• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deukje herstellen zacht dashboard?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Iemand enig idee hoe ik een klein deukje in het zacht gedeelte van het dashboard van mijn Golf Variant kan herstellen?
Kan het dus indrukken met mijn vinger maar krijg het niet terug "in vorm".
Bedankt alvast voor de suggesties.

Een deukje van binnenuit terug duwen op die plek lijkt me erg lastig.
Bij mij heeft een fohn wel geholpen om een flinke schaafplek flink te verminderen.

Ik heb afgelopen weekend het uitdeuken geprobeerd met een haardroger maar zonder resultaat.
Nochthans kan ik het deukje perfect weer egaal krijgen door met mijn vinger van onder naar boven de kunstof omhoog te duwen, maar het deukje valt terug in, zelfs dus na verwarmen...
Andere suggesties zijn steeds welkom, Nicknameless en Dibbuz bedankt voor jullie raad!

Zesser zei:
Ik heb afgelopen weekend het uitdeuken geprobeerd met een haardroger maar zonder resultaat.
Nochthans kan ik het deukje perfect weer egaal krijgen door met mijn vinger van onder naar boven de kunstof omhoog te duwen, maar het deukje valt terug in, zelfs dus na verwarmen...
Andere suggesties zijn steeds welkom, Nicknameless en Dibbuz bedankt voor jullie raad!

Kan je er geen glasvezel matje met een beetje epoxy hars achter blak en dit laten drogen terwijl je op een of andere manier de deuk op zijn plek houd.
Is ook maar een idee, zelf geen ervaring er mee.

Even contact opnemen met Dr.Vinyl:

Klikkerdeklik

Heb er goede ervaringen mee, had destijds van die lelijke gaatjes in mijn middenconsole van een telefoonhouder in mijn A3. Nagenoeg onzichtbaar hersteld, je moest echt weten waar het had gezeten.

Niet mogelijk om met iets wat plakt het deukje eruit te duwen na het verwarmen en dan vast te houden totdat het afgekoeld is?

Ik zou denken aan zo'n pijltje met een zuignapje aan de punt van kinderspeelgoed
Of een stokje met een bolletje duct tape

Hans

Ik heb eens een offerte gevraagd voor het herstellen bij een firma in Hasselt (BE), ze vragen 185 euro +21% BTW.
Dit vind ik toch wel veel te veel voor het deukje van ongeveer 1cm doorsnede.
Zal dus zelf nog eens proberen en misschien ergens anders nog eens een offerte vragen.
En anders leer ik er maar mee leven....