• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gaan jullie enigszins ergonomisch te werk?

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Hee Luitjes,

Komend weekend staan er twee auto's op de planning, zaterdag en zondag.
Mijn ervaring is dat ik de dag na een detail dagje het enorm in mijn rug heb door de spierpijn van de moeilijke en lage houding. Ik gebruik een krukje om niet de hele dag moeilijk te staan, maar beschik niet over een poetsbrug om de auto netjes op hoogte te zetten.

Al het advies en tips zijn welkom:cool:
 
Ouderdom komt met gebreken... :-"

Ik werk ook met een krukje waar dit kan, zeker met polijsten. Verder zo nu en dan even rondlopen en strekken en na de tijd warm douchen...
Ik verontschuldig mezelf de dag erna met de boodschap dat het ook geen werk is voor een kantoortijger.
 
Ik ken je probleem, ben zelf 22 en nu al met herniaverschijnselen. Ik pakte de vorige keer een stel van die straatwerkers-kniebeschermers, van die dikke rubberen. Kun je bij de deuren en spatborden je rug redelijk recht houden. Alleen het onderste deel van de deur is even prutsen...

Verder proberen elk plaatdeel vanaf de meest optimale plaats te doen. Dus bijvoorbeeld de zijkant van je motorkap niet vanaf de voorkant maar vanaf de zijkant.
 
Ik ben zelf ook pas 23 en zit ook de hele week op kantoor. Doorgaans heb ik niet snel last van mijn rug, maar als ik wakker word na een dagje detailen voel ik me net 60 8o

De tip van die kniebeschermers is een goede! Die heb ik nog wel ergens liggen. Ik zal er zaterdag en zondag eens goed op letten en kijken of dat helpt.
 
Wat valer bewegen in je doorgaanse leven, dan blijf je een beetje soepel. ;) Heel de dag achter een bureau is voor geen mens goed. (Met alle respect.) Zoals gezegd probeer hoog en laag te wisselen en neem tijdig even pauze om wat te aagn drinken of eten.
 
is dit iets ? Ken het niet maar ziet er wel handig uit.

Hoe veilig het is is weer een tweede...

http://www.dmff.nl/viewtopic.php?p=256545

DSCF1851.jpg
 
IbizaSigno;325414 zei:
Wat valer bewegen in je doorgaanse leven, dan blijf je een beetje soepel. ;) Heel de dag achter een bureau is voor geen mens goed. (Met alle respect.) Zoals gezegd probeer hoog en laag te wisselen en neem tijdig even pauze om wat te aagn drinken of eten.

Dit speelt inderdaad best een grote rol.
Doch moet je er ook wel rekening mee houden dat je veelal spieren gebruikt (zeker bij het knie/bukwerk) die je anders bijna nooit gebruikt.

Sinds ik actiever ben geworden op vlak van sporten en ik kan spelen met mn zoontje merk ik enorm veel verschil erin.
 
Dat ik overdag op kantoor zit betekend niet dat ik niet beweeg en een conditie van een badslipper heb rofl Mijn conditie etc is prima door het sporten, maar het onnatuurlijk voorover gebukt staan is voor niemand zijn rug goed.
Zo'n poetsbrug is wel leuk, maar ik werk op locatie en buiten dus dat gaat hem niet worden met mijn Renault Clio:sob:
 
Ik wissel mijn werktijd af tussen kantoor en autozetel... Verre van fysiek actief.

Een dagje detaillen of klussen in de tuin kruipt serieus onder de kleren. De dag nadien voel je spieren waarvan je niet eens kon vermoeden dat je ze uberhaupt al had :D.

Waar ik kan ga ik ook de knieën zitten, met een mousse eronder (ik heb nog een voorraad schuimrubberen speeltegels liggen, van toen de kinderen nog kindjes waren), of plat op mijn kont met de benen naast of onder (indien het kan) de auto.
Voor het dak gebruik ik, indien nodig (bv. monovolume of 4x4) een trapje of opstapje, scheelt ook weer ik het rekken en strekken.
 
