• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe groot zijn de pads die op mijn Rotary zitten?

Gerkee

Detailing addict
12 mei 2011
82
55
Goeiedag,

Ik zou graag een aantal nieuwe pads voor mijn Rotary willen kopen maar ik weet niet welke maat ik moet nemen.
Wie kan me hierbij helpen, een foto van mijn rotarty staat hieronder.

Kunnen jullie mij ook vertellen welke pads ik het beste kan gebruiken voor polijsten met M105 (megs) en PB Blackhole?

Tytsjerksteradiel-20110518-00143.webp

Alvast bedankt.

6,5 inch is 16,5 cm dus word het de 7 inch(17,8 cm) en daar is het assortiment niet zo groot van, kan er zo gauw maar 1 vinden in de shop.
Is er geen mogelijkheid om de backing plate te vervangen voor een kleinere zodat er kleinere pads op kunnen?
Kleinere backingplates zijn te vinden in de shop.

1 Inch = 2.54 cm

Dan zou je dus een backingplate van zo'n 7 inch hebben. Daar horen pads bij die groter zijn ....
Een pad steekt buiten de backingplate uit omdat je anders de kans hebt dat je te hard op de pad duwt en dan met de backingplate de lak raakt.

Hans

Edit, zie opm Michel, backingplate vervangen.

Neem een 6" velcro plate met 6.5" Kompressor pads, zal een stuk lekkerder lopen.

Bedankt voor de berichten terug, ik zal de backingplate moeten vervangen. Welke pads moet ik dan gebruiken voor M105 en blackhole?

Voor de M105 kun je een witte pad gebruiken. Voor de Black Hole een non cutting pad zoals een rode, blauwe of zwarte.

Heb je genoeg ervaring om te finishen met een rotary?

Normaal breng je de Black Hole aan met een D/A machine zoals de DAP500 of 900

K bedankt
nicknameless zei:
Voor de M105 kun je een witte pad gebruiken. Voor de Black Hole een non cutting pad zoals een rode, blauwe of zwarte.

Heb je genoeg ervaring om te finishen met een rotary?

Normaal breng je de Black Hole aan met een D/A machine zoals de DAP500 of 900
Ok bedankt, ik heb niet heeel veel ervaring maar aldoende leert men. Maar 6,5 backingplate + witte pad + een andere die noncutting is. Prima, ik zal even winkelen.