• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe detailing aan te pakken...

WillemLeon

Detailing rookie
5 mrt 2009
2
2
Goedendag,

Dit is mijn eerste post op CC forum. Zal mij later nog even voorstellen middels foto's en dergelijke.

Op dit moment rijdt ik een Seat leon TFSI VDV uit 2006.Kleur Zenith Grijs.
Heb me ook voor sinterklaas een DAP500 kado gedaan.
Heb vanochtend diverse spullen van poorboys world besteld om die middels de machine aan te brengen.
De auto wordt gewoonlijk elke zaterdag met gold class shampoo met 2 emmers gewassen.

stap 1: SSR 1 met witte pad.
stap 2: black hole
stap 3: EX sealant with carnauba.

Moeten de stappen tussentijds nog drogen of kan ik het direct afnemen met microvezeldoek?
Als het moet drogen, vooral de EX, hoe lang?

Zal dit beter resultaat geven dan de voorheen door mij gebruikte Mequairs 3 stappen plan ( cleaner,polijsten en wax)

WillemLeon zei:
stap 1: SSR 1 met witte pad.
stap 2: black hole
stap 3: EX sealant with carnauba.

Moeten de stappen tussentijds nog drogen of kan ik het direct afnemen met microvezeldoek?
Als het moet drogen, vooral de EX, hoe lang?

Zal dit beter resultaat geven dan de voorheen door mij gebruikte Mequairs 3 stappen plan ( cleaner,polijsten en wax)

Alleen de EX sealant moet curen, ongeveer een uurtje zou in principe voldoende moeten zijn. Stap 1 en 2 kun je verwerken en vervolgens weer meteen afnemen! ;)

Correct!

Vergeet van te voren niet de auto een kleibeurt te geven, een must!

Ik denk dat het a) makkelijk zal werken en b) een beter resultaat zal geven.

Succes, we zijn benieuwd! :ja

En, zoals al vaker genoemd, alles zeeeeer dun aanbrengen! Een waas is al meer dan voldoende.
Te dik aangebrachte glaze of wax zorgt er alleen maar voor dat het erg lastig uit te poetsen is, bovendien heeft het geen enkele zin...
Als je denkt dat je het TE dun aanbrengt, dan zit je meestal goed :-b

meuh

Misschien nog even de deursponningen, wielkasten e.d. reinigen met bijvoorbeeld APC.

Ik neem de black hole nooit direct af. Smeer de ganse wagen ermee in en begin dan pas bij het eerste paneel weer af te nemen.

megane_cc zei:
Ik neem de black hole nooit direct af. Smeer de ganse wagen ermee in en begin dan pas bij het eerste paneel weer af te nemen.

en merk je een verschil? Meer glans? gladdere lak? ...?
of waarom doe je dat? misschien omdat je je daar beter bij voelt?

Sorry voor de eventueel lastige vraag :lol

Werkt sneller, hoeft je niet elke keer de machine neer te leggen en weer op te pakken.

Vind dat het een beter resultaat aflevert, wellicht dat de fillers hun werk beter kunnen doen? Ook het afnemen vind ik makkelijker als het product wat "gekuurd" heeft.

ok, klinkt aannemelijk. goed idee, ga ik volgende keer ook eens proberen ;)