• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze Italiaanse Bella aan te pakken?

Robbie146

Detailing addict
17 jan 2009
153
62
Zo dan, het voorjaar komt eraan en ondanks de inmiddels uit de kluiten gewassen collectie detailing spul is het me nog steeds niet gelukt om de lak van mijn 166 in een staat te krijgen die mij kan bekoren. Interieur en motorcompartiment zijn in werkelijke nieuwstaat, alleen die lak.............]-0 ]-0
Ze heeft helaas zowel voor als achter op de bumper een plek die met detailen niet meer te fixen is, maar de rest van de lak (Verge Agro, kleurnummer 373) is nog in een prima staat en moet wel swirlvrij en te krijgen zijn.

Ik heb op onze Rosso 147 al heel aardige resultaten geboekt, maar de 166 moet de overtreffende trap worden.
Ik heb het idee dat ik ondanks al het rondlezen hiero nog steeds de DAP niet op de juiste toerentallen en/of met de juiste pads gebruik om tot een optimaal resultaat te komen.

Onderstaand een korte opsomming van een greep uit de huidige collectie die mijns inziens voor deze actie van pas kan komen en wat foto's van de 166 om een kleur impressie te krijgen.

Wat ik nu zoek is wat input over welke producten, op welke pad en met welk toertental op de DAP ik deze Italiaanse schone het beste te lijf kan gaan na de "standaard" acties zoals wassen en kleien.
Ik begrijp dat een exact plan wat lastig is omdat het natuurlijk via het Wonderde Web niet te zien is hoe de staat van de lak nu is, maar iedere input is welkom :-d

Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad (3 stuks)
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad (2 stuks)
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad (1 stuks)
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad (2 stuks)
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad (2 stuks)
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator (3 stuks)

Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - limited Edition 235 ml
Poorboys World - Professional Polish 473ml
Poorboys World - BlackHole 473ml
Poorboys World - EXP Pure Sealant 473ml
Poorboys World - SSR1 473ml
Poorboys World - SSR2 473ml
Poorboys World - SSR2.5 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe 473ml

Meguiar's - NXT Generation Tech Wax
Meguiar's - Quick Clay Detailing System
Meguiar's - Step 1 Deep Crystal Paint Cleaner
Meguiar's - Step 3 Deep Crystal Carnauba Wax

Dodo Juice - Soft four panel pot
Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser - 500ml
Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g

De hele waslijst staat hier: https://forum.Carclean.com/cc_postst2218/De-Collectie-van-Robbie146.aspx

Footookes (Meer footookes door te klikken op de link in mijn signature):

166-02.webp

166-03.webp

166-04.webp

U allen alvast dank voor het meedenken voor de behandeling van deze lap Italiaans gelakt staal 8-) :lol

Zoals jezelf al aangeeft is dit lastig om zo te bepalen. Jij bent tenslotte degene die er straks het beste zicht op hebt, alsmede het behaalde resultaat. Daarom geldt ook hier weer -net zoals vele andere klussen waar men aan gaat beginnen- : eerst een testspot. Je weet dan exact welke combi voor jou het beste werkt. Alfa heeft niet echt de naam om vreselijk harde lakken te spuiten, al kan je soms flink verrast worden door hardnekkige swirls en lakdefecten. Een door mij behandelde 159 was "zo zacht als boter", een Spider van het nieuwe type daarintegen vroeg om de rotary met een schaapje en wat M105.
Eén van de lichtste combi's die tot je huidige mogelijkheden behoort is de zwarte pad met Proffesional Polish. De zwaarste variant daarentegen zal oranje met de SSR2,5 zijn.
Of dat toereikend is? Ik denk van wel. Met de collectie zoals je die hier opsomt ben ik er van overtuigd dat je goede tot uitstekende resultaten kan bepalen! Je collectie pads is toereikend al zou daar misschien nog een light polishing pad of een woolpad bij kunnen. Zo ook je SSR reeks van Poorboy's, je kan er hier prima mee uit de voeten, voor de volledigheid kan je evt. nog een tandje hoger gaan met de SSR3, of uitwijken naar een andere productlijn in de vorm van Monello/Menzerna.

Thx,

Testspot moet niet zo'n probleem zijn swirlsh genoeg :-/
De Monello lijn staat inderdaad nog op de verlanglijst.

Maar wat zijn nu de gemiddelde standen van de DAP? 4,5 of 6.....

Op de rosso 147 heb ik een oranje pad met SSR1 gedaan, daarna wit met SSR1 en de restjes geblindeerd met SRP :-"
Afgetopt met Nattie's red was dit een heel mooi resultaat, maar dit is dan ook geen metallic lak.

In de handleiding bij de DAP meegeleverd staat keurig omschreven welke snelheid je moet gebruiken voor welk product.
Even goed doorlezen die handleiding.
De DAP is mede zo goed, omdat er zo een goede handleiding bij zit, die je in staat stelt goed te werken met dat apparaat.

Aficior zei:
In de handleiding bij de DAP meegeleverd staat keurig omschreven welke snelheid je moet gebruiken voor welk product.
Even goed doorlezen die handleiding.
De DAP is mede zo goed, omdat er zo een goede handleiding bij zit, die je in staat stelt goed te werken met dat apparaat.

:schaam :schaam :schaam

Plaatje is overigens gaaf, effe door de kleurenprinter rossen :-)^