• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik je Bug Squash het beste?

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Ik ken de algemene beschrijving: als voorwas of separaat, maar ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen om de muggen-en vliegentroep, die nu weer opkomt, succesvol weg te krijgen.

Voorwassen? Tijdens wassen? Hoe te verwerken? Doek? Verdunnen?

Ik last iets over een Pinnacle Bug-doek oid, maar die is bij CC niet te verkrijgen, geloof ik.

Hoe doen jullie het precies? Ik ben die vliegen beu]-0 dus jullie hulp is meer dan welkom!

Dank vast!

Wat ik doe, ik spray de Bug Squash in een verhouding 1:3 op de voorzijde, spiegels enz. en laat dit enige tijd inwerken.

Daarna gewoon wassen op de reguliere manier.

Ik gebruik liever géén speciaal bestemde wasdoeken o.i.d. ervoor want je moet eens weten hoe hard een opgedroogd vliegenlijkje is.

Dit kan alleen maar krasjes veroorzaken.

Ook een tip is om een natte handdoek (liefst warm water) op de voorbumper/voorkant leggen zodat alle insectenresten los kan weken.

Wel de handdoek nat houden ;)

Die natte handdoek is idd een goeie, maar wel optijd neerleggen, kwartiertje inweken red je t niet mee.
Werkt verder wel goed.

Buq-squash doet t ook redelijk goed, tast naar mijn mening wel je waxlaag aan. Dus na gebruik wel ff opnieuw waxen, of je waxlaag ff boosten met QD+ of iets in die richting.

Ja, de truc van de natte handdoek is mij bekend.

Gaat het er echt goed af, na laten inwerken en dan gewoon wassen?

Hoe lang laat je het inwerken, Nicknameless?

Wat Eelco zegt is ook mijn ervaring : die bug squash vreet echt je waxlaag weg.

Zelf gebruik ik sinds vorig jaar onderstaande doek :

ShowProdImg.ashx?id=101031&o=true&f=d.webp

Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel

Dit werkt echt enorm goed en tot op heden nog geen schade door deze doek kunnen waarnemen :-)^

Ik doe het iets anders, gewoon verdunnen zoals hierboven aangegeven. Op de wagen spuiten (als ie nog droog is) en daarna gewoon met de hogedruk erover.

Ik heb ook de doek van Juffer1, werkt erg goed.
Bug Squash werkt ook erg goed. Ik had laatst een vlek op de lak die ik met kleinen niet weg kreeg, ook niet met de DAP. Toen ik heel goed keek bleek het hars te zijn. Met Bug Squash in laten weken en het ging er zo vanaf. Geweldig spul!

Verder spray ik altijd de bumper en spiegelkappen in. Even minuutje laten trekken, afspoelenm auto wassen en daarna waxen of als je auto al in de wax staat even met QW+ aan de gang.

Juffer1 zei:
Wat Eelco zegt is ook mijn ervaring : die bug squash vreet echt je waxlaag weg.

Zelf gebruik ik sinds vorig jaar onderstaande doek :

ShowProdImg.ashx?id=101031&o=true&f=d.webp

Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel

Dit werkt echt enorm goed en tot op heden nog geen schade door deze doek kunnen waarnemen :-)^

Bedankt; genoeg tips om van alles te proberen.

Grappig die doek; ik heb laatst in de UK 2 x een dreadlock washmit van Kent gekocht (2 voor 5 pond); weet niet of het een bekend merk is, maar hier is de site: *** link verwijderd, commerciele links zijn niet toegestaan ***
de achterkant van die mit zit er net zo uit als die doek en zou ooko.a. zijn om de bugs te verwijderen............ hier de link: helaas de achterkant niet op de foto:

*** link verwijderd, commerciele links zijn niet toegestaan ***

1x gebruikt die mit en vooralsnog tevreden.

Nu jullie technieken gebruiken. Bedankt

Heb gister de 'lijkwagen' van mijn gewassen. Eerst gefoamed, daarna Bug Squash even laten intrekken en met HD afspuiten. Geen lijkje meer te zien. :

En voor de rest gewoon bijhouden.:-"

Aan het eind van de dag check ik (zeker vanaf de start van het "vliegenseizoen") de auto op vliegjes, vogelpoep (hele jaar door) e.d..
Pure spray&wipe erop, kort laten inwerken en voorzichtig met een MF-doek weghalen.

Zeker als je auto al goed in de sealant/wax staat, simpel klusje. Kost maar een paar minuutjes.

Voorkomen dat zo vliegenlijkjes bakken/invreten heb ik liever dan alle ellende achteraf.
Heb zo al ongeveer 2 jaar een vrijwel volle fles Bug&Tar remover staan (die overigens ook nog eens slecht presteert..)

Ik kreeg vandaag de indruk dat het foamen ook goed geholpen had, zodat de "beestjes" met enkele bewegingen van de microvezlspons meteen weg waren. Maar goed, het was nog geen echt kerkhof dus misschien heb ik volgende keer minder geluk.

Ik gebruik Bug Squash op dezelfde wijze als Nicknameless en B.K.. Alleen verdun ik 1 op 4. Werkt net zo goed en is iets milder voor de wax. Bug Squash zou ik niet pur gebruiken omdat je wax dan zeker en vast weg is.

Kent is een redelijk bekend merk in de garagewereld. Ik weet dat ze onder andere additieven voor olie en brandstof hebben, dat ze remmenreinigers end hebben. Het is goed spul.

dachshound zei:
En voor de rest gewoon bijhouden.:-"

Aan het eind van de dag check ik (zeker vanaf de start van het "vliegenseizoen") de auto op vliegjes, vogelpoep (hele jaar door) e.d..
Pure spray&wipe erop, kort laten inwerken en voorzichtig met een MF-doek weghalen.

Zeker als je auto al goed in de sealant/wax staat, simpel klusje. Kost maar een paar minuutjes.

Voorkomen dat zo vliegenlijkjes bakken/invreten heb ik liever dan alle ellende achteraf.
Heb zo al ongeveer 2 jaar een vrijwel volle fles Bug&Tar remover staan (die overigens ook nog eens slecht presteert..)

Auto staat goed in de was en spray en wipe heb ik ook; ga ik ook eens proberen.

Foamen......tja......ik wilde al zo'n lans voor de winter, maar met dit voordeel erbij......

Elke dag checken.....is wel heftig vind ik. Ik rij erg veel. Vroeg weg en laat thuis.....moet bij mij echt van het weekend komen.

Morgen wagen even gewoon wassen; laat dan eerst verdunde bug squash maar even paar minuutjes inwerken. Ben benieuwd hoe de muggen er nu af gaan met jonge waxlaag erop.

Bedankt allen!