• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik ik de California Gold Car Wash het best samen met een Action spons?

jagjit

Detailing rookie
6 mei 2013
14
0
Halo,

Ik heb een, 1jaar oude Kia Rio.
Ik heb California Gold Car Wash gekocht vanaf de site en wilde weten hoe ik het beste resultaat kan krijgen met dit product, dus alleen deze shampoo zonder andere producten. Ik wilde meer weten hoe ik dit product het allerbeste kan gebruiken met een simpele tuinslang en een spons uit de action.

Alvast bedankt!

gr

jagjit

De budget way:
De spons vervangen door een microvezel spons of washmit (van de action) en een 2 emmer methode gebruiken.
Naderhand afspoelen met water (zonder broes) en drogen met een microvezel droogdoek.

Het 2 emmer systeem is 1 emmer met je 'sop' en 1 emmer met gewoon water. De emmer met gewoon water, wring je steeds je spons/mitt in uit, zodat deze eigenlijk steeds schoon is voordat je in je emmer met sop gaat. Dit is om te voorkomen dat er geen zand/vuil in je sop emmer komt en dus ook geen was krasjes krijgt op je lak.

hier staat het een beetje uitgelegd in het verhaaltje https://forum.Carclean.com/cc_postst252/Howto--Dibbuz-Carwash-and-Wax.aspx

Koop een goede microvezel droogdoek. Bijvoorbeeld de aqua senza van monello. Neemt er veel water op. Als jij een goede washmitt, droogdoek en eventueel gridguard aan zou schaffen ben voor +/- €50,- klaar en gaat je kia een par mooie glimmende jaren tegemoet;)

Dat denk ik ook kelvin1990. Als je het niet te gek wilt maken neem je een shampoo, washandschoen en mf droogdoek. Dan twee emmers en je bent al een heel eind op weg!