Op een krukje zitten doe ik ook en werkt prettig als ik niet zittend hoeft te bukken. De echt lage delen of zittend op de grond of op de knietjes met kniekussens zoals stratenmakers ze hebben.
 
Ook ik voel me met mijn 32 jaar nog niet echt heel oud, maar na een dagje (of 2) poetsen voel ik het wel. Bukken, laag bij de grond werken, voorovergebogen over de motorkap of het dak hangen, het zijn allemaal zaken die ik op kantoor niet doe. Ik probeer zoveel mogelijk van houding te wisselen en voor het dak gebruik ik een klein keukentrapje. Daarbij zorg ik waar mogelijk dat ik niet in tijdnood kom zodat ik op mijn gemak kan werken en tussendoor even kan pauzeren. Een beetje spierpijn is trouwens ook helemaal niet erg, dan weet je in ieder geval dat je ze nog hebt!
 
Heel herkenbaar dit.....nu al spierpijn, van de hele avond op de knieen zitten.
Heb de velgen gepoetst en rechterkant + skirts van een verlaagde BMW ontdaan van teerspetters....pffff...

Heb afgelopen weekend wel een zon krukje met wielen gekocht, en inderdaad voor te polijsten is dat ideaal !
Ik probeer nu ook zoveel mogelijk op mijn gemak te werken.....maar ja, de tijdsdruk, dat is altijd de factor die het hele spierpijnproces versnelt.
 
Ik ben ook nog jong (25) maar heb er ook wel ietsjes last van (maar minder ik ben TDer en kruip omdat ik de kleinste ben altijd over onder door machines)
Wat ik wel heel erg in mijn beroep heb geleerd is ALTIJD aan je houding denken, dit houd vooral in nooit met een voorover gebogen rug werken

Verder zelf ook nog wel aan een microfiber schort zitten denken (dan kan je veilig meer tegen de auto leunen bij bijv de motorkap)
En ook wel eens aan een rugbrace (je ontkomt er niet altijd aan in een slechte houding te werken)
Ik zit ook veel op mijn knieën en gewoon op mijn kont

Het kost je uiteindelijk iets meer tijd maar je spaart jezelf er wel mee met een goeie houding (je hebt maar 1 lichaam gekregen)
 
Een beetje herkenbaar uit het verleden, toen ik nog maar net bezig was.
Ik zit ook de hele dag op kantoor namelijk (en nee, ik ben ook nog geen 30)

Sinds een jaartje fitness (cardio + spieren versterken), en ik moet toegeven dat het dag en nacht scheelt als je 1 tot 2 dag(en) flink bezig geweest bent.
Na een nachtje rust voel je wel dat je aardig gewerkt hebt, maar niet dat je er last van hebt..

Sport je zelf ook nog, of is het buiten werk ook vrij rustig allemaal?
 
wat een mietjes allemaal:w^^w kom op mannen jullie lijken wel 80 als ik het zo lees.

tuurlijk, ik ben na een detail van 12 uren ook wel (voldaan) moe maar spierpijn en rugklachten, nee zo erg is het niet.

Als je dat wel hebt dan is er al iets mis met je lichaam. Of je houding is echt niet goed. Je moet dus niet bukken maar door je knieën als je de onderkant van de deuren en bumpers gaat polijsten.

Voor de goede orde, ik heb 13 jaar in het bankwezen gewerkt en heb nu een iets actiever beroep. Kan wel merken dat het laatste beter is voor je lichaam.
 
Ik sta voor m'n werk ook de hele dag, behalve als ik onderweg ben. Daarnaast ben ook ik pas 23, dus heb ik vrij weinig klachten.

Enige is dat de eerste paar keer detailen ik op m'n blote knieen ben gaan zitten. Maar weet nu wel beter. Voor jezelf een beetje kijken hoe je het makkelijkst kan staan en anders een krukje pakken.