Ik sta op het punt om machinaal te beginnen met detailen. Nu heb ik al een hoop gelezen en denk een goede start te kunnen maken, maar zit toch nog met een vraagje over afplakken. Het is me duidelijk dat je alle niet lak delen (trims en ongespoten plastic) afplakt om te voorkomen dat het polijstmiddel hier vat op krijgt. Maar ik zie tijdens show offs toch nog geregeld mensen die ook alle kieren tussen deuren of motorkap afplakken om te voorkomen dat het polijststof in deze kieren komt. Je plakt dus eigenlijk ook een stukje lak af wat je daardoor niet kunt polijsten. Is het afgeplakte gedeelte van deur of motorkap duisdanig marginaal dat dit niet uitmaakt of plakken jullie deze kieren op een bepaalde manier af?
Ik wil tevens mij koplampen meenemen met het polijsten, dit is toch geen probleem. Ze hebben inmiddels aardig te lijden gehad van steenslag e.d. dus ik wil ze weer wat strakker maken (wetsanden gaat me nog even wat te ver). Plakken jullie deze dan ook nog af omdat er, zeker in de buurt van de motorkap/koplampen vele kieren zitten of wordt het naderhand gewoon even goed naspoelen?
Ik dank jullie hartelijk voor jullie wijsheden
Ik wil tevens mij koplampen meenemen met het polijsten, dit is toch geen probleem. Ze hebben inmiddels aardig te lijden gehad van steenslag e.d. dus ik wil ze weer wat strakker maken (wetsanden gaat me nog even wat te ver). Plakken jullie deze dan ook nog af omdat er, zeker in de buurt van de motorkap/koplampen vele kieren zitten of wordt het naderhand gewoon even goed naspoelen?
Ik dank jullie hartelijk voor jullie wijsheden