• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hitachi Zaxis 210lc

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
50
Enige tijd geleden werd ik benaderd door een grondverzet bedrijf uit de buurt, zij hadden uit een faillissement een rupskraan overgenomen die weer wat van zijn oorspronkelijke kleur en glans terug moest krijgen.
Tevens moesten de afdrukken van de oude bestickering een stuk minder zichtbaar worden.
Dus, auto volladen en gaan...
Polijstwerkzaamheden bestonden uit het zwaar compounden en nabewerken met een lichtere polish, tegen de hologrammen en overige machine draaiingen.

Onderstaand wat foto's tijdens en na de werkzaamheden:
IMG_6711_zps8f71b19c.webp

IMG_6713_zps08b79e43.webp

IMG_6720_zps9353a10c.webp

IMG_6807_zps5c2c213a.webp

IMG_6712_zpsbe1649b4.webp

IMG_6715_zps08118085.webp

IMG_6719_zps69b69bc0.webp

IMG_6809_zpsccc93bc1.webp

Klus heeft een 12 uur in beslag genomen, inclusief de bovenkant van de giek, cilinders en leidingwerk.

8-()) Wat een klus!! Ook nog even in de wax gezet? :lol Zonder gekheid, wat een enorm werk om zo'n apparaat te polijsten.

De bandjes niet even zwart gemaakt? Jammer! :lol

Ik keek even raar op toen ik dit topic opende, maar ziet er geweldig uit. Vaak zijn dit soort machines beschadigd door tijdens het draaien een muurtje oid mee te nemen, deze is echt weer als nieuw.

Unieke klus Bart. (is dat nou Sprintblauw die kleur?? Ik ken nog......laat maar)
Toen ik de topictitel zag, dacht ik dat het een rotary of excenter was van Hitachi, blijkt het een kraan te zijn:lol

Dat doe je vast ook niet elke dag. Op zo'n moment zou je bijna verlangen naar 10" pads volgens mij :-d

Op zulke machine's begin je niets met APC, de machine is door eigen personeel grondig "gewassen" met een heetwater HD borsels en zware ontvetters.
Je moet denken dat er op ieder draaipunt automatische smeernippels zitten, dus links en rechts hingen wel wat vet klodders.
Maar hier had ik geen last meer van, machine was netjes zuiver.

Resultaat is me niet tegengevallen, je kan niet alle krassen verwijderen, wat ook niet de bedoeling was.
De machine moest weer een frisse kleur krijgen, en de stickerafdrukken moesten verminderd worden.

Zo iets doe je niet iedere dag, maar een tweede zal binnenkort in de agenda verschijnen.

:-)^ Goed gebuffeld!

Heb je ze ook verteld dat ze hem voortaan met een twee emmer systeem wassen en niet meer door de wasstraat moeten rijden ? rofl

Wat een apparaat zeg.... pffff je zult er maar aan moeten beginnen 8-())
Zonder gekheid, hard gewerkt en en ziet er weer top uit!

bartr123;327541 zei:
Is wel een tripje waard naar Den Hoorn:idee

Hi hi hi.

Machtig om te zien Bart en leuk dat je dat hier toont. Ik weet dat jij dit wel meer doet. Ik blijf het leuk en bijzonder vinden.
Strakke tijd ook!

Vergelijkbare onderwerpen