• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik ik collonite 845?

Heeft iemand een idee in welke wax meer carnuba zit: in Collinite 845 of in Meguiars Gold Clas liquid wax?

De flesopdrukken en de Collinite-site geven geen uitsluitsel.

Van beide is het niet bekend, maar staar je AUB niet blind op een carnauba percentage :no Zoals al zo vaak gezegt is hier, het uiteindelijke eindresultaat is voor 80% afhankelijk van de voorbereindingen, dus ook al heeft je wax 35% carnauba, dan zul je wetlook nooit krijgen. Ook heeft dit te maken met hoe goed de lak gespoten is. Veel sinaasappel effect betekdn minder glans/wetlook.

Bedankt, dan kon ik het daarom niet vinden. :ja

Ik staar mij overigens niet blind op het carnaubapercentage maar ik heb deze 2 waxen nu eenmaal op voorraad en wil het verschil in zichtbaar resultaat weten.

Mijn voorbereiding kan daarom worden geelimineerd om het onderscheid tussen deze waxen aan het licht te brengen. Immers, of ik nu GC gebruik of de 845, de lak krijgt dezelfde voorbereiding, dus andere factoren zullen het zichtbare onderscheid tussen deze waxen moeten aantonen.

Uiteraard zullen, naast carnauba, de overige ingredienten in de wax eveneens een rol spelen in het resultaat dat de wax geeft. Aangezien carnauba echter het bekenste en meest beschreven bestanddeel is, leek het mij dat het overwegend de carnauba is die de donkere wetlook veroorzaakt.

Ik denk dat een 50/50-test op mijn motorkap meer zegt dan alle theorieen. Wellicht dus later meer! :party