailspray de auto even nalopen. Gebruik hiervoor de zijde van de doek met de lange vezels als het hardnekkiger blijkt te zijn. Ik heb het toevallig gistermiddag ook moeten doen. ;)